Åhhh altså - nytårs menuen ...?? :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Zafir

Kruse90 skriver:

Du må lige lave en opskrift til mig jeg kan følge
Er det i gryde eller i ovn?
er helt blank hehe sorry

Ovn Jeg skal jo lave til 12 personer... Så gryde ville være lidt for lille tror jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Kruse90

Zafir skriver:

Ovn Jeg skal jo lave til 12 personer... Så gryde ville være lidt for lille tror jeg

Vil du ikke helt præcic forklare hvordan du gør??
Og tager du benet ud først eller?

Anmeld

13. december 2011

Maja88

Zafir skriver:

Engelsk sennep??? ...
Jeg bruger altid dijon til alting. Hva er engelsk sennep? Sød eller krads eller grov eller???

hehe ups.. det er sød engelsk sennep, men sidst kunne vi ikke få det. så lavede det med hollandsk sennep.

det er noget sennep med lidt honning i..

det er gordan ramsey stil vi laver den i

Anmeld

13. december 2011

Mettemus

Zafir skriver:

Hmmm... Jeg tror jeg ville lave noget med rødvin og en masse krydderurter og charlotteløg som jeg ville blende. Så massere det ind i kødet også krydre med peber og urtesalt mmmmm...

Tilbehør. Bum bum ... Sålangt har jeg jo ikke tænkt endnu hehe...

Men tror bestemt at jeg vil langtidsstege... Elsker at langtidsstege. Det er super lækkert. Også laver en DØDBRINGENE sovs

Apropos tilbehør - min kæreste laver nogle vildt lækre skalotteløg som han lægger i en blanding af rød- og portvin og lader koge helt ind så de bliver sådan helr karameliserede. De får en vildt flot farve og smager fantastisk. Der lyder sol om det ville passe til din marinade?

Anmeld

13. december 2011

Maja88

Mettemus skriver:

Apropos tilbehør - min kæreste laver nogle vildt lækre skalotteløg som han lægger i en blanding af rød- og portvin og lader koge helt ind så de bliver sådan helr karameliserede. De får en vildt flot farve og smager fantastisk. Der lyder sol om det ville passe til din marinade?

lyder total lækkert...

hvad slags kød laver i wellington med?

Anmeld

13. december 2011

Mettemus

Maja88 skriver:

lyder total lækkert...

hvad slags kød laver i wellington med?

Oksemørbrad. Fedtkanten fra fileten får man ikke noget ud af når den bliver indlagt og tykstegsfilet har sådan en træls sene i midten. Mørbraden er helt uden fedt og sener, så den egner sig bedst, synes vi

Anmeld

13. december 2011

Polkaprik

Uanset om du vælger den ene eler den anden slags kød (dog ikke fisk) så kan jeg anbefale en lækker jordskokke/persillesalat og honning/balsamico-bagte rødbeder

Det er en mættende fyldig salat med rå jordskokker, bredbladet persille, store baconstykker og ristede pære med en grovkornet sennepsdressing. MUMS:-)

Anmeld

13. december 2011

Maja88

Mettemus skriver:

Oksemørbrad. Fedtkanten fra fileten får man ikke noget ud af når den bliver indlagt og tykstegsfilet har sådan en træls sene i midten. Mørbraden er helt uden fedt og sener, så den egner sig bedst, synes vi

det var bare fordi du skrev skinke.. men glemte helt der er skinke inden i..

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Kruse90 skriver:

Vil du ikke helt præcic forklare hvordan du gør??
Og tager du benet ud først eller?

Øhhh... Altså nej, jeg ville nok stege den med benet i

Og helt præcist. Det er svært at sige. Jeg leger jo bare med maden.. Jeg er SÅ DÅRLIG til sådan noget præcist noget. Alt hvad jeg laver i køkkenet er jo en sjat af dit og en dut af dat osv... Og det plejer at gå godt

Anmeld

13. december 2011

Mettemus

Maja88 skriver:

det var bare fordi du skrev skinke.. men glemte helt der er skinke inden i..

Ah

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.