hvilket navn er pænest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

AnnaK89

Wimmie skriver:

Men din kritik af hvor tarvelige vi er, rammer jo alle der har kommenteret stavemåden - også vi der har gjort det i en god mening, så det er jo dét jeg reagerer på.

Nogle af os kan altså godt sige vores mening på en konstruktiv måde uden at det er fedt at blive kaldt tarvelige - hvilket er knap så kontruktivt 

Men det er da fint at du ikke har noget imod at stave dit navn; jeg har altid synes det er hamrende irriterende at skulle stave mit hver eneste gang 

Jeg kan skam godt sige tingene på en konstruktiv måde  - men her var der bare nogen der gik meget over stregen synes jeg.

Vi har jo heldigvis forskellige holdninger mht, det at stave navne - så derfor kan vi jo heller ikke sige hvordan hendes søn vil tage det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

FrkZier

Muhmi skriver:

Jeg hedder Sanne Jakobsen (+ nogle mellemnavne)

Folk skriver Susanne Jacobsen....

Så det er fuldstændig ligemeget hvor specielt eller normalt ens navn er, folk skal nok fucke det op alligevel

haha ja det kan du jo selvølgelig have helt ret i

Anmeld

12. december 2011

FrkT

Uhhh må indrømme at jeg slet ikke kan lide nogen af dem. Kan slet ikke HA de der vildt alternative stavemåder... det er SÅ synd for børnene, for de bliver drillet med det og de skal konstant stave deres navn... og i de her tilfælde vil det ikke engang kun være fornavnet der skulle staves men ALLE navnene  Hedder selv Thilde, og det har jeg alle mine dage skulle stave til - ikke engang nok at sige det er med h, for folk putter det af og til ind de mærkeligste steder, fx Tihlde, Tildeh eller Tildhe  Og med sådan et navn der vil det bare være endnu værre.

Jeg ville stave fornavnet Alexander... ligesom de fleste der skulle stave navnet ville tro det blev stavet 

Jeg kan så slet ikke lide navnet Sylvester/Cylvester, men skulle det ind synes jeg klart det skal staves lige ud af landevejen, altså Sylvester...

Af efternavn bryder jeg mig slet ikke om det der Grunzig... så det ville jeg undlade og så bruge Dinés i stedet for... men vil så sige, at lige med efternavn og mellemnavn er det ikke så vigtigt igen, da det for mig er vigtigere at der er en mening med det, fx at det betyder meget for den ene eller sådan noget...

Anmeld

12. december 2011

jydeinden

ærligt talt kan ikke stemme for nogen af dem.. kan ikke se hvorfor der skal flere x og zér ind i et navn end godt være..

Jeg selv har et specielt efternavn ( skriver det ikke her) men har nogen gange været MEGET træt af det, for et er at læger mv IKKE kan udtale det korrekt, noget andet er at jeg skal stave det HVER gang og nogen gange flere gange. i længden bliver man altså træt af det. 

som udgangspunkt synes jeg at vi har et så smukt dansk sprog og mange smukke navne, hvorfor ændre på noget der fungere fint?

Anmeld

12. december 2011

M&N

Jeg synes ikke der er noget i vejen med at have et specielt navn.

Jeg hedder fx. Jo-Celine og jeg har aldrig haft problemer med at stave det. Men det har andre tilgengæld ellers har de ikke kunne udtale det ordentligt, som fx. "Josefine, eller "Jo....-celine??" osv, men det minder også bare mig om at jeg er den eneste der har navnet og det er specielt og det passer bare til mig.. 

Anmeld

12. december 2011

M&N

Men jeg  kan godt lide Alexzander Cylvester Dinés

Anmeld

12. december 2011

twinboys

MoarHvidovre skriver:

Jeg synes, at det pæneste er Alexander Grunzig Dinés

Anmeld

12. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe
channie-g skriver:

eftersom at han skal hedde Alexzander uanset hvad synes jeg det er lige hårdt nok og skrive du synes nave med x og z er grimme og lyder kunstig, så ville jeg faktisk heller ha været din kommentar foruden eller os synes jeg du kunne ha omformuleret det så det ikke virker som sådan en grim ting og sige... 

Undskyld hvis jeg trådte dig over tæerne, men du skrev:    hvad synes i ??? og jeg svarede. For jeg syntes jo netop at I havdet fundet nogle fine navne som jeg også skrev. 

Anmeld

12. december 2011

sandorff

channie-g skriver:

min fyr og jeg kan ikke blive ening om hvad vores lille søn skal hedde, hvad synes i ???

alexzander cylvester grunzig

alexzander cylvester dinés

alexzander grunzig

alexzander dinés

er personligt selv til den første

jeg er til alexzander dinès.
personligt ville jeg dog vælge at stave det alexander

Anmeld

12. december 2011

sweet

channie-g skriver:

min fyr og jeg kan ikke blive ening om hvad vores lille søn skal hedde, hvad synes i ???

alexzander cylvester grunzig

alexzander cylvester dinés

alexzander grunzig

alexzander dinés

er personligt selv til den første

måske 1 eller 4 syntes det er et flot navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.