FrkT skriver:
Nu har jeg flere gange herinde set folk skrive om forskellige spil og andre apps til iPhone og Android-mobiler, som er gode til børnene. Og gang på gang undrer jeg mig altså. For mig er det fuldstændig ulogisk at lade et (eksempelvis) 2-årig barn bruge en dyr mobil til 4000-6000 kr. (sådan rundt regnet) til at spille på - eller i det hele taget. Jeg forstår simpelthen ikke at I tør, dem af jer der gør det. Bekymrer I jer slet ikke over hvad den lille kan komme til at gøre med telefonen? For mig er 4000-6000 kr. bare for mange penge til at jeg ville lade mig barn (hvis jeg havde et
) bruge den som spillemaskine. Så hellere købe en Nintendo 3ds eller anden tilsvarende spillemaskine, som er beregnet til at blive spillet med af alle aldre og kan holde til lidt, og altså kun koster ca. en fjerdedel af hvad de dyre mobiler i gennemsnit koster.
Så nu spørger jeg jer alle...
Lader I jeres børn (hovedsagligt mindre børn) spille på jeres mobiler?
Og for god ordens skyld skal det lige pointeres at jeg ikke er ude på at ramme nogen med mit indlæg, jeg undrer mig bare over det, da jeg som sagt slet ikke ville turde risikere det! 
Jeg kan helt klart følge din tanke, jeg ser godt veninder give småbørn (1½ år) mobilen og lege med og kan se det er rart for mor og far at barnet sidder stille men når der er hysteri når den bliver taget fra dem og de kan sidde op til flere timer med den så har jeg min mening om det men det.
Det skal så siges at min niece på 4 år har prøvet at spille på min mobil én gang i 10 min. hun spurgte til et spil hun kendte fra hendes fars mobil og jeg havde brug for hun sad med sig selv til jeg havde lavet mad. vi var ude så der var hverken legetøj eller andet, så hun var rastløs men jeg har understreget at det var et nødtilfælde og ikke noget hun må hver gang jeg passer hende, men i mellemtiden fik hun en nintendo i julegave så regner ikke med hun kommer og spørg igen.
Anmeld