Fyrværkeri - Det åndssvage bras!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2011

Benjamins'mor

Jeg synes det er fint nok man fyre lidt af engang imellem, men der går også en grænse, og jeg synes simpelthen at perioden for fyrværkeriet burde forkortes.

Her bliver der fyret af hele tiden, kl. 06.00 om morgenen, og kl. 00.00 om aftenen, evig og altid. Kanon slag bliver der fyret rigtigt mange af, og lige udenfor vores hjem. Jeg er SÅ træt af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

bullerbassen

Kort og godt HADER det ..

For min skyld kan det afskaffes eller laves en regel , en raket pr familie ( urealistisk )

Er aldrig uden for en dør nytårsaften 

Anmeld

26. december 2011

SHERO

Synes man skulle forbyde alt andet end raketter og batterier og hvad der er ellers er pænt... forbander kanonslag og heksehyl langt væk, alle større børn hvor jeg bor render rundt med heksehyl hele dagen og hele aften, men når de koster så lidt som de gør er det jo klar... meeen nøøj hvor er det bare træls at høre på...

Anmeld

26. december 2011

Laulund87

Maria sover meget let, men vågner underligt nok ikke af fyrværkeri

Derimod har jeg en hund der er ved at gå fuldstændig op i limningen når der bliver fyret af.. Han ryster helt vildt og gemmer sig under sengen i to dage, eller mere

Fyrværkeri er noget svineri, ganske enkelt!

Vores far skulle altid spille smart og fyre af skide fuld.. Jeg var mega bange for at han ville komme alvorligt til skade hver gang. Så jeg har altid forbundet fyrværkei med noget negativt!

Anmeld

26. december 2011

wamse

Her hvor jeg bor har det været så voldsomt, at vi alle har fået en meddelelse ud fra boligforeningen om at det er ulovligt for børn under 18, og at en overtrædelse vil medføre en politianmeldelse og eventuel opsigelse af lejemålet

Synes virkelig et det kun skulle være d. 31/12-1/1, og ud over dette skal man søge om tilladelse ved politiet.

Anmeld

26. december 2011

louise8723

Fyrværkeri hører sig til nytårsaften.. Og sådan er det.. Ja kanon slag og heksehyl er knap så nødvendige.

Det skræmmer vilde dyr.. Ja mm det er trods alt 1 gang om året.. Hva med de dyr der for forvildet sig ud på motorvejen.. Eller når der skal bygges nye huse og veje.. Så ødelægge vi også deres naturlige habitat for life.. Men det er ligegyldigt?

Så slap af og nyd aftenen

Anmeld

26. december 2011

Laulund87

louise4060 skriver:

Fyrværkeri hører sig til nytårsaften.. Og sådan er det.. Ja kanon slag og heksehyl er knap så nødvendige.

Det skræmmer vilde dyr.. Ja mm det er trods alt 1 gang om året.. Hva med de dyr der for forvildet sig ud på motorvejen.. Eller når der skal bygges nye huse og veje.. Så ødelægge vi også deres naturlige habitat for life.. Men det er ligegyldigt?

Så slap af og nyd aftenen

Det er jo ikke kun én aften (for så var det vist til at holde ud), det er jo en hel månede plus det løse

Anmeld

26. december 2011

louise8723

Laulund87 skriver:

Det er jo ikke kun én aften (for så var det vist til at holde ud), det er jo en hel månede plus det løse

Det er en aften hvor det for alvor går løs.. Men alt det andet kan man jo ikk gøre så meget ved

Et forbud ville nu heller ikke hjælpe..

I bund og grund kan det ikk sætte mit pis i kog.. For det har altid været sådan.. Og det ved man..
Hader man det dog så meget så ku man flytte på landet, eller opholde sig et sted den aften, hvor man ved at der vil være minimalt med fyrværkeri

Anmeld

26. december 2011

An&Jo

Frøken J. skriver:

Hvad mener i om, at man må fyre fyrværkeri fra 1. december til 5. januar? Er det for lang en periode?

