UnderCover34 skriver:
Du har ret, vi kender ikke dig, men vi kender heller ikke din svigerfar... men i din udlægning af problemerne fremstår du ikke særligt sympatisk i din måde at tale om og behandle din svigerfar.
Jeg siger dermed ikke at du har hele skylden men heller ikke at han ikke har noget af den.... tror dog som minimum I er lige gode om det
Jeg har prøvet mange gange at være flink, og jeg har prøvet at invitere ham, og håbet at han ville ændre sig bare lidt i hans opførsel overfor mig. Og intet har virket. Og jeg er nået dertil hvor jeg har opgivet.
Tit og faktisk hver gang har jeg holdt min mening for mig selv, da kæresten tidligt meddelte mig at hans far kunne tænde af hvis man sagde sin mening eller svarede ham igen. Men sidste gang fik jeg nok. Det var der hvor han begyndte med at vi skulle gå i en anden bank og høre med at låne til et hus. Jeg sagde pænt at det skulle vi ikke. Jeg er på su og vil ikke låne til et hus og måske ende med at sidde strammere i det end nu. Og han talte ikke til mig resten af aften.
For min kærestes skyld har jeg gjort så meget, og kun for hans skyld er jeg her stadig. Men jeg vil ikke finde mig i mere. Der kommer en lille til sommer, og jeg vil ikke at vi skal virke underdanig overfor faren fordi ingen tør sige sin mening. Min kæreste siger ham ikke imod. Han har så stor respekt for ham. Og undskyld mig det er helt på sin plads at have respekt for sine forældre, men sku ikke sådan at man ikke tør sige sin egen mening.
Vi kan skændes og blive gode venner hurtigt igen, og det er aldrig om noget særligt. Men de få gange hvor vi har skændtes rigtig meget og hvor vi ikke har været gode venner i et par dage, det har været pga faren. Jeg har sagt til kæresten, at opstår der problemer mellem ham og jeg pga faren, så må han meget gerne snakke med sin mor om det, for han og jeg når ikke til enighed. Og han har brugt sin mor meget. Og hun har sagt til ham at hans far aldrig vil ændre sig. Og hun kunne ikke leve med ham fordi han er som han er.
Man plejer at kalde sin svigermor for et monster, men her er det godt nok kærestens far der er det.
Det er rart at kunne dele det med andre som ikke har mødt manden, min familie har hørt meget. I vil dog virkelig bliver forundret over den måde han behandler folk på.
Den anden dag kom jeg til at tænke på noget. Han er ikke vild med små børn, og synes egentlig bare de sviner. Og sådan er børn jo. Hans spisebord står i stuen hvor de er gulvtæppe på. Og han har også spisebord i køkkenet. Men vi sidder altid i stuen. Jeg er ikke i tvivl om at når den lille kommer, så bliver det i køkkenet det foregår.
Man møder mennesker med åbent sind og det gjorde jeg også, desværre var det ret hurtigt jeg fandt ud af at han og jeg bare ikke kunne sammen.