Åhhh altså - nytårs menuen ...?? :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.721 visninger
48 svar
0 synes godt om
13. december 2011

Zafir

Jeg er totalt i 'forretshumør', så jeg er altså ikke den bedste til at beslutte hovedretten til vores nytårsfest, men det er hovedretten 'vi har i år'...

Men HVAD skal det være??? Det skal være noget LÆKKERT og ikke for tungt og kunne transporteres ca 2 km fra køkkenet (der er ikke noget køkken, hvor vi holder festen)...

Jeg sidder og tænker over noget oksemørbrad eller noget i den stil. Men syntes også det er liiiiiidt kedeligt måske?

Det må godt være noget tjubang agtigt... Sådan at man tænker MÅÅÅMS

Hvad siger I tøser? (der kommer INGEN børn til festen, så vi skal ikke bekymre os om AAAAAD osv...)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Mettemus

Beef Wellington m. oxemørbrad? Såååå lækkert!

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Mettemus skriver:

Was ist es?

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Mettemus skriver:

Sorry hehe ... google var min ven. Fandt det...

Det ser ok lækkert ud. Har dog aldrig smagt det. Ved ikke helt med det der med butterdej om det smager godt eller hvad?... har aldrig prøvet det.

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Zafir skriver:

Jeg er totalt i 'forretshumør', så jeg er altså ikke den bedste til at beslutte hovedretten til vores nytårsfest, men det er hovedretten 'vi har i år'...

Men HVAD skal det være??? Det skal være noget LÆKKERT og ikke for tungt og kunne transporteres ca 2 km fra køkkenet (der er ikke noget køkken, hvor vi holder festen)...

Jeg sidder og tænker over noget oksemørbrad eller noget i den stil. Men syntes også det er liiiiiidt kedeligt måske?

Hvad siger I tøser? (der kommer INGEN børn til festen, så vi skal ikke bekymre os om AAAAAD osv...)

Måske noget kølle af en art, enten lam eller wildsvin. Smager super lækkert, og kan både transporteres som hel eller skåret ud :-)

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Maja84 skriver:

Måske noget kølle af en art, enten lam eller wildsvin. Smager super lækkert, og kan både transporteres som hel eller skåret ud :-)

Alså vildsvine kølle er lækkert. Men hvad tænker du så som tilbehør???

(jeg har lamme-traumer, så når jeg står for hovedretten, bliver det iKKE lam hehe)

Anmeld

13. december 2011

Mettemus

Zafir skriver:

Det ser ok lækkert ud. Har dog aldrig smagt det. Ved ikke helt med det der med butterdej om det smager godt eller hvad?... har aldrig prøvet det.

Ahhh --> Google

Ja, det smager vildt godt! Kombinationen af det lidt salte fra skinke, svampene (trøfler hvis det skal være virkelig ekstravagant), kød og butterdej er rigtig god. Jeg er i hvert fald helt vild med det. Men hvis man bare som udgangspunkt ikke er til butterdej, er det nok ikke den bedste ide

Anmeld

13. december 2011

Mettemus

Zafir skriver:

Man skal bare gøre sig umage med at brune kødet, så det får en god stegeskorpe. Ellers trækker kødsaften ud, og så bliver butterdejen blød og våd i stedet for sprød

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Zafir skriver:

Alså vildsvine kølle er lækkert. Men hvad tænker du så som tilbehør???

(jeg har lamme-traumer, så når jeg står for hovedretten, bliver det iKKE lam hehe)

MAnge muligheder, men tanker enten flødekartofler, hasselbagte eller hjemmelavede ovnkartofler med krydderier. Og så sammen med rodfrugter i ovn. Er super lækkert :-D

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

Zafir skriver:

Dampet laks med forskellige urter, hvidvin og smør i folie, små butterdejssnitter med hvidløg, røsti og dampede blomkålsbuketter med rejer og hollandaisesauce.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.