Frøken J. skriver:
Hvad mener i om, at man må fyre fyrværkeri fra 1. december til 5. januar? Er det for lang en periode?
Det synes jeg! Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget fidus for fyrværkeri. Jo, det er da meget PÆNT, men det er så det. Det sviner, det forurener, og det skræmmer vilde dyr fra vid og sans. Jeg glemmer aldrig det år, der var godt gang i fyrværkeriet, og en hare løb panisk angst gennem det hele. Hvor er det synd!!!
Og det er jo ikke kun de vilde dyr. Det er også husdyr, som skræmmes. Og nu det, som personligt pisser mig af: Det skræmmer og forstyrrer også små børn!!
Her i området fyres der og fyres der. Rose sover endelig for natten, men hver gang der kommer et brag, rører hun uroligt på sig, og det er kun et spørgsmål om tid, før hun vågner. Det pisser mig af, at mit lille spædbarn ikke kan få en god og tryg søvn, fordi folk skal lave de kæmpe brag for få sekundes lysglimt i himmelen. For ikke at tale om meningsløse kanonslag.
Så hvad mener i? Jeg synes det er ALT for længe man må fyre af. Hvis det stod til mig, måtte man slet ikke, men det ved jeg godt de fleste nok ville synes var for fesent. I England, hvor jeg kommer fra, fyrer man normalt ikke fyrværkeri. Man gjorde ved årtusindeskiftet, men det var også fordi det var noget helt særligt.
jeg synes det skulle afskaffes helt, og aldrig nogensinde blive lovligt igen..

nogen der på den udtalelse kan se at jeg er skide møghamrende bange for det skidt?? Jeg hader det, og jeg har set hvilken skade det kan gøre på en person, hvis det ikke fungerer som det er ment til.. en kammerat af min mistede nemlig hånden på grund af en raket der sprang inden den fløj, og man ikke kunne se at den var antændt heller..

derudover bor jeg åbenbart lige klods op af en forhandler af det, og de skyder af HVER ENESTE DAG!!
Jeg bander det langt væk, og er ved at forsøge at finde et sted at tage hen imorgen aften med min søn, fordi de åbenbart har tænkt sig at holde demo aften deroppe.. :O year right, endnu mere affyring end der allerede har været..

må jeg gerne lægge mig til at dø nu??