Fyrværkeri - Det åndssvage bras!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.652 visninger
49 svar
0 synes godt om
25. december 2011

Frøken J.

Hvad mener i om, at man må fyre fyrværkeri fra 1. december til 5. januar? Er det for lang en periode?

Det synes jeg! Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget fidus for fyrværkeri. Jo, det er da meget PÆNT, men det er så det. Det sviner, det forurener, og det skræmmer vilde dyr fra vid og sans. Jeg glemmer aldrig det år, der var godt gang i fyrværkeriet, og en hare løb panisk angst gennem det hele. Hvor er det synd!!!

Og det er jo ikke kun de vilde dyr. Det er også husdyr, som skræmmes. Og nu det, som personligt pisser mig af: Det skræmmer og forstyrrer også små børn!!

Her i området fyres der og fyres der. Rose sover endelig for natten, men hver gang der kommer et brag, rører hun uroligt på sig, og det er kun et spørgsmål om tid, før hun vågner. Det pisser mig af, at mit lille spædbarn ikke kan få en god og tryg søvn, fordi folk skal lave de kæmpe brag for få sekundes lysglimt i himmelen. For ikke at tale om meningsløse kanonslag.

Så hvad mener i? Jeg synes det er ALT for længe man må fyre af. Hvis det stod til mig, måtte man slet ikke, men det ved jeg godt de fleste nok ville synes var for fesent. I England, hvor jeg kommer fra, fyrer man normalt ikke fyrværkeri. Man gjorde ved årtusindeskiftet, men det var også fordi det var noget helt særligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

BellaCiinea

Frøken J. skriver:

Hvad mener i om, at man må fyre fyrværkeri fra 1. december til 5. januar? Er det for lang en periode?

Det synes jeg! Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget fidus for fyrværkeri. Jo, det er da meget PÆNT, men det er så det. Det sviner, det forurener, og det skræmmer vilde dyr fra vid og sans. Jeg glemmer aldrig det år, der var godt gang i fyrværkeriet, og en hare løb panisk angst gennem det hele. Hvor er det synd!!!

Og det er jo ikke kun de vilde dyr. Det er også husdyr, som skræmmes. Og nu det, som personligt pisser mig af: Det skræmmer og forstyrrer også små børn!!

Her i området fyres der og fyres der. Rose sover endelig for natten, men hver gang der kommer et brag, rører hun uroligt på sig, og det er kun et spørgsmål om tid, før hun vågner. Det pisser mig af, at mit lille spædbarn ikke kan få en god og tryg søvn, fordi folk skal lave de kæmpe brag for få sekundes lysglimt i himmelen. For ikke at tale om meningsløse kanonslag.

Så hvad mener i? Jeg synes det er ALT for længe man må fyre af. Hvis det stod til mig, måtte man slet ikke, men det ved jeg godt de fleste nok ville synes var for fesent. I England, hvor jeg kommer fra, fyrer man normalt ikke fyrværkeri. Man gjorde ved årtusindeskiftet, men det var også fordi det var noget helt særligt.

Jeg kan bestemt ikk li det stads..

For min skyld måtte det gerne blive afskaffet..

Anmeld

25. december 2011

Janni.

Må også gerne blive afskaffet for min skyld. Nytårsaften er jeg aldrig ude, jeg kigger igennem vinduet. Er faktisk bange for det stads 

Kender nogen stykker som er kommet til skade bare ved at stå og se på. 

Anmeld

25. december 2011

Frøken J.

IsabellaCiinea skriver:

Jeg kan bestemt ikk li det stads..

For min skyld måtte det gerne blive afskaffet..

Helt enig!

Anmeld

25. december 2011

BellaCiinea

Janni. skriver:

Må også gerne blive afskaffet for min skyld. Nytårsaften er jeg aldrig ude, jeg kigger igennem vinduet. Er faktisk bange for det stads 

Er heller aldrig ude nytårsaften. Er skide bange for det.

Anmeld

25. december 2011

Frøken J.

Janni. skriver:

Har det på samme måde. Vi sover faktisk hos svigerfamilien nytårsaften, fordi jeg er bange for det korte stykke fra bilen til lejligheden, hvor vi skal løfte babyen. Tænk nu hvis der skete hende noget!!

Anmeld

25. december 2011

lycly

Jeg er SÅ enig! Er vokset op på Nørrebro i København, som må være kanonslagenes hovedstad! Årh hvor har jeg mange gange gået hjem om aftenen og oplevet næsten at lette 3 meter fra jorden af forskrækkelse over de skide kanonslag. Jeg bliver så arrig hver gang, for det er SÅ irriterende at blive så forskrækket.

Bor i Vanløse nu, og her er det heldigvis ikke sååå slemt. Men synes stadig det er noget fis at man må fyre af i så lang tid. Vi har 1 aften til det, og der kan folk fyre den af, med alt det fyrværkeri de vil. Men så må det også være det! 

Anmeld

25. december 2011

morethanperfect

Frøken J. skriver:

Fyrværkeri skal efter min mening , starte den 31 Dec. , og slutte den 1 jan. kl. 03.00 ! Hader det .. Før jeg fik børn elskede jeg det .. Hmm ..

Oscar vågner aldrig til det , selvom der er rigtig meget af det her hvor vi bor , men syns stadig det træls at høre på . 

Anmeld

25. december 2011

Janni.

Frøken J. skriver:

Har det på samme måde. Vi sover faktisk hos svigerfamilien nytårsaften, fordi jeg er bange for det korte stykke fra bilen til lejligheden, hvor vi skal løfte babyen. Tænk nu hvis der skete hende noget!!

Puha ja, jeg kan lige forestille mig det  Får allerede gåsehud over hele kroppen. Godt i må overnatte! 

Anmeld

25. december 2011

Janni.

IsabellaCiinea skriver:

Er heller aldrig ude nytårsaften. Er skide bange for det.

Godt jeg ikke er alene. Synes faktisk det er lidt pinligt, men på anden side - nej, det er noget af det eneste jeg er bange for.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.