hvilket navn er pænest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

AnnaK89

Wimmie skriver:

Ej come on... Vi bliver spurgt om vores mening - det handler da ikke om at "acceptere" noget da vi jo i bund og grund ingen medbestemmelse har ;-)

Undskyld mig, men den udtalelse var da mindst lige så tarvelig 

Det synes jeg ærligt talt ikke var en tarvelig kommentar! 

For vi blev spurgt om hvilket navn vi synes var pænest - ikke om stavemåden! Så synes jeg blot man skal holde sig til det.

Hvad nu hvis TS virkelig blev ked af den kritik som tilsyneladende er gennemgående i tråden - for i bund og grund var det jo ikke det hun spurgte om, vel?

Hvordan ville du selv have det i sådan en situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Muhmi

merethe skriver:

Jeg syntes navne med z'er og x'er er grimme og kunstige og i mine øre lyder som noget en numerelog har fundet på.

Ej altså.. Det var da ikke det der blev spurgt om...

Anmeld

12. december 2011

Rosa

Wimmie skriver:

Uha, må indrømme at jeg slet ikke er til de alternative stavemåder med masser af z'er, x'er og c'er - den dreng kommer jo til at stave sit navn konstant.

Jeg ville uden tvivl stave det Alexander Sylvester - det andet er IMO kun for forældrenes skyld 

Og kan han ikke både få Grunzig og Dinés?

Jeg er enig. Jeg synes navnene ser alt for kunstige og kontruerede ud - som om drengen har været hos en lidt for ivrig nummerolog - men selve navnene Alexander og Sylvester er smukke!!!

Anmeld

12. december 2011

Wimmie

AnnaKJ skriver:

Det synes jeg ærligt talt ikke var en tarvelig kommentar! 

For vi blev spurgt om hvilket navn vi synes var pænest - ikke om stavemåden! Så synes jeg blot man skal holde sig til det.

Hvad nu hvis TS virkelig blev ked af den kritik som tilsyneladende er gennemgående i tråden - for i bund og grund var det jo ikke det hun spurgte om, vel?

Hvordan ville du selv have det i sådan en situation?

Jeg ville enten tage det til overvejelse (at min barn konstant skulle stave sit navn) - eller også ville jeg være flyvende ligeglad for det var sådan jeg valgte det 

Der er jo ingen der skriver det for at være onde og det har da intet med kritik at gøre, lad nu være med at gøre det værre end det er... Folk giver bare deres mening til kende; der er jo ingen der skriver at TS er en dårlig mor hvis hun vælger at stave Alexander med Z 

Anmeld

12. december 2011

FrkZier

lige en side bemærkning til alt det med at stave sit navn - nu hedder jeg Kamilla Zier Brix <- dvs jeg har ALTID skulle stave mit navn for folk, og det har jeg faktisk ikke noget imod fordi det minder mig om mit navn er lidt specielt ( ved godt kamilla er et meeeget normalt navn men ikke så meget med k)

- så det altså ikke nødvendigvis en negativ ting at skulle stave sit navn

Anmeld

12. december 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes, at det pæneste er Alexander Grunzig Dinés

Anmeld

12. december 2011

Muhmi

lige en side bemærkning til alt det med at stave sit navn - nu hedder jeg Kamilla Zier Brix <- dvs jeg har ALTID skulle stave mit navn for folk, og det har jeg faktisk ikke noget imod fordi det minder mig om mit navn er lidt specielt ( ved godt kamilla er et meeeget normalt navn men ikke så meget med k)

- så det altså ikke nødvendigvis en negativ ting at skulle stave sit navn

Jeg hedder Sanne Jakobsen (+ nogle mellemnavne)

Folk skriver Susanne Jacobsen....

Så det er fuldstændig ligemeget hvor specielt eller normalt ens navn er, folk skal nok fucke det op alligevel

Anmeld

12. december 2011

AnnaK89

Wimmie skriver:

Jeg ville enten tage det til overvejelse (at min barn konstant skulle stave sit navn) - eller også ville jeg være flyvende ligeglad for det var sådan jeg valgte det 

Der er jo ingen der skriver det for at være onde og det har da intet med kritik at gøre, lad nu være med at gøre det værre end det er... Folk giver bare deres mening til kende; der er jo ingen der skriver at TS er en dårlig mor hvis hun vælger at stave Alexander med Z 

Arhh vil nu ikke give dig helt ret - der er et par ret spydige kommentarer i denne tråd (ikke sagt at det er fra dig)! Og det synes jeg absolut ikke var fair og fuldstændig unødvendig som TS også selv har givet udtryk for og det opfatter jeg helt bestemt som kritik!

Jeg skal da også stave mit navn for folk - jeg hedder noget så almindeligt som Anna-Katrine, men folk høre altid Anne Kathrine, og så må jeg jo pænt sige til dem, at det altså er Anna, uden h i Katrine og med bindestreg - men det genere mig da ikke at gøre 

Anmeld

12. december 2011

gonefishing

Wimmie skriver:

Ja, det kan godt være - synes nu stadig at det er meget pænere uden Z

Min helt ærlige mening vil være Alexander Grunzig Dinés - det lyder vildt fedt 

Men nu har jeg heller aldrig været vild med Sylvester (Cylvester) - gik i skole med én der aldrig blev kaldt andet end "Sylle" 

Synes jeg også. fedt navn

Anmeld

12. december 2011

Wimmie

AnnaKJ skriver:

Arhh vil nu ikke give dig helt ret - der er et par ret spydige kommentarer i denne tråd (ikke sagt at det er fra dig)! Og det synes jeg absolut ikke var fair og fuldstændig unødvendig som TS også selv har givet udtryk for og det opfatter jeg helt bestemt som kritik!

Jeg skal da også stave mit navn for folk - jeg hedder noget så almindeligt som Anna-Katrine, men folk høre altid Anne Kathrine, og så må jeg jo pænt sige til dem, at det altså er Anna, uden h i Katrine og med bindestreg - men det genere mig da ikke at gøre 

Men din kritik af hvor tarvelige vi er, rammer jo alle der har kommenteret stavemåden - også vi der har gjort det i en god mening, så det er jo dét jeg reagerer på.

Nogle af os kan altså godt sige vores mening på en konstruktiv måde uden at det er fedt at blive kaldt tarvelige - hvilket er knap så kontruktivt 

Men det er da fint at du ikke har noget imod at stave dit navn; jeg har altid synes det er hamrende irriterende at skulle stave mit hver eneste gang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.