Åhhh altså - nytårs menuen ...?? :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Dinsen

Oksemørebrad er jo en fantastisk spise

Hvad med at lave en fyldt en af slagsen?? Jeg linker li til en, som vi i huset her syntes er super go, og lækker, og stadig med lidt mere "knal å" end normal!

</p http://www.dk-kogebogen.dk/info/link-til-os/hoejtid/nytar/hovedretter/Fyldt-oksemoerbrad.php

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Zafir

Mettemus skriver:

Ahhh --> Google

Ja, det smager vildt godt! Kombinationen af det lidt salte fra skinke, svampene (trøfler hvis det skal være virkelig ekstravagant), kød og butterdej er rigtig god. Jeg er i hvert fald helt vild med det. Men hvis man bare som udgangspunkt ikke er til butterdej, er det nok ikke den bedste ide

Jeg har aldrig dyrket det der butterdej Så jeg ved ikke om jeg er til det hehe...

Men jeg kan godt se det med at man skal have en stegeskorpe så det ikke blvier noget smat... Det ville godtnok være ulækkert. Mmm...

Jeg e rbare det der dampede babykål? Som tilbehør... Det er da liiiidt kedleigt, hva? Kunne man ikke lave noget helbladet spinat i noget flødehejs med noget et eller andet? Eller...

Anmeld

13. december 2011

Zafir

SussieThyssen skriver:

Dampet laks med forskellige urter, hvidvin og smør i folie, små butterdejssnitter med hvidløg, røsti og dampede blomkålsbuketter med rejer og hollandaisesauce.

Kærligst
Sussie

Forrets holdet de er vidst på noget med fisk... og jeg ved der er et par stykker (ikke mig) der ikke er til fisk hehe. Så hvis både forret og hovedret er fisk, så er det synd for dem. Så kan de kun spise dessert (som måske i virkeligheden ikke er en straf hehe)...

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Dinsen skriver:

Oksemørebrad er jo en fantastisk spise

Hvad med at lave en fyldt en af slagsen?? Jeg linker li til en, som vi i huset her syntes er super go, og lækker, og stadig med lidt mere "knal å" end normal!

</p http://www.dk-kogebogen.dk/info/link-til-os/hoejtid/nytar/hovedretter/Fyldt-oksemoerbrad.php

Mmm... msåke ikke så dårligt. Hvad spiser du til?

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

Zafir skriver:

Forrets holdet de er vidst på noget med fisk... og jeg ved der er et par stykker (ikke mig) der ikke er til fisk hehe. Så hvis både forret og hovedret er fisk, så er det synd for dem. Så kan de kun spise dessert (som måske i virkeligheden ikke er en straf hehe)...

hehe ja to gange fisk skal det jo ikke være

Hvad så med rødvinsmarrineret svineryg, waldorf salat, små smørstegte kartofler og en jum-jum sauce lavet af rødvinsmarinaden.

Anmeld

13. december 2011

Dinsen

Zafir skriver:

Mmm... msåke ikke så dårligt. Hvad spiser du til?

Vi fik hasselbagte kartofler, whiskysovs/favorit sovs og blandet salat.. 

Anmeld

13. december 2011

Zafir

SussieThyssen skriver:

hehe ja to gange fisk skal det jo ikke være

Hvad så med rødvinsmarrineret svineryg, waldorf salat, små smørstegte kartofler og en jum-jum sauce lavet af rødvinsmarinaden.

Svineryg, altså flæskesteg uden svær eller???

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Dinsen skriver:

Vi fik hasselbagte kartofler, whiskysovs/favorit sovs og blandet salat.. 

Ja, det kan jo i hvertfald også transporteres

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

Zafir skriver:

Svineryg, altså flæskesteg uden svær eller???

Ja..en stor solid svinekam..uden svær.

Så laver man en rødvinsmarinade og lægger den i blød i 24 timer i forvejen 

Anmeld

13. december 2011

Kruse90

Vi skal have lakseruller til forret
Denne opskrift: http://arla.dk/opskrifter/lakseruller-med-flodeost/

Til hovedret skal vi have, rådyrkølle, med kartofler og vildtsovs og ved ikke lige med grønt til endnu

Og til dessert skal vi have: Softice med hjemmebagte brownies.

Natmaden har vi valgt at springe efter, da vi ikke kan spise det hverken os eller gæsterne. Der vil være chips og dip og lidt godter ellers til at vi kan hygge med
(vi køber dog ind til hotdogs hvis det skulle lyste)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.