Lader I jeres børn spille på jeres mobiler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

FrkT

Baagøe skriver:

Laura er 2 år og hun får ikke lov til at spille på min iPhone. Hun er dog eget interesseret i den og får af og til lov til at se billeder, hvis jeg sidder ved siden af Faktisk synes jeg slet ikke, hun bør spille noget, når hun ikke er ældre...

Hehe nej, det kan du jo så have ret i.. men det er jo en helt anden snak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

FrkT

Mira0911 skriver:

NEJ!! Det får Julie slet ikke lov til her... Hun ved endda hvordan hun får ringet til de forskellige folk fra tlf hvis vi glemmer at vores tlf ligger på sofabordet... 

Tilgengæld får hun lov til at sidde i skødet på os når hun skal spille lidt på iPad'en... 

Imponerende at hun kan det, faktisk..... børn er bestemt ikke dumme!

Anmeld

4. januar 2012

Mira0911

FrkT skriver:

Imponerende at hun kan det, faktisk..... børn er bestemt ikke dumme!

Jeg er også meget imponeret over hun kan... Hun ved hvad det går ud på når hun får det vidst... 

Hun spiller noget der hedder Fruit Ninja... Der skal man skære frugterne over og undgå at ramme bomben... Hun er så sød når hun spiller det... Hun siger hele tiden "Gååå væææk bom".... 

Anmeld

4. januar 2012

Koen.

FrkT skriver:

heldheldiheldigheldigvheldigvi

Ja så lærte du det på den hårde måde må man sige! Kan hun så godt acceptere nu, at hun ikke længere må?

Ja det er heldigvis ikke noget problem

Anmeld

4. januar 2012

Mussen2

Ja, det gør Vi. Både på iphone og ipad. Men altid under opsyn. Men hun har med tiden vistvat hun sagtens kan behandle det som vi siger og med storvrespekt. Synes hun er meget ansvarlig.  Der findes mange lærerige spil/apps som i min verden er mere givende end så mget andet i dag...

Anmeld

4. januar 2012

Jeg har stemt ja, dog hun spiller ik på den, hun ser film som vi har optaget af hende selv!  Lisa er 20mdr.

Har en Nokia N8, og jeg har selv lavet en stor fed revne ned igennem skærmen, så det er nok derfor jeg ik tager det så tungt. Men det er selvfølgelig nok svige til egen røv, når ejg en gang får købt en ny!

Anmeld

4. januar 2012

DitteFisk

Jeg tror det godt redskab til at lære børn at passe på ting. Min dreng er 4, men han har ikke fået lov at spille på min Android endnu da jeg ikke rigtig har nogen spil, men jeg har for nylig hentet nogle Oline-historier ned på den, som jeg tænker han kan høre med høretelefoner, måske når vi er ude at handle. Det ser jeg intet galt i Børn nu om dage vokser jo op med al den elektronik, og så længe de lærer at behandle deres ting pænt, så synes jeg det er fint. 

Anmeld

4. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nej, min fatter får ikke lov til at spille på min iPhone. Den er min og det ved hun godt. Hun har masser af sit eget legetøj, og jeg vil ikke risikere, at hun ødelægger den.

Anmeld

5. januar 2012

lio

FrkT skriver:

Nu har jeg flere gange herinde set folk skrive om forskellige spil og andre apps til iPhone og Android-mobiler, som er gode til børnene. Og gang på gang undrer jeg mig altså. For mig er det fuldstændig ulogisk at lade et (eksempelvis) 2-årig barn bruge en dyr mobil til 4000-6000 kr. (sådan rundt regnet) til at spille på - eller i det hele taget. Jeg forstår simpelthen ikke at I tør, dem af jer der gør det. Bekymrer I jer slet ikke over hvad den lille kan komme til at gøre med telefonen? For mig er 4000-6000 kr. bare for mange penge til at jeg ville lade mig barn (hvis jeg havde et ) bruge den som spillemaskine. Så hellere købe en Nintendo 3ds eller anden tilsvarende spillemaskine, som er beregnet til at blive spillet med af alle aldre og kan holde til lidt, og altså kun koster ca. en fjerdedel af hvad de dyre mobiler i gennemsnit koster.

Så nu spørger jeg jer alle...

Lader I jeres børn (hovedsagligt mindre børn) spille på jeres mobiler?

Og for god ordens skyld skal det lige pointeres at jeg ikke er ude på at ramme nogen med mit indlæg, jeg undrer mig bare over det, da jeg som sagt slet ikke ville turde risikere det! 

Jeg kan helt klart følge din tanke, jeg ser godt veninder give småbørn (1½ år) mobilen og lege med og kan se det er rart for mor og far at barnet sidder stille men når der er hysteri når den bliver taget fra dem og de kan sidde op til flere timer med den så har jeg min mening om det men det.

Det skal så siges at min niece på 4 år har prøvet at spille på min mobil én gang i 10 min. hun spurgte til et spil hun kendte fra hendes fars mobil og jeg havde brug for hun sad med sig selv til jeg havde lavet mad. vi var ude så der var hverken legetøj eller andet, så hun var rastløs men jeg har understreget at det var et nødtilfælde og ikke noget hun må hver gang jeg passer hende, men i mellemtiden fik hun en nintendo i julegave så regner ikke med hun kommer og spørg igen.

Anmeld

5. januar 2012

Pige2009

FrkT skriver:

Hehe nej, det kan du jo så have ret i.. men det er jo en helt anden snak 

Hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.