Fyrværkeri - Det åndssvage bras!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2011

Frk Mig

Er der ikke kommet en lov om at man kun må fyre det af d 31 dec? Mener faktisk man kan få en bøde for at gøre det før .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

BellaCiinea

Janni. skriver:

Godt jeg ikke er alene. Synes faktisk det er lidt pinligt, men på anden side - nej, det er noget af det eneste jeg er bange for.  

Det er bestemt ikke pinligt. Det er jo skide farligt det skidt!

Tænk på hvor mange mennesker der er kommet galt af sted.

Ikke kun fordi de er snotdumme og står med det i hænderne, men hvor der måske også er fejl i det, og det sprænger før tid...

Anmeld

25. december 2011

Frøken J.

Frk Mig skriver:

Er der ikke kommet en lov om at man kun må fyre det af d 31 dec? Mener faktisk man kan få en bøde for at gøre det før .. 

Nej, desværre!

http://sik-lw.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=lo v19720193-full

Stk. 4. Fyrværkeri beregnet til anvendelse af forbrugere må kun anvendes i perioden 1. december - 5. januar.

Anmeld

25. december 2011

Filippa & Liva

Jeg hader faktisk fyrværkeri, ærlig talt er jeg bange for det så jeg køber ALDRIG fyrværkeri og jeg holder mig indenfor hvis andre skal fyre det af, får dårlige nerver hvis min kæreste vil fyre fyrværkeri af - ja, jeg er ikke fan af det!

Anmeld

25. december 2011

Frk Mig

Frøken J. skriver:

Nej, desværre!

http://sik-lw.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=lo v19720193-full

Stk. 4. Fyrværkeri beregnet til anvendelse af forbrugere må kun anvendes i perioden 1. december - 5. januar.

nåårh for søren .. det mente jeg ellers der var .. men alligevel er det noget fanden har skabt .. 

Anmeld

25. december 2011

Sara.

Frøken J. skriver:

Hvad mener i om, at man må fyre fyrværkeri fra 1. december til 5. januar? Er det for lang en periode?

Det synes jeg! Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget fidus for fyrværkeri. Jo, det er da meget PÆNT, men det er så det. Det sviner, det forurener, og det skræmmer vilde dyr fra vid og sans. Jeg glemmer aldrig det år, der var godt gang i fyrværkeriet, og en hare løb panisk angst gennem det hele. Hvor er det synd!!!

Og det er jo ikke kun de vilde dyr. Det er også husdyr, som skræmmes. Og nu det, som personligt pisser mig af: Det skræmmer og forstyrrer også små børn!!

Her i området fyres der og fyres der. Rose sover endelig for natten, men hver gang der kommer et brag, rører hun uroligt på sig, og det er kun et spørgsmål om tid, før hun vågner. Det pisser mig af, at mit lille spædbarn ikke kan få en god og tryg søvn, fordi folk skal lave de kæmpe brag for få sekundes lysglimt i himmelen. For ikke at tale om meningsløse kanonslag.

Så hvad mener i? Jeg synes det er ALT for længe man må fyre af. Hvis det stod til mig, måtte man slet ikke, men det ved jeg godt de fleste nok ville synes var for fesent. I England, hvor jeg kommer fra, fyrer man normalt ikke fyrværkeri. Man gjorde ved årtusindeskiftet, men det var også fordi det var noget helt særligt.

Jeg synes at det er okay at der bliver fyret fyrverkeri af i den tidsperiode.....

Med hensyn til hinanden......

Hvis man bor i storbyer saa synes jeg lidt man maa forvente at der bliver skudt noget af i loebet af december.

Men krudt som kun er til for at larme forstaar jeg heller ikke.......

I england fyrer de vel lidt af nytaaften, men ved godt det ikke er saa meget... men saa gaar de jo halv amok d.5 november.....

Anmeld

25. december 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Frøken J. skriver:

Hvad mener i om, at man må fyre fyrværkeri fra 1. december til 5. januar? Er det for lang en periode?

Det synes jeg! Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget fidus for fyrværkeri. Jo, det er da meget PÆNT, men det er så det. Det sviner, det forurener, og det skræmmer vilde dyr fra vid og sans. Jeg glemmer aldrig det år, der var godt gang i fyrværkeriet, og en hare løb panisk angst gennem det hele. Hvor er det synd!!!

Og det er jo ikke kun de vilde dyr. Det er også husdyr, som skræmmes. Og nu det, som personligt pisser mig af: Det skræmmer og forstyrrer også små børn!!

Her i området fyres der og fyres der. Rose sover endelig for natten, men hver gang der kommer et brag, rører hun uroligt på sig, og det er kun et spørgsmål om tid, før hun vågner. Det pisser mig af, at mit lille spædbarn ikke kan få en god og tryg søvn, fordi folk skal lave de kæmpe brag for få sekundes lysglimt i himmelen. For ikke at tale om meningsløse kanonslag.

Så hvad mener i? Jeg synes det er ALT for længe man må fyre af. Hvis det stod til mig, måtte man slet ikke, men det ved jeg godt de fleste nok ville synes var for fesent. I England, hvor jeg kommer fra, fyrer man normalt ikke fyrværkeri. Man gjorde ved årtusindeskiftet, men det var også fordi det var noget helt særligt.

Herhjemme mener manden at det burde hedde fra 24 december til 31 december mens jeg siger plus/minus et par dage før og efter - f.eks. 20 dec til 2 jan....

Anmeld

25. december 2011

Mira0911

morethanperfect skriver:

Fyrværkeri skal efter min mening , starte den 31 Dec. , og slutte den 1 jan. kl. 03.00 ! Hader det .. Før jeg fik børn elskede jeg det .. Hmm ..

Oscar vågner aldrig til det , selvom der er rigtig meget af det her hvor vi bor , men syns stadig det træls at høre på . 

Lige mine ord... 

Anmeld

25. december 2011

Kløver

bandlys det lort
sorry, men for min skyld kunne det undværes hele året, er ok folk fyrer af kl kl 12 nytårsaften, men så burde det også være det, kan ikke se hvorfor man skal fyre af hele dec, og det værste er ikke længere kun kanonslagene, men nu også raketterne. så en udsendelse om hvordan de laver dem, og raketter siger intet, knaldet er kun for effektens skyld, og noget separat pulver de kommer i, og desværre bliver det mere og mere.
vi har både barn og hund, og er i den grad forstyrrende med de knald som kommer, og selv er jeg også bange for det.
kan virkelig ikke se at folk ikke burde kunne få deres lyst styret den ene aften til midnat, men promte skal fyre af i tide og utide hele dec.
Vi bor ned til volden, med skøn natur, hvor vi ved der opholder sig vilde dyr, bla hjorte, og folk mener det er helt fint at gå derned i ly af mørket og fyre af, desværre gør nogle det så også resten af året, og nogle gange hører vi endda skud fra volden af
Det er ikke alene farligt, men også generende for mange både mennesker og dyr

Anmeld

25. december 2011

birthee

Jeg ville ønske salget var ligesom i føtex - 27.-31. december! Det er længe rigeligt, folk skal nok nå at købe til nytårsaften - desuden er jeg heller ikke tilhænger af at have det liggende hjemme i længere tid... Min mand handler et par raketter og et par små batterier den 31. december... og så er det faktisk det... I år sender vi hundene i pension den 31.-1., da vores adoptiv-hund er bange for det - også derfor vi begrænser vores indkøb, og kun fyrer af den 31. december...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.