Gigl skriver:
Jeg tror det eneste du kan gøre er at holde ham ud og være den voksne her i spillet. Du siger selv at du ikke vil tale dårligt om ham, når din kæreste hører på det, og det ville være det første jeg ville påpege - for det ER jo nu engang din kærestes far. Og han går ikke bare lige væk. Man kan måske endda have lidt ondt af manden, når der ikke er nogen der bryder sig om ham. Og ville det ikke være fedt hvis du var det store menneske og imødekom ham? Selvom han måske er et ganske uudholdeligt menneske (det skal jeg ikke kunne sige). I behøver jo ikke se ham tit. Tror også det ville gøre din kæreste glad hvis du imødekom ham; talte med ham, som det voksne menneske du er og holdt ham ud, trods måske uheldge udtalelser. Tal ham efter munden og undgå at han rammer din irritation, for det er ikk dét værd 
Nu skriver du det med at imødekomme ham. Og det har jeg gjort. Jeg har været høflig, prøvet at føre en samtale med ham osv. Men for det første snakker han kun om sig selv, det er hvad det er. men det kan være svært at holde en samtale i gang når det kun er ham det handler om.
Jeg opfører mig stadig høfligt, jeg er måske bare begyndt at træde i karakter eller hvad man skal sige, fordi jeg nu kommer med den mening jeg har. Som voksen og når man har samtaler med andre, så er det jo ganske normalt man kan komme med egne meninger. Det passer ham jo ikke så godt.Desværre irritere han mig hver gang han åbner munden. Det er gentagelser hver gang, og hver gang er det om ham.
Vi venter den lille, og der bliver jeg nok samtidig også beskyttende, fordi jeg ved hvordan faren har været da kæresten var lille. Så jeg kan mærke jeg er begyndt at føle jeg skal stå fast og sige fra hvis der er noget jeg ikke vil finde mig i. Stadig på en pæn måde. Vi har taget snakken hvad vi vil finde os i fra andre, blandt andet vores forældre. Og jeg vil ikke finde mig i hvis jeg er tilstede at der bliver skældt ud på mit barn eller taget fat i det. Jeg er ikke i tvivl om at vores mødre ikke vil gøre det, men jeg er i tvivl med hensyn til faren, netop pga kærestens barndom.
Hvis ikke jeg følte at jeg havde gjort rigtig meget, så ville jeg heller ikke i dag have oprettet denne tråd. Jeg kan ikke sige at jeg bare har ladet stå til, for det har jeg ikke. Jeg har gjort alt hvad jeg kan.
Med hensyn til at have ondt af ham. Det har jeg haft, men manden er ikke klar over at folk ikke bryder sig om ham. I hans øjne kan alle lide ham. Han har endda sagt at han ikke kan forstå at kærestens onkel ikke kan lide ham.
Anmeld