er det virkelig så forkert at ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2012

Rikke, Liam & Linus

Altså, da jeg fandt ud af at vi ventede nr.2. Kiggede jeg også MEGET på kjoler og lyserødt i starten og var faktisk helt bekymret for om jeg ville blive skuffet over at få en dreng mere.

Da vi så endelig skulle til MD scanning og det viste sig at være endnu en dreng, oveskyggede det faktum at han var sund og rask fuldstændig at han ikke er en pige. Jeg glæder mig ufatteligt meget til han kommer til verden og er bestemt ikke skuffet over han ikke er en pige.

Jeg tror det er helt normalt at ønske et barn af hvert køn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

Nessie

eliasogmor skriver:

der er jeg jo heller ikke...jeg vil blive glad for begge køn..men at man ikke må ønske sig en, synes jeg et forkert...

Det var også derfor jeg stemte blankt.

Jeg kunne da også godt tænke mig en pige næste gang, men bliver altså hverken ked af det eller skuffet, hvis det bliver en dreng, og synes det er så synd for dem der får den følelse

Anmeld

3. januar 2012

eliasogmor

Kloster skriver:

Hej.

Jeg synes, man skal forberede sig på, at det nok ikke altid går på bestilling

Jeg synes ikke, det er forkert at ønske sig et bestemt køn, men synes, man bør forberede sig på, at det kan være man er nødt til at sadle lidt om og måske vænne sig til at det ikke er sikkert, det nogensinde sker (ikke for at være sort-seer).

Jeg fik også en dreng som den første i 1997. Blev gravid igen og ønskede mig virkelig en pige. Fik nr 2 dreng i 1999. Blev efter lang "overtalelse af manden" gravid igen og fik nr 3 dreng i 2004

Og jeg ææææææælsker mine drenge. Må lige sige, at da jeg var gravid med nr 3, var jeg meget afklaret med at det var barnet, jeg ønskede - ikke kønnet. Men en lille my af et håb, ønskede jeg da at den sidste graviditet nogensinde i hele mit liv, var en pige. Det blev en dreng og han var SÅ ønsket.

Jeg skulle nu til at sluge nogle kameler, for jeg ville aldrig opleve at blive mormor. Jeg er tæt på min mor og jeg er meget feminim, så jeg følte faktisk i mange år (siden 1999) at jeg var blevet "snydt" noget, jeg havde troet var naturligt - at jeg da også skulle have en pige.

Jeg ved at rigtig mange kvinder har et anstrengt forhold til deres svigermor. Men gæt hvad.... Jeg bliver jo netop denne svigermor, kærestens mor, mandens mor og farmor. Jeg vil altid være nr 2. Det krævede tilvænning. Men det gjorde også at tankerne omkring opdragelse af mine sønner, kom mere i fokus. Hvad var det egentlig jeg ville lære dem og hvilke værdier ville jeg ønske de havde med sig. Netop for at finde en god kæreste, kone og mor for deres børn. Men også for at give dem lyst til at sætte mig ligeså højt, som deres svigermor...

Gav det mening.... Blev vist lidt langt

er helt med.... men som sagt.. vil blive glad for begge køn......

Anmeld

3. januar 2012

eliasogmor

Nessie skriver:

Det var også derfor jeg stemte blankt.

Jeg kunne da også godt tænke mig en pige næste gang, men bliver altså hverken ked af det eller skuffet, hvis det bliver en dreng, og synes det er så synd for dem der får den følelse

det gør jeh heller ikke...så ved jeg bare at det er blå i stedet for lyserød jeg skal købe... men sådan en lille prisesse ved siden af min prins vil ikke være i vejen.. men 2 priser ville være lige så perfekt.. nu er jeg jo selv overbevist om jeg får en dreng....

Anmeld

3. januar 2012

Nessie

eliasogmor skriver:

det gør jeh heller ikke...så ved jeg bare at det er blå i stedet for lyserød jeg skal købe... men sådan en lille prisesse ved siden af min prins vil ikke være i vejen.. men 2 priser ville være lige så perfekt.. nu er jeg jo selv overbevist om jeg får en dreng....

Så bliver det jo spændende at se hvad der gemmer sig derinde

Alle var overbeviste om at Daniel var en pige, men jeg havde altså en fornemmelse af en dreng, og det var jo så også rigtigt 

Anmeld

3. januar 2012

norenberg

jeg syntes det er ok...så længe man ikke bliver syglig besat af det....min kusine fik to drenge og havde ønsket en af hver....og den dag i dag 6 år efter er hun stadig besat af at hun ikke har fået en pige...man høre ikke om andet....og sønne hun fik forbander hun langt væk fordi han ikke er den hun ønskede....hun har sågar spurgt mig i alvor om vi ikke kunne bytte så hun fik min datter

Anmeld

3. januar 2012

eliasogmor

norenberg skriver:

jeg syntes det er ok...så længe man ikke bliver syglig besat af det....min kusine fik to drenge og havde ønsket en af hver....og den dag i dag 6 år efter er hun stadig besat af at hun ikke har fået en pige...man høre ikke om andet....og sønne hun fik forbander hun langt væk fordi han ikke er den hun ønskede....hun har sågar spurgt mig i alvor om vi ikke kunne bytte så hun fik min datter

det er jeg ked af at høre.....

Anmeld

3. januar 2012

norenberg

eliasogmor skriver:

det er jeg ked af at høre.....

ja det er synd for hende og hendes omgivelser...for nu skal hendes bror have en pige her sidst i januar....og han gik længe og grublede over hvordan han skulle få det sagt til hende....men hun tog det pænt da han var der....men alle hun har snakket med siden får hendes bitterhed at mærke over det....

Anmeld

3. januar 2012

eliasogmor

norenberg skriver:

ja det er synd for hende og hendes omgivelser...for nu skal hendes bror have en pige her sidst i januar....og han gik længe og grublede over hvordan han skulle få det sagt til hende....men hun tog det pænt da han var der....men alle hun har snakket med siden får hendes bitterhed at mærke over det....

pyh ha, har lidt ondt af hende.. men jeg ser det sådan her..jeg har altid været glad for børn , og elsker min dreng overalt for jorden... og dengang ønskede jeg må også en pige... men vil ikke bytte ham væk for en pige.... sådan  har jeg det også med den lille pomfrit nu.. er glad for at være en af dem der kan få børn..

Anmeld

3. januar 2012

lio

At man ønsker sig et frem for andet er for mit vedkommende kun et ønske, det siger intet om at man ikke vil være lykkelig for begge.

Jeg ønsker mig selv min. en af begge køn, så efter denne graviditet vil jeg jo pr. automatik ønske det modsatte af første.

Det synes jeg ikke er forkert.

men lige meget hvad så elsker jeg mit barn i maven, uanset køn som vi endnu ikke ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.