Jeg synes også perioden er for lang - alt for lang. Direkte at forbyde det, tror jeg ikke hjælper noget, men så begræns det til d. 31. december...
Jeg er hunderæd for fyrværkeri, da jeg var meget, meget tæt på fyrværkerikatastrofen i Seest, kendte brandmanden som døde, og var ved at miste min stedfar (brandmand). Jeg var alene hjemme og vidste min stedfar var af sted til eksplosionen men vidste ikke andet. Pludselig hørte jeg i nyhederne at man vidste én brandmand var død - det var ikke fantastisk at sidde der helt alene, og se hvordan trykbølgerne (5 km væk) fik ruderne til at stå og "blafre" og ingenting vide.
Felix reagerer ikke på der fyres af, men som sagt, jeg er bange, og jeg kan tackle at skulle være bange d. 31/12 for der er jeg forberedt... Min kæreste er helt vild med fyrværkeri, jo mere og større jo bedre. Men han respekterer at jeg ikke bryder mig om det, og han tager de sikkerhedsforanstaltninger han børn.
For min skyld kunne krudt godt fjernes, jeg tror bare ikke det kan lade sig gøre i praksis.
Anmeld