Det synes jeg! Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget fidus for fyrværkeri. Jo, det er da meget PÆNT, men det er så det. Det sviner, det forurener, og det skræmmer vilde dyr fra vid og sans. Jeg glemmer aldrig det år, der var godt gang i fyrværkeriet, og en hare løb panisk angst gennem det hele. Hvor er det synd!!!

Og det er jo ikke kun de vilde dyr. Det er også husdyr, som skræmmes. Og nu det, som personligt pisser mig af: Det skræmmer og forstyrrer også små børn!!

Her i området fyres der og fyres der. Rose sover endelig for natten, men hver gang der kommer et brag, rører hun uroligt på sig, og det er kun et spørgsmål om tid, før hun vågner. Det pisser mig af, at mit lille spædbarn ikke kan få en god og tryg søvn, fordi folk skal lave de kæmpe brag for få sekundes lysglimt i himmelen. For ikke at tale om meningsløse kanonslag.

Så hvad mener i? Jeg synes det er ALT for længe man må fyre af. Hvis det stod til mig, måtte man slet ikke, men det ved jeg godt de fleste nok ville synes var for fesent. I England, hvor jeg kommer fra, fyrer man normalt ikke fyrværkeri. Man gjorde ved årtusindeskiftet, men det var også fordi det var noget helt særligt.

jeg synes det skulle afskaffes helt, og aldrig nogensinde blive lovligt igen..

nogen der på den udtalelse kan se at jeg er skide møghamrende bange for det skidt?? Jeg hader det, og jeg har set hvilken skade det kan gøre på en person, hvis det ikke fungerer som det er ment til.. en kammerat af min mistede nemlig hånden på grund af en raket der sprang inden den fløj, og man ikke kunne se at den var antændt heller..

derudover bor jeg åbenbart lige klods op af en forhandler af det, og de skyder af HVER ENESTE DAG!!

Jeg bander det langt væk, og er ved at forsøge at finde et sted at tage hen imorgen aften med min søn, fordi de åbenbart har tænkt sig at holde demo aften deroppe.. :O year right, endnu mere affyring end der allerede har været..

må jeg gerne lægge mig til at dø nu??

Anmeld

26. december 2011

grinny

Frøken J. skriver:

Jeg har lidt svært ved at forholde mig til dit argument. Det er ligesom når folk siger: ja, jeg ryger foran mit barn, men hvad med alle dem der bruger parfume som deres barn udsættes for? At der er andre ting som er tilsvarende slemme, gør da ikke den første ting mindre slem. Så skal man vel netop prøve at se på, om ikke man kan begrænse skadens omfang ved at undgå nogle af disse ting. Og her er fyrværkeri, som ikke gør nogen nytte, vel ret oplagt.

Og just for the record har jeg også et problem med jagt ;-)

Men jeg vil hjertens gerne se det argument der retfærdiggør skræmte dyr og mennesker, svineri, forurening osv. For jeg ikke det findes :-)

Nej nej, prøver ikke at gøre fyrværkeri bedre end jagt - overhovedet ikke.. Jeg mener bare at man ikke altid behøver at stille det op mod noget, forstået på den måde at fyrværkeri = skræmte dyr. For ja, det skræmmer dyrerne, men hvis man skal stille alt op på den måde, så kan man jo blive ved. Biler = forurening (dårligt eksempel men jeg mens smerter så det er okay )

Jeg er bare typen det ikke gider stille ting op imod noget negativt hele tiden, fordi se vil min hverdag blive trist og grå. Og som sagt synes jeg også at fyrværkeri som bare er lavet til at sige BANG er noget værre lort - fyrværkeri skal være flot!

Men kan også godt følge dig, forstår godt at det er møg irriterende at de skal gøre det Rose sover - det må da være belastende!! Nu bor jeg så også i en meget lille by så jeg hører højest et kanonslag om ugen. Hvis jeg boede hvor du bor ville det nok også irritere mig, hvem ved  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.