hvilket navn er pænest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Kløver

channie-g skriver:

min fyr og jeg kan ikke blive ening om hvad vores lille søn skal hedde, hvad synes i ???

alexzander cylvester grunzig

alexzander cylvester dinés

alexzander grunzig

alexzander dinés

er personligt selv til den første

Alexander Grunzig Dinés får min stemme, selvom det ikke var en valgmulighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Muffinmus

Jo mere kompliceret i gør navnet jo værre bliver det for jeres dejlige dreng...så synes i skulle vækge det mest simple af dem, for hans skyld.DEter ham der skal have det og vælger i det øverste som du elsker, så skal din søn for ALTID svate ALLE sine navne hele livet igennem, det er altså lidt synd.

Så, keep it simple:-)

Anmeld

13. december 2011

channie-g

MariaE skriver:

Jo mere kompliceret i gør navnet jo værre bliver det for jeres dejlige dreng...så synes i skulle vækge det mest simple af dem, for hans skyld.DEter ham der skal have det og vælger i det øverste som du elsker, så skal din søn for ALTID svate ALLE sine navne hele livet igennem, det er altså lidt synd.

Så, keep it simple:-)

jamen kan høre du har ondt af mange børn så uden nogen grud...

Anmeld

13. december 2011

Røverdatter

ano14316 skriver:

Jeg synes Alexzander Cylvester Dinés, synes det er sødt, men ville nok stave lidt anderledes

enten ligeud af landevejen Alexander Sylvester Dinés, og hvis jeg ville lave en anden stavemåde ville det nok blive

Aleksander, det synes jeg er rigtig fint, så vil han også højtsansynligt blive kaldt Sander, istedet for Alex.
og hvis du godt kan lide Z'et kan det jo også bruges det så Alekzander.

jeg synes XZ bliver lidt for meget, også fordi z'et ikke gør noget for udtalelsen, det er bare et fyldbogstav.

Men det er bare min meningen.

Det irritere mig selv at skulle stave mit navn altid.

Ronja C æcilie Wal ther Bir ch

og så hedder jeg jo Ronja Birch, som Ronja Røverdatter og henden ven Birk... bvarr

Ved godt det er off-the-record, men jeg synes Ronja er sådan et smukt navn!! Hvis vi havde fået en datter skulle hun ha heddet Ronja.

Vi fik en dreng, og han hedder Birk hehehe.. Men det var altså ikke på baggrund af Ronja Røverdatter, men på baggrund af en dreng jeg har passet af samme navn

undskylder sidespringet 

Anmeld

13. december 2011

Røverdatter

channie-g skriver:

min fyr og jeg kan ikke blive ening om hvad vores lille søn skal hedde, hvad synes i ???

alexzander cylvester grunzig

alexzander cylvester dinés

alexzander grunzig

alexzander dinés

er personligt selv til den første

synes bedst om nr. 4..

Og til en orientering så kan jeg altså godt lide jeres alternative måde at stave på gør hvad i føler er rigtigt

Anmeld

13. december 2011

channie-g

Himmelsmil skriver:

synes bedst om nr. 4..

Og til en orientering så kan jeg altså godt lide jeres alternative måde at stave på gør hvad i føler er rigtigt

Anmeld

13. december 2011

Muffinmus

channie-g skriver:

jamen kan høre du har ondt af mange børn så uden nogen grud...

Nej nej, hgar ikke ondt af dem....

Men samtidig tænker jeg at dit ban måske ikke ville elske et mega besværligt navn resten af livet..så det er nu mest det jeg tænker på.

Synes det er fine navne, men at du gør dig en kæmpe umage med at det det helt umligt for andre at stave dem er lidt ærgeligt.

Jeg kan som sagt gode lide navnene, men hvis dit barn skriver sit navn i senere i livet, vil det måske ende som et af dem hvor folk siger

"kæft, dine forældre må havde været skæve da du fik det navn"....ikke at kritisere, men det er desværre sådan de fleste børn med særlige navne ender.

I skal vælge det navn i bedst kan lide, men det skader ikke at tænke på hvordan det ville være for dit barn at have et så vanskeligt navn at skrive og skulle stave det for andre hele livet igenne, for det er jo sådan det vil blive:-)

Anmeld

13. december 2011

Sakris

lige en side bemærkning til alt det med at stave sit navn - nu hedder jeg Kamilla Zier Brix <- dvs jeg har ALTID skulle stave mit navn for folk, og det har jeg faktisk ikke noget imod fordi det minder mig om mit navn er lidt specielt ( ved godt kamilla er et meeeget normalt navn men ikke så meget med k)

- så det altså ikke nødvendigvis en negativ ting at skulle stave sit navn

Jeg skal også konstant stave mit navn, og jeg synes faktisk det er irriterende. Det er ikke for et barns skyld at man "finder på" en ny stavemåde. Barnet bliver ikke mere speciel af at have et specielt navn. Ikke at man skal vælge et top 100 navn, men man kan jo ikke høre på udtalen at det staves anerledes, så hvorfor gøre noget ved den skriftlige fremstilling. 

I skal selvfølgelig tage de navne og stavemåder I finder rigtige til jeres søn. Og synes både [Alexander], [Sylvester] og jeres efternavne er smukke, lige gyldigt hvordan I sætter det sammen

Anmeld

13. december 2011

Den lykkelige

Wimmie skriver:

Ja, det kan godt være - synes nu stadig at det er meget pænere uden Z

Min helt ærlige mening vil være Alexander Grunzig Dinés - det lyder vildt fedt 

Men nu har jeg heller aldrig været vild med Sylvester (Cylvester) - gik i skole med én der aldrig blev kaldt andet end "Sylle" 

Kunne have skrevet præcis det samme..
Synes ikke om de x og z'er.. men synes tilgengæld også er Alexander Grunzig Dinés lyder vildt flot!!

Anmeld

13. december 2011

D-Micka

Alexzander Dinés Synes jeg er lyder bedst ..
Synes begge jeres efternavne sammen havde lydt bedst hvis det havde stået der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.