Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
FrkT skriver: Nu har jeg flere gange herinde set folk skrive om forskellige spil og andre apps til iPhone og Android-mobiler, som er gode til børnene. Og gang på gang undrer jeg mig altså. For mig er det fuldstændig ulogisk at lade et (eksempelvis) 2-årig barn bruge en dyr mobil til 4000-6000 kr. (sådan rundt regnet) til at spille på - eller i det hele taget. Jeg forstår simpelthen ikke at I tør, dem af jer der gør det. Bekymrer I jer slet ikke over hvad den lille kan komme til at gøre med telefonen? For mig er 4000-6000 kr. bare for mange penge til at jeg ville lade mig barn (hvis jeg havde et ) bruge den som spillemaskine. Så hellere købe en Nintendo 3ds eller anden tilsvarende spillemaskine, som er beregnet til at blive spillet med af alle aldre og kan holde til lidt, og altså kun koster ca. en fjerdedel af hvad de dyre mobiler i gennemsnit koster. Så nu spørger jeg jer alle... Lader I jeres børn (hovedsagligt mindre børn) spille på jeres mobiler? Og for god ordens skyld skal det lige pointeres at jeg ikke er ude på at ramme nogen med mit indlæg, jeg undrer mig bare over det, da jeg som sagt slet ikke ville turde risikere det!
Nu har jeg flere gange herinde set folk skrive om forskellige spil og andre apps til iPhone og Android-mobiler, som er gode til børnene. Og gang på gang undrer jeg mig altså. For mig er det fuldstændig ulogisk at lade et (eksempelvis) 2-årig barn bruge en dyr mobil til 4000-6000 kr. (sådan rundt regnet) til at spille på - eller i det hele taget. Jeg forstår simpelthen ikke at I tør, dem af jer der gør det. Bekymrer I jer slet ikke over hvad den lille kan komme til at gøre med telefonen? For mig er 4000-6000 kr. bare for mange penge til at jeg ville lade mig barn (hvis jeg havde et ) bruge den som spillemaskine. Så hellere købe en Nintendo 3ds eller anden tilsvarende spillemaskine, som er beregnet til at blive spillet med af alle aldre og kan holde til lidt, og altså kun koster ca. en fjerdedel af hvad de dyre mobiler i gennemsnit koster.
Så nu spørger jeg jer alle...
Lader I jeres børn (hovedsagligt mindre børn) spille på jeres mobiler?
Og for god ordens skyld skal det lige pointeres at jeg ikke er ude på at ramme nogen med mit indlæg, jeg undrer mig bare over det, da jeg som sagt slet ikke ville turde risikere det!
NEJ!! Det får Julie slet ikke lov til her... Hun ved endda hvordan hun får ringet til de forskellige folk fra tlf hvis vi glemmer at vores tlf ligger på sofabordet...
Tilgengæld får hun lov til at sidde i skødet på os når hun skal spille lidt på iPad'en...
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Laura er 2 år og hun får ikke lov til at spille på min iPhone. Hun er dog eget interesseret i den og får af og til lov til at se billeder, hvis jeg sidder ved siden af Faktisk synes jeg slet ikke, hun bør spille noget, når hun ikke er ældre...
Nej. klart nej. jeg har først lige købt en iphone, men de fik ikke lov på de gamle, og får da bestemt ikke lov på en iPhone
Min datter på knap 3, får lov at spille på min telefon.
hun spørger selv, om hun må tegne på den - spille på den osv. det er hverken hver dag eller hver uge, og ja hun får lov.
Nu har jeg ingen børn.. Men lader ikke mine niecer og nevøer spille på den.. Gjorde de førhen.. Men lige pludselig fik jeg bare en sky høj regning for alt muligt spille halløjsa.. Så nixen biksen ikke længere. Selvom de plager mig hver gang, og jeg ved jo godt det er min skyld, det med regningen.. MEN NEJ !!!
En fra min skole hendes søn spiller på hendes iphone, men det var hun træt af .. Så hun købte en mac og en ipad til ham i julegave. Hold nu godt fast i stolen .. Han er kun 3 ÅR !!!!!!!!!! WHATTTTT .. Jeg syntes det er totalt sindsygt og latterligt
Kay skriver: et er hvad der kan ske med telefonen... et andet er hvad det kan koste i spil... min fætter på 10 har selv en "ældre" smartphone.... og havde fået lov at hente et spil... han spillede det og pludselig fik mor og far en regning... for nogle ting han havde købt inde i spillet.... 600 kr! på en bil inde i et spil... har også i lorry hørt om en mand der havde datteren på 5 (tror jeg nok hun var) med på job fordi hun var små sløj... der fik datteren lov at sidde og spille smølfespil... hvor man skal bruge nogle bær for at komme videre... dem kan man finde eller købe... og hun købte en masse bær og brugte for flere tusinde kr. på fars fine iphone.... ik så smart
et er hvad der kan ske med telefonen... et andet er hvad det kan koste i spil...
min fætter på 10 har selv en "ældre" smartphone.... og havde fået lov at hente et spil... han spillede det og pludselig fik mor og far en regning... for nogle ting han havde købt inde i spillet.... 600 kr! på en bil inde i et spil...
har også i lorry hørt om en mand der havde datteren på 5 (tror jeg nok hun var) med på job fordi hun var små sløj... der fik datteren lov at sidde og spille smølfespil... hvor man skal bruge nogle bær for at komme videre... dem kan man finde eller købe... og hun købte en masse bær og brugte for flere tusinde kr. på fars fine iphone....
ik så smart
Åhhh nej dog!
Ja det er jo bare ENDNU en grund til ikke at lade børnene spille på den...
tanja. skriver: Ja gjorder hun, men så smadrede hun hele skærmen i den (HTC) og så fik mor her en lærestreg så efter den blev lavet har det været forbudt
Ja gjorder hun, men så smadrede hun hele skærmen i den (HTC) og så fik mor her en lærestreg så efter den blev lavet har det været forbudt
Ja så lærte du det på den hårde måde må man sige! Kan hun så godt acceptere nu, at hun ikke længere må?
FrkT skriver: Åhhh nej dog! Ja det er jo bare ENDNU en grund til ikke at lade børnene spille på den...
jeps lige netop...
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128