Til jer med barn i dagpleje, har lige brug for noget hjælp )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

lycly

morethanperfect skriver:

Ja det var vi

Vi har så mange Dp 'ere i min by med få børn i , så vi var sikre på der var plads

Nåh, ja okay

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

lycly

Den lykkelige skriver:

Ja lige præcis.. men lige nu synes jeg bare det er SÅÅÅÅ svært.. en anden fremmed kvinde skal være meget mere sammen med min datter end jeg selv skal.. øv.. men sådan er det jo..

Det har det også rigtig svært med, er så bange for at gå glip af en masse. Men sådan er det, og de små har jo godt af at komme lidt ud blandt andre børn

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

LunaLykke skriver:

Læste lige Frøken J's indlæg om dagpleje vs vuggestue og så kom jeg til at tænke lidt. Vi har Julia skrevet op til dagpleje. Kommunal dagpleje. Det foregik ved at jeg gik ind på nettet, oprettede hende og fik kort tid efter brev om de dagplejer hun er skrevet op til. Der var 3 stks.
Så er mit spørgsmål: kan man komme ud og besøge dem? Og hvad nu hvis vi slet ikke bryder os om dem? Kan vi så skrive hende op til nogle andre eller er det for sent? Jeg har skrevet at hun skal bruge plads 1. Juni, jeg starter på arbejde 17. Juli.
Håber det giver mening, skriver fra telefonen. Blev bare lige lidt panikken! Håber nogen kan komme med nogle svar

I Odense foretrækker de faktisk, at man besøger dem Jeg forstår sletikke, hvorfor nogen fravælger det

Anmeld

29. december 2011

Den lykkelige

LunaLykke skriver:

Det har det også rigtig svært med, er så bange for at gå glip af en masse. Men sådan er det, og de små har jo godt af at komme lidt ud blandt andre børn

Ja du har ret... men men men siger jeg bar hele tiden til mig selv.. men man skal nok bare lige ind i det..

Anmeld

29. december 2011

lycly

Den lykkelige skriver:

Ja du har ret... men men men siger jeg bar hele tiden til mig selv.. men man skal nok bare lige ind i det..

Det tror jeg også man skal!

Anmeld

29. december 2011

Silas&Mille

Jeg kan læse der er forskel fra kommune til kommune, på hvordan det foregår.

Her blev Silas skrevet op til tre vuggestuer og dagplejen (pasningsgaranti). 

Vi ville have plads fra den 1. november og i slutningen af august fik vi brev om at vi havde fåret plads hos **** fra den 1. november.
I det brev stod der at vi ikke kunne sige 'ja tak' eller 'nej tak' uden at have besøgt dagplejeren først. Det synes jeg egentligt lød underligt, men sådan er det her

At vi så har fået jordens sødeste dagplejer er bare super dejligt, vi vidste bare med det samme vi gik derfra at der skulle Silas passes, trods det at vores 1., 2. og 3. prioritet var vuggestuer   

Anmeld

29. december 2011

twinboys

LunaLykke skriver:

Læste lige Frøken J's indlæg om dagpleje vs vuggestue og så kom jeg til at tænke lidt. Vi har Julia skrevet op til dagpleje. Kommunal dagpleje. Det foregik ved at jeg gik ind på nettet, oprettede hende og fik kort tid efter brev om de dagplejer hun er skrevet op til. Der var 3 stks.
Så er mit spørgsmål: kan man komme ud og besøge dem? Og hvad nu hvis vi slet ikke bryder os om dem? Kan vi så skrive hende op til nogle andre eller er det for sent? Jeg har skrevet at hun skal bruge plads 1. Juni, jeg starter på arbejde 17. Juli.
Håber det giver mening, skriver fra telefonen. Blev bare lige lidt panikken! Håber nogen kan komme med nogle svar

man skal bare vælge en privat dagplejer... så vælger man dagplejeren selv og det er billigere og tit bedre

Anmeld

29. december 2011

lycly

twinboys skriver:

man skal bare vælge en privat dagplejer... så vælger man dagplejeren selv og det er billigere og tit bedre

Ja, men har bare hørt, at der ikke på samme måde er kontrol med de private. Altså om de koger vandet, gør rent osv.

Anmeld

29. december 2011

twinboys

LunaLykke skriver:

Ja, men har bare hørt, at der ikke på samme måde er kontrol med de private. Altså om de koger vandet, gør rent osv.

jo det er det, vi får lige så meget anmeldt og uanmeldt besøg...

Anmeld

29. december 2011

Fru Hansen

twinboys skriver:

...Men lige så tit dårligere

Den ville jeg altså ikke lade stå uden at kommentere.

Venligst en fantastisk kommunal dagplejer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.