Vasker ikke børn i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

birthee

Det er ikke noget jeg bliver forarget over - jeg tror altså ikke det er særlig mange steder (vuggestuer/dagplejere) der vasker efter en tisse-ble... Jeg vasker heller ikke selv herhjemme efter en tisse-ble, men morgen og aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Louise83

Det er da slet ikke sundt for huden at blive vasket så mange gange om dagen så nej det gør jeg ikke, hverken på mine egne børn eller i min vuggestue! Vi voksne vasker os da heller ikke når vi har tisset  Jeg vasker kun børnene hvis de lugter dårligt eller der sidder snavs (eller har lavet i bleen selvfølgelig)

Anmeld

5. januar 2012

Nitz - <3 David

Jeg har været indlagt med vores fortidlig fødte søn i 2 mdr.. Og alle de sygeplejersker jeg har mødt, har sagt at det er helt unødvendigt at vaske, hvis det kun er en tisseble.. Fordi det mindsker chancen for rødme og irreteret hud.. Jeg har kun vasket ham hvis han har tisset når bleen er taget af.. det har de små knejter jo en ide med at gøre..

De bleer man kan købe idag, suger så godt at huden ikke er våd..
bare man dubber med en tør klud inden bleen kommer på (altså hvis man vasker)
Men det er jo en smags sag hvad man er til.. der er altid forskellige meninger og vaner..

Anmeld

5. januar 2012

Sara.

michella80 skriver:

Nej det er da klamt.... Og skide synd for børnene! Altså nogle gange synes jeg holdningen er at bare fordi det er børn, så er det "lige meget..."

Selvom jeg ikke vasker er det jo ikke ens betydning med at det "bare er fordi det er børn...." synes det er at skære alle over en kam.....

Jeg tror der er mange der ikke vasker deres børn ved hvert ble skift netop i barnets interesse!

Anmeld

5. januar 2012

Laulund87

Nitz - <3 David skriver:

Jeg har været indlagt med vores fortidlig fødte søn i 2 mdr.. Og alle de sygeplejersker jeg har mødt, har sagt at det er helt unødvendigt at vaske, hvis det kun er en tisseble.. Fordi det mindsker chancen for rødme og irreteret hud.. Jeg har kun vasket ham hvis han har tisset når bleen er taget af.. det har de små knejter jo en ide med at gøre..

De bleer man kan købe idag, suger så godt at huden ikke er våd..
bare man dubber med en tør klud inden bleen kommer på (altså hvis man vasker)
Men det er jo en smags sag hvad man er til.. der er altid forskellige meninger og vaner..

Præcis!

Anmeld

5. januar 2012

Barbamama

Sara. skriver:

Selvom jeg ikke vasker er det jo ikke ens betydning med at det "bare er fordi det er børn...." synes det er at skære alle over en kam.....

Jeg tror der er mange der ikke vasker deres børn ved hvert ble skift netop i barnets interesse!

Nej ok. Men nu tænkte jeg på i institutionerne. Det er som om det er lige meget når de er så små og alligevel ikke kan sige til eller fra. Jeg tænker bare på hvordan jeg selv gerne ville have det. Og personigt ville jeg da gerne vaskes efter bleskift. Både som lille og som gammel.

Anmeld

5. januar 2012

Valle81

frkrbj skriver:

JEg har heller aldrig vasket mine når de kun har tisset.. Hver morgen og aften bliver de self vasket, men om dagen, nej.. Det er simpelthen for at undgå røde numser jeg har undladt at vaske og mine har aldrig haft problemer. 

Vil sige, at self lugter jeg lige efter om der er lugt af tis.. Det skal de jo ikke lugte af. Men bleen tager meget!

Mine ord

Anmeld

5. januar 2012

minimig

Jeg har arbejdet som pædagogmedhjælper i 3 forskellige institutioner, og ingen af de steder har vi vasket ved bleskift. Et af stederne har jeg fået beskeden, at det var fordi forældrene vaskede og brugte nok sæbe derhjemme (altså: numsen får lidt "fri" og skal ikke skrubbes/irriteres unødvendigt). Numsen skal være tør, men behøvede ikke blive vasket.

Anmeld

5. januar 2012

VNB

Louise83 skriver:

Det er da slet ikke sundt for huden at blive vasket så mange gange om dagen så nej det gør jeg ikke, hverken på mine egne børn eller i min vuggestue! Vi voksne vasker os da heller ikke når vi har tisset  Jeg vasker kun børnene hvis de lugter dårligt eller der sidder snavs (eller har lavet i bleen selvfølgelig)

ville have skrevet sådan ca akkurat det samme. men du gjorde du det så fint for mig  

er helt enig med dig. 

Anmeld

5. januar 2012

2babygirls

Madeleine er snart 15 mdr, og har en fin lyserød numse, og hun bliver også vasket ved hver ble skift.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.