Åhhh altså - nytårs menuen ...?? :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Zafir

Maja88 skriver:

hehe ups.. det er sød engelsk sennep, men sidst kunne vi ikke få det. så lavede det med hollandsk sennep.

det er noget sennep med lidt honning i..

det er gordan ramsey stil vi laver den i

Mmm... Det lyder som noget manden ville elske hehe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Zafir

Mettemus skriver:

Apropos tilbehør - min kæreste laver nogle vildt lækre skalotteløg som han lægger i en blanding af rød- og portvin og lader koge helt ind så de bliver sådan helr karameliserede. De får en vildt flot farve og smager fantastisk. Der lyder sol om det ville passe til din marinade?

Ja, det gør det Det kunne man godt lige skrive bag øret

Anmeld

13. december 2011

Kruse90

Zafir skriver:

Øhhh... Altså nej, jeg ville nok stege den med benet i

Og helt præcist. Det er svært at sige. Jeg leger jo bare med maden.. Jeg er SÅ DÅRLIG til sådan noget præcist noget. Alt hvad jeg laver i køkkenet er jo en sjat af dit og en dut af dat osv... Og det plejer at gå godt

ihh altså Du må lige forsøge at skrive hvad du har tænkt dig og en fremgangsmåde hehe

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Polkaprik skriver:

Uanset om du vælger den ene eler den anden slags kød (dog ikke fisk) så kan jeg anbefale en lækker jordskokke/persillesalat og honning/balsamico-bagte rødbeder

Det er en mættende fyldig salat med rå jordskokker, bredbladet persille, store baconstykker og ristede pære med en grovkornet sennepsdressing. MUMS:-)

Åh ja - det kunne være en mulighed. Jeg er ikke selv så keen på jordskokker men ved at mange (incl manden min) elsker dem

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Kruse90 skriver:

ihh altså Du må lige forsøge at skrive hvad du har tænkt dig og en fremgangsmåde hehe

Æhhh... kan vi tage den på msn?... Så kan du spørge ind til det, hvis jeg siger noget ævl og bævl

Anmeld

13. december 2011

Kruse90

Zafir skriver:

Æhhh... kan vi tage den på msn?... Så kan du spørge ind til det, hvis jeg siger noget ævl og bævl

selvfølgelig hehe

Anmeld

13. december 2011

Polkaprik

Zafir skriver:

Åh ja - det kunne være en mulighed. Jeg er ikke selv så keen på jordskokker men ved at mange (incl manden min) elsker dem

De smager toplækket på den måde

Her er opskriften så kan du kigge den

http://www.aarstiderne.com/Opskrifter/Opskrift/jordskokpersillesalat-med-bacon-og-sennepskorn.aspx

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Polkaprik skriver:

De smager toplækket på den måde

Her er opskriften så kan du kigge den

http://www.aarstiderne.com/Opskrifter/Opskrift/jordskokpersillesalat-med-bacon-og-sennepskorn.aspx

Det vil jeg bestemt kigge på

Anmeld

13. december 2011

celkt

jeg har en specialitet, hvor jeg laver en lamme/kalkun roulade, fyldt med urter og hvidløgsost.

fremgangsmåde som følger: tag en lammekølle, skær kødet af benet i et stort stykke, så du får et slag. Puds så vidt muligt sener og lignende af. Tag et mellemstort kalkunbryst, skær det op på den tynde led, så det bliver til et stort fladt stykke også. Lav en blanding af friske, hakkede krydderurter efter smag, rosmarin og hvidløg, finthakkede perleløg, sort peber og salt, kun fantasien sætter grænser. Tag en god fed hvidløgsost, og smør et godt lag ud over det ene kødstykke. Fordel krydderierne på det. Læg det andet kødstykke oven på og rul dem stramt sammen som en rullepølse, snør dem sammen med kødtråd.

Steg rouladen ved jævn varme og med vand i et fad, ca 50 min pr kg kød. Bad den undervejs med suppen fra fadet, så den bevarer fugtigheden. Tag den ud, når den er næsten færdig, og pak den ind i staniol og lad den hvile 20 minutter før servering. Server evt. med bagte kartofler og godt hjemmebagt brød.

Det er visuelt en meget flot ret, da lammekødet bliver mørkt, og kalkunen hvidt, så det snor sig i to farver, når man skærer stegen for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.