Til jer med barn i dagpleje, har lige brug for noget hjælp )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

twinboys

Fru Hansen skriver:

hvor mange tilsyn får du som privat?

Det er sjovt som der er forskel, jeg så lige at du skrev et andet sted at pladsanvisningen gerne vil henvise til de private dagplejere hos jer. Her hos os vil pladsanvisningen ikke henvise til private og jeg har hørt flere forældrer fortælle hvordan pladsanvisningen nærmest truer med bål og brand når der spørges til de private.

Det betyder at de private skal annoncere i aviserne, brugsen, osv. En enkelt dagplejer jeg kender til opsøger direkte de forældre med barnevogn hun møder på gaden...

Vi skal også selv finde vores børn men dagplejen altså pladsanvisningen skal nævne de private hvis forældrene spørger...

2-4 gange om året mener jeg det er... og 2-4 gange som kommunal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Fru Hansen

twinboys skriver:

Vi skal også selv finde vores børn men dagplejen altså pladsanvisningen skal nævne de private hvis forældrene spørger...

2-4 gange om året mener jeg det er... og 2-4 gange som kommunal

Det er da dejligt for jer at pladsanvisningen kan give en hånd. Her er man jo på herrens mark.
Men på den anden side er man jo selvfølgelig selvstændig erhvervsdrivende på linie med en maler/skobutik osv der spørger man jo heller ikke hvor konkurrenterne ligger

Anmeld

29. december 2011

Klumpe-dumpe

LunaLykke skriver:

Okay, det var jeg ikke klar over. Men hvordan finder man de private dagplejere? De kommunale er vi jo bare blevet skrevet op til via nettet. De sendte bare et brev med de dagplejer de havde valgt.

og husk så lige at spørge ved den private dpér om pasning hvis hun er syg og har ferie. Der er oftes ikke mulighed for pasning så, og hvis I ikke har et netværk som så kan tager over i disse situationer, så er det jo jeg selv der skal blive hjemme fra job/skole.

Anmeld

29. december 2011

lycly

Lille fe skriver:

og husk så lige at spørge ved den private dpér om pasning hvis hun er syg og har ferie. Der er oftes ikke mulighed for pasning så, og hvis I ikke har et netværk som så kan tager over i disse situationer, så er det jo jeg selv der skal blive hjemme fra job/skole.

Nå ja, det var en af de andre ulemper jeg også havde hørt om de private. 

Tror jeg holder mig til de kommunale, kan mærke at jeg er mest tryg ved det. 

Anmeld

29. december 2011

Klumpe-dumpe

LunaLykke skriver:

Nå ja, det var en af de andre ulemper jeg også havde hørt om de private. 

Tror jeg holder mig til de kommunale, kan mærke at jeg er mest tryg ved det. 

Jeg har også dp via kommunen, jeg har så fået verdens aller bedste dp´-moder, desværre kun 1 mdr. mere  da min datter så skal i bh, jeg har ellers plaget hende om hun ikke ville passe M indtil hun var 18 år

Anmeld

29. december 2011

lycly

Lille fe skriver:

Jeg har også dp via kommunen, jeg har så fået verdens aller bedste dp´-moder, desværre kun 1 mdr. mere  da min datter så skal i bh, jeg har ellers plaget hende om hun ikke ville passe M indtil hun var 18 år

Haha, Åh jeg håber også at vi får sådan en skøn dagplejer! Det betyder jo bare så meget at man er tryg og ved at ens bare er i gode hænder

Anmeld

29. december 2011

Klumpe-dumpe

LunaLykke skriver:

Haha, Åh jeg håber også at vi får sådan en skøn dagplejer! Det betyder jo bare så meget at man er tryg og ved at ens bare er i gode hænder

Det er vigtig at man acceptere at en dp-mor (måske) gør tingene anderledes end en selv, hun gør det jo for at få tingene til at fungere for ALLE børnene, men alligevel gør hun jo det bedste lige netop for dit barn

Anmeld

29. december 2011

lycly

Lille fe skriver:

Det er vigtig at man acceptere at en dp-mor (måske) gør tingene anderledes end en selv, hun gør det jo for at få tingene til at fungere for ALLE børnene, men alligevel gør hun jo det bedste lige netop for dit barn

Ja, det rigtigt. Hun har jo flere børn at se til og er jo ikke mor for nogen af dem. Så hun kan jo ikke gøre tingene på præcis samme måde som man selv ville have gjort. Men det er jo slet ikke en dårlig ting, og du har nok ret, det skal man huske at acceptere

Anmeld

30. december 2011

twinboys

Fru Hansen skriver:

Det er da dejligt for jer at pladsanvisningen kan give en hånd. Her er man jo på herrens mark.
Men på den anden side er man jo selvfølgelig selvstændig erhvervsdrivende på linie med en maler/skobutik osv der spørger man jo heller ikke hvor konkurrenterne ligger

Vi får ingen hjælp til at få børnene dem skal vi selv få fat på, men når forældrene spørger på pladsanvisningen skal de oplyse at der er private i Haderslev...men ikke hvem

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.