Arghh!! Hun går mig på nerverne!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Ja det gør det

Men synes at også selvom det ligger på sidebene skal de ikke overtage, de har haft deres tid så skal de lade mig have min

Godt

Præcis, de skal heller ikke overtage, men som jeg gav skønneunger ret i, så er det også vigtigt at farmor, farfar, mormor og morfar får lov at skabe bånd med babyen...

Det at hun gør ting anderledes er jo fordi hun har gjort tingene anderledes en gang for længe siden og da man ikke vidste bedre Men derfor skal hun stadig respektere at vandet på sutten skal være kogt, når babyen ikke er ældre... Min svigermor har haft suttet på sutten og stoppet den i munden på Silas og der stod jeg bare totalt lamslået tilbage og tænkte "EJ, det gjorde du bare ikke!?" Og sagde så til hende pænt, at næste gang så skulle hun altså bruge vandhanen hvis hun skulle gøre sutten ren, da vores munde er fyldt med bakterier som ikke er gode for babyer... Det respekterede hun og sagde "Nå ja, men sådan gjorde vi jo bare dengang, men jeg skal nok bruge vandhanen" Så var den prut slået og hun gør det nu... Hvis man bare lige samler sig og får tingene sagt i en pæn tone, så er de meget tilbøjelige til at forstå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

skønneunger

Muhmi skriver:

Som taget ud af min mund

Anmeld

10. januar 2012

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Altså nu spurgte du selv om vi synes du er sippet og jeg gav det svar, at det synes jeg med hensyn til skiftning, så ingen grund til at blive sur. Du spurgte selv, så må du også forvente at der måske er nogen som synes det.

Men jeg skrev også, at jeg godt kan forstå at du bliver irriteret når hun vil overtage og det skal du da tage en snak med hende om, frem for bare at udelukke hende. De viser jo blot at du tager ansvaret for at de forholdsregler du sætter, bliver overholdt, og så er du jo den voksne af jer to.

Og nej, selvfølgelig skal hun ikke bare hælde ikke-kogt vand på sutten, når du har sagt at det skal være kogt.

Det var ikke meningen det skulle lyse som om jeg var sur, det er jeg ikke  for ja bad jo selv om andres mening

Anmeld

10. januar 2012

skønneunger

Muhmi skriver:

Godt

Præcis, de skal heller ikke overtage, men som jeg gav skønneunger ret i, så er det også vigtigt at farmor, farfar, mormor og morfar får lov at skabe bånd med babyen...

Det at hun gør ting anderledes er jo fordi hun har gjort tingene anderledes en gang for længe siden og da man ikke vidste bedre Men derfor skal hun stadig respektere at vandet på sutten skal være kogt, når babyen ikke er ældre... Min svigermor har haft suttet på sutten og stoppet den i munden på Silas og der stod jeg bare totalt lamslået tilbage og tænkte "EJ, det gjorde du bare ikke!?" Og sagde så til hende pænt, at næste gang så skulle hun altså bruge vandhanen hvis hun skulle gøre sutten ren, da vores munde er fyldt med bakterier som ikke er gode for babyer... Det respekterede hun og sagde "Nå ja, men sådan gjorde vi jo bare dengang, men jeg skal nok bruge vandhanen" Så var den prut slået og hun gør det nu... Hvis man bare lige samler sig og får tingene sagt i en pæn tone, så er de meget tilbøjelige til at forstå

jamen vi er enige igen

Anmeld

10. januar 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Godt

Ja selvfølgelig skal de det... men hun giver ham ikke selv videre til andre, min kæreste og jeg skal tage ham for at give f.eks min mor lov til det... så har faktisk tænkt at når han skal passes ude første gang, bliver det hos min mor og lille søster, også fordi jeg stoler mest på dem

Anmeld

10. januar 2012

skønneunger

Anonym skriver:

ja ikke... hmm men ved ikke hvordan jeg skal skrive det, for har overvejet at skrive en besked til hende om det.... når hun føler sig til sidesat skriver hun det nemlig også som det er, hun har ikke gjort det til mig men til en anden i fam, men er simpelthen så bange for at når han skal hve grød i starten og sutteflaske at hun vil osv, men altså hun får bare et nej, når min kæreste og jeg er der så gør vi det, men hvis han bliver passet om lang tid bliver de selvfølgelig nød til det....

men hvorfor må hun ikke få lov til at give ham skemad eller flaske de gange hun er der? vil der ske noget forfærdeligt?

det er bare et spørgsmål for jeg kan ikke forstå hvorfor, du siger du gerne selv vil, men det vil du jo gøre til hverdag.

Anmeld

10. januar 2012

Muhmi

skønneunger skriver:

jamen vi er enige igen

Det var da utroligt så enige vi er de her dage

Anmeld

10. januar 2012

Anonym trådstarter

skønneunger skriver:

men hvorfor må hun ikke få lov til at give ham skemad eller flaske de gange hun er der? vil der ske noget forfærdeligt?

det er bare et spørgsmål for jeg kan ikke forstå hvorfor, du siger du gerne selv vil, men det vil du jo gøre til hverdag.

Synes det er noget forældrene gør og ikke andre.... når han bliver noget ældre har jeg ikke noget imod det, men ligenu er det mig og min kæreste som gør det... tror det er fordi han er lille endnu...

Anmeld

10. januar 2012

2721

skønneunger skriver:

Det er jo altså ikke alle børn hvor maden bare køre, her er det også mig der altid har stået for det, undtagen om morgnen hvor min kæreste tager kampen, men jeg ender altid med at overtage til sidst.

Anmeld

10. januar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

I mine øjne er du sippet Men både du og dine sivgermor vil jo gøre tingende på den bedste måde for den lille guldklump.

Gør din svigermor klart, hvor dine grænser går. Lad også hende komme til, men hvor hun overholder dine grænser.

Kan slet ikke følge dig i at ingen må skifte eller gå ture med jeres barn. De er jo lige så stolte som jer - og det er ganske naturligt. 

Det bånd der bliver mellem bedsteforældre og børnene er guld værd, og syntes faktisk ikke vi som forældre må fratage dem det.

Prøv at sige til dig selv, at næste gang de ser din svigermor  - vil du tage ja hatten på - være åben og glad. Start en dialog med hende om ting vedr. den lille - er ganske sikker på at situationen bliver vendt. Men Du er nødt til at tage ja-hatten på og være positiv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.