Arghh!! Hun går mig på nerverne!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.161 visninger
51 svar
0 synes godt om
10. januar 2012

Anonym trådstarter

Synes lige siden min søn er blevet født at min svigermor vil tage over, hver gang hun kommer over, heldigvis er det ikke så tit, ellers var jeg sprunget i luften!!!

Men føler virkelig at hun prøver at overtage min rolle som mor, og det bryder jeg mig bestemt ikke om, for det er sku mig der er hans mor!!

Det er sådan nogle gange at jeg har altså lyst til at sidde og hygge putte med ham i vores stol nogle gange for det elsker jeg, men når hun kommer og ser det , siger hun så, om han ikke skulle i sin seng i stedet for, ? altså hvis jeg ville have ham i hans seng havde jeg ski da gjort det, så nej det ser ikke ligefrem sådan ud vel!!

og så vil jeg ikke have andre skifter ham, det er mig og min kæreste som gør det, men tror altså at mens jeg sad i stuen i week at hun bare var inde og skifte ham uden at spørge, og hun og alle andre skal spørge om de må, de kan da ikke bare gøre hvad de har lyst til med min dreng..

Hvad synes i ? er jeg bare for sippet?

Hvordan har i det med andre skifter jeres barn eller går ture med jeres barn ? for det vil jeg heller ikke have andre gør,

Min dreng er 3 mdr nu....

Håber i kan få mig til at slappe mere af også for kan bare mærke en stor vrede når jeg tænker på hende....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Moar2011

altså min mor, min svigermor og min søster må gå ture og skifte ham alt det de ville ..

jeg er "aleme" mor , så jeg nyder når der er nogen til at hjælpe og så er jeg helt trygge ved at de har min søn

Anmeld

10. januar 2012

Muhmi

Synes lige siden min søn er blevet født at min svigermor vil tage over, hver gang hun kommer over, heldigvis er det ikke så tit, ellers var jeg sprunget i luften!!!

Men føler virkelig at hun prøver at overtage min rolle som mor, og det bryder jeg mig bestemt ikke om, for det er sku mig der er hans mor!!

Det er sådan nogle gange at jeg har altså lyst til at sidde og hygge putte med ham i vores stol nogle gange for det elsker jeg, men når hun kommer og ser det , siger hun så, om han ikke skulle i sin seng i stedet for, ? altså hvis jeg ville have ham i hans seng havde jeg ski da gjort det, så nej det ser ikke ligefrem sådan ud vel!!

og så vil jeg ikke have andre skifter ham, det er mig og min kæreste som gør det, men tror altså at mens jeg sad i stuen i week at hun bare var inde og skifte ham uden at spørge, og hun og alle andre skal spørge om de må, de kan da ikke bare gøre hvad de har lyst til med min dreng..

Hvordan har i det med andre skifter jeres barn eller går ture med jeres barn ? for det vil jeg heller ikke have andre gør,

Håber i kan få mig til at slappe mere af også for kan bare mærke en stor vrede når jeg tænker på hende....

Kan fuldt ud forstå dig... Det bliver dog bedre med tiden... I starten var der ikke andre end mig og Anders der skulle holde Silas.. Og fik det næsten helt dårligt, selv ved at min mor holdt ham... Men det er blevet meget bedre... Bare sig til dig selv at DE jo også har haft børn, altså endda din kæreste og dig selv... Og har de ikke gjort et godt stykke arbejde med jer? Så vil de absolut ikke gøre jere barn fortræd eller noget i den retning... Men det bliver bedre, det kan jeg love dig... Nu her synes jeg det er dejigt at svigermor lige ordner en ble og putter Silas... Men nogle gange går de lidt over grænsen uden at tænke over det... Det ligger jo lige til sidebenet på dem at de bare GØR det... Giver det nogen mening det her?

Anmeld

10. januar 2012

AnnaK89

Jeg kan godt forstå, at du ikke vil have at hun overtager ham fuldstændig, da han jo er din dreng.

Men lige det der med skiftning, der synes jeg måske nok at du er en smule sippet 

Jeg har overhovedet ikke noget imod, at min familie skifter min datter. De hygger sig også med det, og jeg synes også de skal have lov til at knytte sig til hinanden. 

Jeg synes det lyder lidt som om du helst vil holde ham helt fra familien - eller er det kun din svigermor? 

Havde jeg fået et barnebarn, så ville jeg da også ønske at lære barnet at kende, og da barnet fortsat er for lille til at blive passet ude med overnatning, så synes jeg de små ting som skiftning og div. er en god måde for familien at lære den bette at kende.

