Fyrværkeri - Det åndssvage bras!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2011

NinaNymannMadsen

det måtte gerne afskaffes for min skyld da.

mine piger siger ikk noget til det men jeg er radsenslagende for det, men har også en nytrsaften oplevet af en raket veltede hen mod hvor vi stod, havde det ikk været fordi det var en halvmur den ramte så var vi blevet ramt af den, vi slap da med nogen gnister, men det er også nok, vi havde ikk beskyttelsesbriller på nogen af os, jeg stod med en lille pige på 2, for mig galt det bare om at sørge for hende så hun havde lånt mine briller. senere på aftenen bliver en dreng ramt ved øjet og kunne ikke se noget på det øje i flere timer efter.
jeg har kun et lille ar på mit håndled nu.
det satte en skræk i livet hos mig, og jeg er kun ude yders sjællendt når der fyres af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

TineA

Jeg kan godt lide fyrværkeri - elsker at stå og se det nytårsaften .. Men det er jo helt åndssvagt starte med at fyre af d.1/12 - vent dog til nytårsaften .. Nå.. Men jeg synes ikke det burde afskaffes - så hellere afskaffe julen - det kan jeg være med til !!

Anmeld

26. december 2011

Frøken J.

W.. skriver:

Jeg kan godt lide fyrværkeri - elsker at stå og se det nytårsaften .. Men det er jo helt åndssvagt starte med at fyre af d.1/12 - vent dog til nytårsaften .. Nå.. Men jeg synes ikke det burde afskaffes - så hellere afskaffe julen - det kan jeg være med til !!

Mener du så det er i orden, at vilde dyr skræmmes i deres naturlige habitat? at husdyr og små børn skræmmes? At det sviner? At det forurener?

Anmeld

26. december 2011

Henriette Aaby

Frøken J. skriver:

Hvad mener i om, at man må fyre fyrværkeri fra 1. december til 5. januar? Er det for lang en periode?

Det synes jeg! Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget fidus for fyrværkeri. Jo, det er da meget PÆNT, men det er så det. Det sviner, det forurener, og det skræmmer vilde dyr fra vid og sans. Jeg glemmer aldrig det år, der var godt gang i fyrværkeriet, og en hare løb panisk angst gennem det hele. Hvor er det synd!!!

Og det er jo ikke kun de vilde dyr. Det er også husdyr, som skræmmes. Og nu det, som personligt pisser mig af: Det skræmmer og forstyrrer også små børn!!

Her i området fyres der og fyres der. Rose sover endelig for natten, men hver gang der kommer et brag, rører hun uroligt på sig, og det er kun et spørgsmål om tid, før hun vågner. Det pisser mig af, at mit lille spædbarn ikke kan få en god og tryg søvn, fordi folk skal lave de kæmpe brag for få sekundes lysglimt i himmelen. For ikke at tale om meningsløse kanonslag.

Så hvad mener i? Jeg synes det er ALT for længe man må fyre af. Hvis det stod til mig, måtte man slet ikke, men det ved jeg godt de fleste nok ville synes var for fesent. I England, hvor jeg kommer fra, fyrer man normalt ikke fyrværkeri. Man gjorde ved årtusindeskiftet, men det var også fordi det var noget helt særligt.

Jeg er så enig. Jeg synes det er ok til nytårs aften, men så heller ikke mere.

Anmeld

26. december 2011

B&J

jeg holder meget af nytår syntes det er så flot men helt ærligt man skulle kun måtte skyde af nytårs aften og helligtrekonger så havde folk 2 dage til det og det er mere ind rimeligt

Anmeld

26. december 2011

SS82

Fyrværkeri hører KUN til nytårsaften. Færdig slut 

Anmeld

26. december 2011

SS82

Men for min skyld behøver det slet slet ikke eksistere. 

Anmeld

26. december 2011

AnneBJ

Frk Mig skriver:

nåårh for søren .. det mente jeg ellers der var .. men alligevel er det noget fanden har skabt .. 

Det var der også for nogle år siden, efter katastrofen i Seest, men reglerne er ændret igen, til dem Frøken J. henviser til.

Anmeld

26. december 2011

AnneBJ

Jeg synes også perioden er for lang - alt for lang. Direkte at forbyde det, tror jeg ikke hjælper noget, men så begræns det til d. 31. december... 

Jeg er hunderæd for fyrværkeri, da jeg var meget, meget tæt på fyrværkerikatastrofen i Seest, kendte brandmanden som døde, og var ved at miste min stedfar (brandmand). Jeg var alene hjemme og vidste min stedfar var af sted til eksplosionen men vidste ikke andet. Pludselig hørte jeg i nyhederne at man vidste én brandmand var død - det var ikke fantastisk at sidde der helt alene, og se hvordan trykbølgerne (5 km væk) fik ruderne til at stå og "blafre" og ingenting vide.

Felix reagerer ikke på der fyres af, men som sagt, jeg er bange, og jeg kan tackle at skulle være bange d. 31/12 for der er jeg forberedt... Min kæreste er helt vild med fyrværkeri, jo mere og større jo bedre. Men han respekterer at jeg ikke bryder mig om det, og han tager de sikkerhedsforanstaltninger han børn.

For min skyld kunne krudt godt fjernes, jeg tror bare ikke det kan lade sig gøre i praksis.

Anmeld

26. december 2011

Benjamins'mor

Jeg synes det er fint nok man fyre lidt af engang imellem, men der går også en grænse, og jeg synes simpelthen at perioden for fyrværkeriet burde forkortes.

Her bliver der fyret af hele tiden, kl. 06.00 om morgenen, og kl. 00.00 om aftenen, evig og altid. Kanon slag bliver der fyret rigtigt mange af, og lige udenfor vores hjem. Jeg er SÅ træt af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.