Til jer med barn i dagpleje, har lige brug for noget hjælp )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

lycly

twinboys skriver:

jo det er det, vi får lige så meget anmeldt og uanmeldt besøg...

Okay, det var jeg ikke klar over. Men hvordan finder man de private dagplejere? De kommunale er vi jo bare blevet skrevet op til via nettet. De sendte bare et brev med de dagplejer de havde valgt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

twinboys

Fru Hansen skriver:

...Men lige så tit dårligere

Den ville jeg altså ikke lade stå uden at kommentere.

Venligst en fantastisk kommunal dagplejer

smiler jeps... jeg er jo selv kommunal et par dage endnu... og har været det i 12 1/2 år... 

Anmeld

29. december 2011

Fru Hansen

twinboys skriver:

jo det er det, vi får lige så meget anmeldt og uanmeldt besøg...

Ikke i alle kommuner. Det er forskelligt hvor mange tilsyn der er fra kommune til kommune.
Hos os er der to årlige tilsyn hos de private og 6+ hos de kommunale.

Anmeld

29. december 2011

twinboys

LunaLykke skriver:

Okay, det var jeg ikke klar over. Men hvordan finder man de private dagplejere? De kommunale er vi jo bare blevet skrevet op til via nettet. De sendte bare et brev med de dagplejer de havde valgt.

Du ringer på pladsanvisningen og beder om at få navne og adresser på de private... og det er vildt hvad du kan spare ved det...

Anmeld

29. december 2011

twinboys

Fru Hansen skriver:

Ikke i alle kommuner. Det er forskelligt hvor mange tilsyn der er fra kommune til kommune.
Hos os er der to årlige tilsyn hos de private og 6+ hos de kommunale.

her er det det samme... 

Anmeld

29. december 2011

lycly

twinboys skriver:

Du ringer på pladsanvisningen og beder om at få navne og adresser på de private... og det er vildt hvad du kan spare ved det...

Okay, kan man så ringe til de private dagplejer man får oplyst hos pladsanvisningen, og så komme og besøge dem? Og er der en "deadline" for hvornår man senest skal have skrevet sig op?

Anmeld

29. december 2011

K&S

LunaLykke skriver:

Læste lige Frøken J's indlæg om dagpleje vs vuggestue og så kom jeg til at tænke lidt. Vi har Julia skrevet op til dagpleje. Kommunal dagpleje. Det foregik ved at jeg gik ind på nettet, oprettede hende og fik kort tid efter brev om de dagplejer hun er skrevet op til. Der var 3 stks.
Så er mit spørgsmål: kan man komme ud og besøge dem? Og hvad nu hvis vi slet ikke bryder os om dem? Kan vi så skrive hende op til nogle andre eller er det for sent? Jeg har skrevet at hun skal bruge plads 1. Juni, jeg starter på arbejde 17. Juli.
Håber det giver mening, skriver fra telefonen. Blev bare lige lidt panikken! Håber nogen kan komme med nogle svar

Vi skrev Anton op til DP på nettet kort tid efter fødslen - vi skulle ikke vælge hvor mange eller hvem

Ca. 1 måneds tid inden Anton skulle starte, ringede de fra dagplejekontoret med navn og adresse på den dagplejer, vi var blevet tilknyttet - herefter skulle vi aftale besøg hos hende og først derefter melde tilbage om vi "ønskede hinanden" - DP´en skulle også melde tilbage om hun synes vi matchede

Anmeld

29. december 2011

Fru Hansen

LunaLykke skriver:

her kan du se de private dagplejere. Det er dog ikke alle der er registrede derinde.

http://www.privatdagplejedanmark.dk/

Du kan også holde øje med opslag i brugsen, avisen mm.
Nogle steder skal de private dagplejere selv "indfange" deres børn og får ikke hjælp fra pladsanvisningen derfor er de tvunget til at annoncere rundt omkring.

I øvrigt er der visse steder stor forskel på den private og den kommunale dagpleje. Undersøg dine lokale forhold inden du vælger.

Jeg er kommunal dagplejer og i mit område er fordelingen mellem fordele og ulemper nok nogenlunde lige stor hos både privat og offentlig.

Anmeld

29. december 2011

twinboys

LunaLykke skriver:

Okay, kan man så ringe til de private dagplejer man får oplyst hos pladsanvisningen, og så komme og besøge dem? Og er der en "deadline" for hvornår man senest skal have skrevet sig op?

Hvis det nu var hos mig... så ringer du bare til mig og spørger om du må komme på besøg og spørge om der er plads og til hvornår....'

Jeg ved allerede at jeg først har en ledig plads til foråret 2013 

Jeg har også en hjemmeside...

Prøv at søge på nettet privat dagplejer i din kommune... eller privat børnepasser

Anmeld

29. december 2011

Fru Hansen

her er det det samme... 

hvor mange tilsyn får du som privat?

Det er sjovt som der er forskel, jeg så lige at du skrev et andet sted at pladsanvisningen gerne vil henvise til de private dagplejere hos jer. Her hos os vil pladsanvisningen ikke henvise til private og jeg har hørt flere forældrer fortælle hvordan pladsanvisningen nærmest truer med bål og brand når der spørges til de private.

Det betyder at de private skal annoncere i aviserne, brugsen, osv. En enkelt dagplejer jeg kender til opsøger direkte de forældre med barnevogn hun møder på gaden...

Jeg har intet mod de private dagplejere. Der er bestemt fordele og ulemper ved både privat og offentlig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.