Fyrværkeri - Det åndssvage bras!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2011

Frøken J.

Sara. skriver:

Jeg synes at det er okay at der bliver fyret fyrverkeri af i den tidsperiode.....

Med hensyn til hinanden......

Hvis man bor i storbyer saa synes jeg lidt man maa forvente at der bliver skudt noget af i loebet af december.

Men krudt som kun er til for at larme forstaar jeg heller ikke.......

I england fyrer de vel lidt af nytaaften, men ved godt det ikke er saa meget... men saa gaar de jo halv amok d.5 november.....

Hvorfor synes du det er okay, når det skræmmer de vilde dyr i deres naturlige habitat, for ikke at sige børn og husdyr? Og når det derudover sviner og forurener?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

Clisolka

Årh hvor jeg ved hvordan i har det lige nu! Vi har det på samme måde - og jeg hader december måned, når de starter med de forbandede heksehyl og kanonslag. Her har vi de store kanonslag, hvor det lige blinker en gang, og 3 sek. efter SÅ kommer braget  Jeg hader fyrværkeri..... 

Her i området fejrer vi nytårsaften hver aften lige pt. 

Isabella er endnu ikke vågnet af bragene 

Det burde kun være lovligt at fyre af fra den 30. til den 1. 

Anmeld

25. december 2011

Laura.

Frøken J. skriver:

Hvad mener i om, at man må fyre fyrværkeri fra 1. december til 5. januar? Er det for lang en periode?

Det synes jeg! Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget fidus for fyrværkeri. Jo, det er da meget PÆNT, men det er så det. Det sviner, det forurener, og det skræmmer vilde dyr fra vid og sans. Jeg glemmer aldrig det år, der var godt gang i fyrværkeriet, og en hare løb panisk angst gennem det hele. Hvor er det synd!!!

Og det er jo ikke kun de vilde dyr. Det er også husdyr, som skræmmes. Og nu det, som personligt pisser mig af: Det skræmmer og forstyrrer også små børn!!

Her i området fyres der og fyres der. Rose sover endelig for natten, men hver gang der kommer et brag, rører hun uroligt på sig, og det er kun et spørgsmål om tid, før hun vågner. Det pisser mig af, at mit lille spædbarn ikke kan få en god og tryg søvn, fordi folk skal lave de kæmpe brag for få sekundes lysglimt i himmelen. For ikke at tale om meningsløse kanonslag.

Så hvad mener i? Jeg synes det er ALT for længe man må fyre af. Hvis det stod til mig, måtte man slet ikke, men det ved jeg godt de fleste nok ville synes var for fesent. I England, hvor jeg kommer fra, fyrer man normalt ikke fyrværkeri. Man gjorde ved årtusindeskiftet, men det var også fordi det var noget helt særligt.

Forstår dig godt - her fyrrer de også krudt af hele tiden og om natten også.. Jeg synes det er lang tid det er tilladt at fyrre krudt af. Jeg ville ikke have noget imod at man ændrede de regler.

Anmeld

25. december 2011

Sara.

Frøken J. skriver:

Hvorfor synes du det er okay, når det skræmmer de vilde dyr i deres naturlige habitat, for ikke at sige børn og husdyr? Og når det derudover sviner og forurener?

Jeg synes ikke det er okay bevidst at skraemme vilde dyr eller de boern som bliver skraemt af det.... og selvfolgelig skal man taenke paa sine omgivelser.

Men det er jo ikke det der er meningen med fyrverkeri... og det er forbudt i godt og vel 11 mdr........

Jeg har ikke selv fyret af i mange aar, men kan alligevel godt forstaa at nogle mennesker synes det er flot og at de gerne vil fyre af nu....

Anmeld

25. december 2011

Frøken J.

Sara. skriver:

Jeg synes ikke det er okay bevidst at skraemme vilde dyr eller de boern som bliver skraemt af det.... og selvfolgelig skal man taenke paa sine omgivelser.

Men det er jo ikke det der er meningen med fyrverkeri... og det er forbudt i godt og vel 11 mdr........

Jeg har ikke selv fyret af i mange aar, men kan alligevel godt forstaa at nogle mennesker synes det er flot og at de gerne vil fyre af nu....

