Åhhh altså - nytårs menuen ...?? :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Zafir

Kruse90 skriver:

Vi skal have lakseruller til forret
Denne opskrift: http://arla.dk/opskrifter/lakseruller-med-flodeost/

Til hovedret skal vi have, rådyrkølle, med kartofler og vildtsovs og ved ikke lige med grønt til endnu

Og til dessert skal vi have: Softice med hjemmebagte brownies.

Natmaden har vi valgt at springe efter, da vi ikke kan spise det hverken os eller gæsterne. Der vil være chips og dip og lidt godter ellers til at vi kan hygge med
(vi køber dog ind til hotdogs hvis det skulle lyste)

ÅHHH JA for fanden i hewled!! rådyrkølle mand!!! - Det er da det!!! Det kan TOm sikkert skaffe, der er en der er jæger på hans arbejde ...

Og de dersens lakseruller elsker jeg også. Lavede dem bare med ramsløg i stedetfor purløg til min fødselsdag. De er MUMS. Men dem lavede vi sidst vi skulle lave forret til nytår hehe...

Aiii... det er da lige Rådyr kølle. Det er noget spændende og ikke noget man får hverdag (altså jeg ved godt at man ikke får oksemørbrad hverdag, men vi spiser jo altid lækkert kalvekød herhjemme, så for os er det ikke så spændende...)

mmmmm ...

det var en rigtig god idé

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Kruse90

Zafir skriver:

ÅHHH JA for fanden i hewled!! rådyrkølle mand!!! - Det er da det!!! Det kan TOm sikkert skaffe, der er en der er jæger på hans arbejde ...

Og de dersens lakseruller elsker jeg også. Lavede dem bare med ramsløg i stedetfor purløg til min fødselsdag. De er MUMS. Men dem lavede vi sidst vi skulle lave forret til nytår hehe...

Aiii... det er da lige Rådyr kølle. Det er noget spændende og ikke noget man får hverdag (altså jeg ved godt at man ikke får oksemørbrad hverdag, men vi spiser jo altid lækkert kalvekød herhjemme, så for os er det ikke så spændende...)

mmmmm ...

det var en rigtig god idé

hehe dejligt at jeg kunne hjælpe søøde

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Kruse90 skriver:

hehe dejligt at jeg kunne hjælpe søøde

Så kunne man godt lave en lææææækker marinade og ligge den i, natten over også langtidsstege den, så den bliver rigtig mør og saftig. Uhhhhmmm...

Anmeld

13. december 2011

Kruse90

Zafir skriver:

Så kunne man godt lave en lææææækker marinade og ligge den i, natten over også langtidsstege den, så den bliver rigtig mør og saftig. Uhhhhmmm...

ja namme nam
Vi ved endnu ikke om den skal steget i gryde eller i ovn
Hvad gør du?
Og hvilken marinade?
Og hvad tilbehør vil du anbefale?

Anmeld

13. december 2011

Maja88

Mettemus skriver:

Ahhh --> Google

Ja, det smager vildt godt! Kombinationen af det lidt salte fra skinke, svampene (trøfler hvis det skal være virkelig ekstravagant), kød og butterdej er rigtig god. Jeg er i hvert fald helt vild med det. Men hvis man bare som udgangspunkt ikke er til butterdej, er det nok ikke den bedste ide

vi laver det med oksemørbrad... og engelsk sennep og svampe i.. og så butterdejen udenom

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Kruse90 skriver:

ja namme nam
Vi ved endnu ikke om den skal steget i gryde eller i ovn
Hvad gør du?
Og hvilken marinade?
Og hvad tilbehør vil du anbefale?

Hmmm... Jeg tror jeg ville lave noget med rødvin og en masse krydderurter og charlotteløg som jeg ville blende. Så massere det ind i kødet også krydre med peber og urtesalt mmmmm...

Tilbehør. Bum bum ... Sålangt har jeg jo ikke tænkt endnu hehe...

Men tror bestemt at jeg vil langtidsstege... Elsker at langtidsstege. Det er super lækkert. Også laver en DØDBRINGENE sovs

Anmeld

13. december 2011

Kruse90

Zafir skriver:

Hmmm... Jeg tror jeg ville lave noget med rødvin og en masse krydderurter og charlotteløg som jeg ville blende. Så massere det ind i kødet også krydre med peber og urtesalt mmmmm...

Tilbehør. Bum bum ... Sålangt har jeg jo ikke tænkt endnu hehe...

Men tror bestemt at jeg vil langtidsstege... Elsker at langtidsstege. Det er super lækkert. Også laver en DØDBRINGENE sovs

hvordan langtidsstege den

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Maja88 skriver:

vi laver det med oksemørbrad... og engelsk sennep og svampe i.. og så butterdejen udenom

Engelsk sennep??? ...
Jeg bruger altid dijon til alting. Hva er engelsk sennep? Sød eller krads eller grov eller???

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Kruse90 skriver:

hvordan langtidsstege den

Så kører du lige og bruner den i 20 min på 225 grader. Også skruer du ned til ca 100 grader også napper den i 5-6 timer også huske at bade den, evt ligge lidt røget spæk ovenpå mens du steger, så den får lidt røget smag... uhhmmm -også godt til sovsen.

Så måske bagte charlotteløg?... og bagte noget andet?... mmmm...

Anmeld

13. december 2011

Kruse90

Zafir skriver:

Så kører du lige og bruner den i 20 min på 225 grader. Også skruer du ned til ca 100 grader også napper den i 5-6 timer også huske at bade den, evt ligge lidt røget spæk ovenpå mens du steger, så den får lidt røget smag... uhhmmm -også godt til sovsen.

Så måske bagte charlotteløg?... og bagte noget andet?... mmmm...

Du må lige lave en opskrift til mig jeg kan følge
Er det i gryde eller i ovn?
er helt blank hehe sorry

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.