Til jer med barn i dagpleje, har lige brug for noget hjælp )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.151 visninger
48 svar
0 synes godt om
27. december 2011

lycly

Læste lige Frøken J's indlæg om dagpleje vs vuggestue og så kom jeg til at tænke lidt. Vi har Julia skrevet op til dagpleje. Kommunal dagpleje. Det foregik ved at jeg gik ind på nettet, oprettede hende og fik kort tid efter brev om de dagplejer hun er skrevet op til. Der var 3 stks.
Så er mit spørgsmål: kan man komme ud og besøge dem? Og hvad nu hvis vi slet ikke bryder os om dem? Kan vi så skrive hende op til nogle andre eller er det for sent? Jeg har skrevet at hun skal bruge plads 1. Juni, jeg starter på arbejde 17. Juli.
Håber det giver mening, skriver fra telefonen. Blev bare lige lidt panikken! Håber nogen kan komme med nogle svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

sarahb

Vi blev skrevet op til alle dpere i vores distrikt. Jeg besøgte 2 først, det var ikke lige noget og faldt pladask for den 3.. Så jeg måtte vælge og vrage føltes det som...
Så ja man har muligheden for at vælge fra

Anmeld

27. december 2011

lycly

sarahb skriver:

OOkVi blev skrevet op til alle dpere i vores distrikt. Jeg besøgte 2 først, det var ikke lige noget og faldt pladask for den 3.. Så jeg måtte vælge og vrage føltes det som...
Så ja man har muligheden for at vælge fra

Okay, jeg fik bare at vide at man kun kunne blive skrevet op til 2. Fik så lov til at blive skrevet op i en tredje som ligger i det distrikt hvor jeg arbejder. Men den ligger i den helt anden ende, og er helt udelukket. Så har kun de to tilbage som ligger i mit distrikt. Og så er min bekymring hvis nu jeg ikke bryder mig om de to dagplejemødre? For har også hørt at det er for sent at søge når barnet er over 4 mdr.

Anmeld

27. december 2011

Zeus

LunaLykke skriver:

Læste lige Frøken J's indlæg om dagpleje vs vuggestue og så kom jeg til at tænke lidt. Vi har Julia skrevet op til dagpleje. Kommunal dagpleje. Det foregik ved at jeg gik ind på nettet, oprettede hende og fik kort tid efter brev om de dagplejer hun er skrevet op til. Der var 3 stks.
Så er mit spørgsmål: kan man komme ud og besøge dem? Og hvad nu hvis vi slet ikke bryder os om dem? Kan vi så skrive hende op til nogle andre eller er det for sent? Jeg har skrevet at hun skal bruge plads 1. Juni, jeg starter på arbejde 17. Juli.
Håber det giver mening, skriver fra telefonen. Blev bare lige lidt panikken! Håber nogen kan komme med nogle svar

Vi fik brev om at der var plads hos *navn* fra d.1/?, og at vi havde et par dage til at svare.. Vi mødte hende ikke, inden vi sagde ja, det var først til opstartsmødet. Det samme med dp'er nr 2, hende mødte vi også først til opstartsmøde.

Men ved det er lidt forskelligt fra by til by

Anmeld

27. december 2011

Den lykkelige

Ved vores første besøg af SP havde hun en pladsanvisningsseddel med vi skulle udfylde.. gjorde vi da hun var 4 dage gammel..
Men vi fik blot et brev som at nu var hun blevet skrevet op.. fik intet afvide om hvilke man kunne vælge..
Jeg havde ønsket plads fra 2. januar.. Starter selv d. 16 januar..
Men fik først noget afvide her d. 15/12 om hvor.. Men man skal godkende INDEN besøget også må man besøge også sige hvis man ikke synes om det efterfølgende..
Vi fik intet afvide om hvad vi så ellers kunne.. så jeg synes fakitsk ikke det så fedt..

Anmeld

27. december 2011

Tona

LunaLykke skriver:

I vores kommune forgik det sådan her: vi fik brev om at vi havde fået en plads ved vores DP. Vi mødte hende så ved et opstartsmøde der foregik længe inden Amanda skulle starte i DP. Vi fik at vide inden mødet at vi havde lov til at sige nej tak og så få tilbudt en ny hvis det ikke var hende vi ville have. Skæbnen ville dog at vi faldt for hende straks og sagde ja

Anmeld

27. december 2011

Mor-til-asta-09

LunaLykke skriver:

Vi fik tilbudt en plads, som vi så skulle hen og besøge... Også skulle vi ringe til dagplejepædagogen, for at godkende stedet.. Også efterfølgende skulle vi til et møde mere, hvor hun også var der så der kunne blive skrevet papir på start osv...

Anmeld

27. december 2011

morethanperfect

Vi fik tilbudt en plads og så hen og besøge hende .. Bagefter skulle vi sige ja , eller se om der kunne findes en anden , eller om vi hellere ville have ham i vuggestue ..

Anmeld

29. december 2011

lycly

Den lykkelige skriver:

Ved vores første besøg af SP havde hun en pladsanvisningsseddel med vi skulle udfylde.. gjorde vi da hun var 4 dage gammel..
Men vi fik blot et brev som at nu var hun blevet skrevet op.. fik intet afvide om hvilke man kunne vælge..
Jeg havde ønsket plads fra 2. januar.. Starter selv d. 16 januar..
Men fik først noget afvide her d. 15/12 om hvor.. Men man skal godkende INDEN besøget også må man besøge også sige hvis man ikke synes om det efterfølgende..
Vi fik intet afvide om hvad vi så ellers kunne.. så jeg synes fakitsk ikke det så fedt..

Okay, så man skal først sige ja til dagplejen INDEN man får lov at besøge? Så man kan ikke træffe et valg udfra sit besøg??

Anmeld

29. december 2011

lycly

morethanperfect skriver:

Vi fik tilbudt en plads og så hen og besøge hende .. Bagefter skulle vi sige ja , eller se om der kunne findes en anden , eller om vi hellere ville have ham i vuggestue ..

Var I kun skrevet op til en da?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.