Men faktum er jo, at det skræmmer de vilde dyr, uanset om det er bevidst eller ej. Det ved man jo godt - Så hvorfor gøre det? Man kan jo umuligt tage hensyn med fyrværkeri. Det larmer, forstyrrer, forurener, sviner og skræmmer uanset hvor man fyrer det af henne. Desværre!

Anmeld

26. december 2011

Mor til Mike

Synes virkelig også det burde være ulovligt udover den ene dag som er nytårsaften, og hvis de endelig SKAL fyre det lort af hele december måned burde de fandeme have en regel der hedder at der ikke må fyres af efter klokken 8. 

Synes også det er svineri at de overhovedet giver lov til at bruge det så længe og sælger det så lang tid før nytår.

Anmeld

26. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg er så enig med dig!!!!

Jeg er skide bange for det stads! Man ved sgu aldrig om man bliver ramt af noget. Jeg har endda prøvet at få det KASTET efter mig?! Jeg holder mig altid inden døre nytårs aften. Jeg skal satme ikke nyde noget.

Anmeld

26. december 2011

skønneunger

Frøken J. skriver:

Hvad mener i om, at man må fyre fyrværkeri fra 1. december til 5. januar? Er det for lang en periode?

Det synes jeg! Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget fidus for fyrværkeri. Jo, det er da meget PÆNT, men det er så det. Det sviner, det forurener, og det skræmmer vilde dyr fra vid og sans. Jeg glemmer aldrig det år, der var godt gang i fyrværkeriet, og en hare løb panisk angst gennem det hele. Hvor er det synd!!!

Og det er jo ikke kun de vilde dyr. Det er også husdyr, som skræmmes. Og nu det, som personligt pisser mig af: Det skræmmer og forstyrrer også små børn!!

Her i området fyres der og fyres der. Rose sover endelig for natten, men hver gang der kommer et brag, rører hun uroligt på sig, og det er kun et spørgsmål om tid, før hun vågner. Det pisser mig af, at mit lille spædbarn ikke kan få en god og tryg søvn, fordi folk skal lave de kæmpe brag for få sekundes lysglimt i himmelen. For ikke at tale om meningsløse kanonslag.

Så hvad mener i? Jeg synes det er ALT for længe man må fyre af. Hvis det stod til mig, måtte man slet ikke, men det ved jeg godt de fleste nok ville synes var for fesent. I England, hvor jeg kommer fra, fyrer man normalt ikke fyrværkeri. Man gjorde ved årtusindeskiftet, men det var også fordi det var noget helt særligt.

jeg har ikke noget imod det som sådan, bare så længe det kun er den 1 måned men bliver dog iriteret over kanonslag om natten.

jo det er synd for dyrene helt klart, men selv om de gjorde det forbudt ville der stadig blive fyret af.

og de bruger nu også fyrværkeri i England, mest på bonfire night men også nogen steder til nytår, det er bare ikke så normalt som her

Anmeld

26. december 2011

grinny

Jeg ELSKER fyrværkeri - bare ikke det der kun er lavet for at sige BANG (kanonslag, heksehyl osv.) 

Jeg har intet imod at der er nogen der er løbet af december måned fyrer en raket af. Ja det er da synd for dyrerne, men de bliver vel også bange når jagten går i gang og de får lov til at skyde i flere dage?

Anmeld

26. december 2011

Frøken J.

grinny skriver:

Jeg ELSKER fyrværkeri - bare ikke det der kun er lavet for at sige BANG (kanonslag, heksehyl osv.) 

Jeg har intet imod at der er nogen der er løbet af december måned fyrer en raket af. Ja det er da synd for dyrerne, men de bliver vel også bange når jagten går i gang og de får lov til at skyde i flere dage?

Jeg har lidt svært ved at forholde mig til dit argument. Det er ligesom når folk siger: ja, jeg ryger foran mit barn, men hvad med alle dem der bruger parfume som deres barn udsættes for? At der er andre ting som er tilsvarende slemme, gør da ikke den første ting mindre slem. Så skal man vel netop prøve at se på, om ikke man kan begrænse skadens omfang ved at undgå nogle af disse ting. Og her er fyrværkeri, som ikke gør nogen nytte, vel ret oplagt.

Og just for the record har jeg også et problem med jagt ;-)

Men jeg vil hjertens gerne se det argument der retfærdiggør skræmte dyr og mennesker, svineri, forurening osv. For jeg ikke det findes :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.