Bruger vi for meget i mad penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

slet ikk, det er meget fint klaret

vi bruger ca 2000 kr den 1 i måneden på:
bleer, shampo, vaskemidler rengøringsartikler, kattemad og diverse som skraldeposer og så videre og så self i det hele taget madvare
og vi er 2 voksne og et barn

MEN vi bruger så ca 500 + - på brød, pålæg, mælk og så videre som ikk kan holde sig en måned af gangen

Mange tak

Nu er der flere af Jer der også skriver at i er Jer + jeres barn/børn, og så er det selvfølgelig helt forståeligt at man bruger noget mere når man ikke "bare" er 2 voksne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

Anonym trådstarter

FrkT skriver:

Nej slet ikke.... vi bruger langt over det dobbelte, og vi er også kun to personer (samt 2 hunde, 4-5 katte og 4 høns godt nok).... men stadig bruger vi meget mere end jer.

Godt at hører . Kattemad er heller ikke så dyrt synes jeg..vi plejer at købe vores på tilbud (whiskas)..og vores kat spiser kun tørfoder da han ikke bryder sig om det "snaskede" kattemad

Vi er på SU, så vi skal sørge for at der er penge til det hele

Anmeld

18. december 2011

enrigtigfar?

Tror liiiiige konen og jeg skal vores madbudget igennem - det er jo nogen SYGT lave beløb - men alt er jo relativt - får i feks kød hver dag?

Jeg SKAL ha en eller anden form for kød - om det så er kylling, hakkebøf, frikadeller eller en steak - så må og skal der kød på bordet (ellers dør jeg jo )

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

enrigtigfar? skriver:

Tror liiiiige konen og jeg skal vores madbudget igennem - det er jo nogen SYGT lave beløb - men alt er jo relativt - får i feks kød hver dag?

Jeg SKAL ha en eller anden form for kød - om det så er kylling, hakkebøf, frikadeller eller en steak - så må og skal der kød på bordet (ellers dør jeg jo )

Haha

Jeg er STOR fan af kød, så her kan jeg slet ikke undvære det..spiser det helst så tit som muligt, og er faktisk mere glad for kød end manden . Men vi kigger tit efter tilbud..især på kød da det oftest er det dyreste.. Bilka har rigtig tit tilbud på kød, hvilket er rigtig lækkert

Anmeld

18. december 2011

enrigtigfar?

Anonym skriver:

Haha

Jeg er STOR fan af kød, så her kan jeg slet ikke undvære det..spiser det helst så tit som muligt, og er faktisk mere glad for kød end manden . Men vi kigger tit efter tilbud..især på kød da det oftest er det dyreste.. Bilka har rigtig tit tilbud på kød, hvilket er rigtig lækkert

Jamen jeg syntes også vi går på tilbudsjagt - men åbenbart ikke godt nok (ellers køber i måske for meget )

Anmeld

18. december 2011

Hougaard92

nej det er ikke for meget

Min kæreste og jeg har 2500 kr til rådighed

Anmeld

18. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
ano14316 skriver:

Det tænker jeg også.. Vi er så 2 voksne og en bens og vi bruger min. 3000..

Hvad lever i andre af?

Bare i mælk bruger jeg vel 100 kr om ugen, da vi begge drikker meget af det. Jeg vælger at købe grøntsager, frugt, æg og mælk økologisk, som selvfølgelig koster lidt mere, men selv uden det, forstår jeg ikke, man kan få en nuanceret kost med et mindre beløb (og ja, jeg bruger madplaner, for ellers ville jeg købe for meget mere).

Anmeld

18. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Puha, vi kan kun komme op på 3.000 kr. hvis vi også tager meget ud at spise tror jeg ..vi er aldrig kommet i nærheden af det beløb.

Men vi mangler bestemt ikke noget..og spiser det vi skal spise eller mere til . Af butikker handler vi både i billige og dyre butikker..

Hvis jeg skal ud at spise eller køber en pizza går de penge fra mine lommepenge og ikke madbudgettet. Jeg forstår bare ikke, man kan købe grøntsager (og måske kød?) for det beløb.

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

enrigtigfar? skriver:

Jamen jeg syntes også vi går på tilbudsjagt - men åbenbart ikke godt nok (ellers køber i måske for meget )

Hehe . Vi køber også sommetider nogen XXL poser med hotwings i, som plejer at koste 100 kr. Der spare man også lidt ved at købe disse store poser..
Og ellers er vi tit det perfekte tidspunkt i den rigtige butik.. En dag skulle vi købe peberfrugt, og jeg kunne ikke forstå hvorfor prisen var dyre ved deres frugt/grønt afd end ved køler systemet, selvom peberfrugten var den samme..så sagde jeg det lidt højt til mig selv, og så var der en sød medarbejder som var igang med at lave pris skiltene om..derfor denne forskel..men så fik jeg lov til at få peberfrugten med den gamle pris, jeg skulle blot aflevere det gamle prisskilt med hans underskrift oppe ved kassen, når jeg skulle betale . Heldig kan man vidst være engang imellem..

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

PT skriver:

Hvis jeg skal ud at spise eller køber en pizza går de penge fra mine lommepenge og ikke madbudgettet. Jeg forstår bare ikke, man kan købe grøntsager (og måske kød?) for det beløb.

Okay . Vi køber altid en del kød og af grønsager køber vi mest agurker, peberfrugt og tomater..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.