Anmeld

10. januar 2012

lio

Jeg ville bestemt heller ikke bryde mig om at nogen prøvede at tage over, men når jeg læser dine eksempler må jeg være ærlig og sige at det virker sippet. Jeg spørg for at være sikker om jeg lige må skifte men af familie ville jeg være skuffet over et "nej". Familie og venner er jo også vildt begejstrede for at der er  en lille ny og jeg har nydt at gå tur med alle nevøer og niecer i både min og kærestens familie.

Hvis man ikke ønsker at andre skal skifte, gå tur eller lign. så er der ikke andet for at gøre det klart så alle ved det, andre kan kun acceptere dette valg da det er jeres, men ja, synes det er lidt sippet.

Få sagt noget til hende sviger, det er jo dig som er mor og bestemmer.

Anmeld

10. januar 2012

2721

Jeg kan godt forstå dig, jeg læser det mest som om at det handler om at du føler din status som mor bliver anfægtet og det ikke er så meget bleeskiftningen, som den manglende respekt hun udviser??
Er jeg helt forkert på den??

Anmeld

10. januar 2012

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Jeg kan godt forstå, at du ikke vil have at hun overtager ham fuldstændig, da han jo er din dreng.

Men lige det der med skiftning, der synes jeg måske nok at du er en smule sippet 

Jeg har overhovedet ikke noget imod, at min familie skifter min datter. De hygger sig også med det, og jeg synes også de skal have lov til at knytte sig til hinanden. 

Jeg synes det lyder lidt som om du helst vil holde ham helt fra familien - eller er det kun din svigermor? 

Havde jeg fået et barnebarn, så ville jeg da også ønske at lære barnet at kende, og da barnet fortsat er for lille til at blive passet ude med overnatning, så synes jeg de små ting som skiftning og div. er en god måde for familien at lære den bette at kende.

Det er kun når min svigermor nærmer sig at jeg bliver meget irriteret..  hvis det var min svigerfar eller nogle af de andre måtte de godt ... men tror måske det også er fordi at til hver begivenhed vi har været til holder min svigermor ham , ligesom om hun holder ham fast. Min mor har aldrig fået lov at holde ham mens vi pakker gaver op og det synes jeg ikke det er okay at min svigermor ikke lader andre komme til heller... hmm....

Og nu vi er ved det her emne er jeg så igen sippet . altså i starten skulle ingen putte vand på sutten som ikke var kogt.. min svigermor putter nemlig vand på sutten når min søn har hikke , det hjælper da ikke engang men det er ikke kogt.... kan ikke lige se hvorfor hun skal gå og putte baktusser på min søns ting....

Anmeld

10. januar 2012

Anonym trådstarter

Puslingen skriver:

Jeg kan godt forstå dig, jeg læser det mest som om at det handler om at du føler din status som mor bliver anfægtet og det ikke er så meget bleeskiftningen, som den manglende respekt hun udviser??
Er jeg helt forkert på den??

Ja for er jo førstegangs mor så jeg ved jo åbentbart slet intet... men bare fordi det er første barn er man altså ikke uvidende ...

Anmeld

10. januar 2012

skønneunger

Anonym skriver:

lyder meget normalt vil ikke kalde dig sippet for det er en meget normal følelse du har.

men prøv at vende den om, det er hendes barnebarn hun vil jo også gerne pusse nusse, skifte og gå tur med sit barnebarn, mange forældre misforstår mange gange svigernes/forældrenes motiver, for det eneste de vil er jo bare at være sammen med sine børnebørn.

du har dit barn ved dig hele tiden så prøv at unde din svigermor lidt kvalitetstid med sit barnebarn, det kan godt være en stor kamel at sluge i starten, men det bånd der bliver skabt mellem bedsteforældre og børnebørn kan altså være fantatisk

nyd at hun gider jeres barn, du ser det måske som underligt hun gerne vil skifte ble hvor hun sikkert ser det som en hygge ting.

Anmeld

10. januar 2012

Ems30

Jeg har endnu ikke fået min baby, men tror ikke jeg ville have noget imod at hun blev skiftet af svigermor eller anden i familien. Men på din historie lyder det måske lidt som om du i forvejen har issues over for din svigermor...? Og hvis hun i forvejen er en nederen type svigermor, så kan jeg godt forstå du stejler over at hun skal skifte ham. Jeg ville heller ikke lade folk jeg ikke brød mig om, komme i nærheden af mit barn, rent instinktivt 

Men måske skal du lade din fejde mellem Jer ikke påvirke hendes forhold til sit barnebarn. Det kan jo være dit barn ville blive ked af det i fremtiden, hvis du ikke lader de to udvikle deres eget forhold.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.