Lader I jeres børn spille på jeres mobiler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Lader I jeres børn spille på jeres mobiler?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.089 visninger
45 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

FrkT

Nu har jeg flere gange herinde set folk skrive om forskellige spil og andre apps til iPhone og Android-mobiler, som er gode til børnene. Og gang på gang undrer jeg mig altså. For mig er det fuldstændig ulogisk at lade et (eksempelvis) 2-årig barn bruge en dyr mobil til 4000-6000 kr. (sådan rundt regnet) til at spille på - eller i det hele taget. Jeg forstår simpelthen ikke at I tør, dem af jer der gør det. Bekymrer I jer slet ikke over hvad den lille kan komme til at gøre med telefonen? For mig er 4000-6000 kr. bare for mange penge til at jeg ville lade mig barn (hvis jeg havde et ) bruge den som spillemaskine. Så hellere købe en Nintendo 3ds eller anden tilsvarende spillemaskine, som er beregnet til at blive spillet med af alle aldre og kan holde til lidt, og altså kun koster ca. en fjerdedel af hvad de dyre mobiler i gennemsnit koster.

Så nu spørger jeg jer alle...

Lader I jeres børn (hovedsagligt mindre børn) spille på jeres mobiler?

Og for god ordens skyld skal det lige pointeres at jeg ikke er ude på at ramme nogen med mit indlæg, jeg undrer mig bare over det, da jeg som sagt slet ikke ville turde risikere det! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

4xGreve

FrkT skriver:

Nu har jeg flere gange herinde set folk skrive om forskellige spil og andre apps til iPhone og Android-mobiler, som er gode til børnene. Og gang på gang undrer jeg mig altså. For mig er det fuldstændig ulogisk at lade et (eksempelvis) 2-årig barn bruge en dyr mobil til 4000-6000 kr. (sådan rundt regnet) til at spille på - eller i det hele taget. Jeg forstår simpelthen ikke at I tør, dem af jer der gør det. Bekymrer I jer slet ikke over hvad den lille kan komme til at gøre med telefonen? For mig er 4000-6000 kr. bare for mange penge til at jeg ville lade mig barn (hvis jeg havde et ) bruge den som spillemaskine. Så hellere købe en Nintendo 3ds eller anden tilsvarende spillemaskine, som er beregnet til at blive spillet med af alle aldre og kan holde til lidt, og altså kun koster ca. en fjerdedel af hvad de dyre mobiler i gennemsnit koster.

Så nu spørger jeg jer alle...

Lader I jeres børn (hovedsagligt mindre børn) spille på jeres mobiler?

Og for god ordens skyld skal det lige pointeres at jeg ikke er ude på at ramme nogen med mit indlæg, jeg undrer mig bare over det, da jeg som sagt slet ikke ville turde risikere det! 

Ja det gør jeg, så længe jeg er i nærheden og hun behandler den med respekt...

Anmeld

4. januar 2012

Maja_4000

Jeg har stemt ja .. Dog er Caroline ikke gammel nok til at spille på den .. Men hun eeelsker telefoner ! Hun sidder og kigger på den , tygger på dem , kaster med dem , snakker i dem osv Og hun får lov .. Selvfølgelig kun med vores egne telefoner

Tager det ikke så tungt .. Hvis den går i stykker er det ærgeligt , men så har vi en gammel vi kan bruge , til der er sparet op til en ny (:

Anmeld

4. januar 2012

Caracatita

Ja, mine drenge på 3 og 6 år får lov til at spille på min HTC telefon.
Der er aldrig sket noget med den/dem.

Anmeld

4. januar 2012

Zeus

Nej.. Isabella på 7 år må til nød spille på den, hvis vi er skal ud og køre en længere tur med bus, men ellers får de begge af vide, at MORS tlf IKKE er et stykke legetøj 

Og jeg har en HTC

Anmeld

4. januar 2012

SHERO

Jahh her må man godt (eller har måtte) Men han er simpelthen for god til det, spiller ikke et børnespil og lærte hurtigt hvornår man skal hoppe, skifte bane osv og han er knap 2 år... Nu har besluttet det skal være slut for at får raseri anfald når jeg tager den igen, og hvis han ser den tror han han skal spille, og hvis det stod til ham spillede han heeele tiden. Så nu kigger jeg kun på den i smug og snakker kun i telefon når han sover..

Så det var den dummeste ting jeg lærte ham

Anmeld

4. januar 2012

Kay

et er hvad der kan ske med telefonen... et andet er hvad det kan koste i spil...

min fætter på 10 har selv en "ældre" smartphone.... og havde fået lov at hente et spil... han spillede det og pludselig fik mor og far en regning... for nogle ting han havde købt inde i spillet.... 600 kr! på en bil inde i et spil...

har også i lorry hørt om en mand der havde datteren på 5 (tror jeg nok hun var) med på job fordi hun var små sløj... der fik datteren lov at sidde og spille smølfespil... hvor man skal bruge nogle bær for at komme videre... dem kan man finde eller købe... og hun købte en masse bær og brugte for flere tusinde kr. på fars fine iphone....

ik så smart

Anmeld

4. januar 2012

Koen.

Ja gjorder hun, men så smadrede hun hele skærmen i den (HTC) og så fik mor her en lærestreg så efter den blev lavet har det været forbudt

Anmeld

4. januar 2012

Davidsen87

Jeg har svaret JA men det er kun sammen med mig min datter på 3år får lov 

Anmeld

4. januar 2012

Siljesmor

Ja da  Mine 2 børn på næsten 4 år og 6 år spiller på min Iphone. De er udemærket godt klar over at det ikke er legetøj, og behandler den også derefter. Synes faktisk det er fint nok at de lærer at vise respekt overfor sådanne ting. Jeg synes feks. at de skal behandle deres Nintendo med samme varsomhed som min telefon også selvom telefonen er væsentlig dyrere. Det er mere princippet i at lære at passe på sine ting, og for mig er det ikke prisen på tingen der er det afgørende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.