hvilket navn er pænest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

channie-g

channie-g skriver:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Lotus86

Jeg stemmer for nr. 4. det klinger godt sammen

Anmeld

13. december 2011

Filuca

channie-g skriver:

Ja, kan godt se det er lidt af et dilemma Nu har min mand og jeg ikke børn endnu, men jeg har allerede meldt klart ud, at vores børn skal hedde mit mellemnavn og efternavn, da det begge er forholdsvis specielle navne, og i den kombination er der ikke andre i DK end mig der hedder det, mens min mand har et typisk og meget brugt -Sen efternavn... Men i jeres tilfælde har I (eller får) begge meget specielle navne, og så er det straks sværere Det er da altid noget, at I er enige om fornavnet

Anmeld

13. december 2011

Sofia

Jeg er i tvivl om du må stave Sylvester med C? Et fornavn med C udtales som K...

Anmeld

13. december 2011

Rødhætte

Kan bedst lide

alexzander grunzig

Anmeld

13. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg er i tvivl om du må stave Sylvester med C? Et fornavn med C udtales som K...

ikke alle C fornavne udtales med k-lyden, f.eks udtales Cecilie med C/S-lyden

Anmeld

13. december 2011

Sofia

merethe skriver:

ikke alle C fornavne udtales med k-lyden, f.eks udtales Cecilie med C/S-lyden

Nå ja det er rigtigt.. mener bare ikke alle alternative stavemåder accepteres..

Anmeld

13. december 2011

ano14316

channie-g skriver:

min fyr og jeg kan ikke blive ening om hvad vores lille søn skal hedde, hvad synes i ???

alexzander cylvester grunzig

alexzander cylvester dinés

alexzander grunzig

alexzander dinés

er personligt selv til den første

Jeg synes Alexzander Cylvester Dinés, synes det er sødt, men ville nok stave lidt anderledes

enten ligeud af landevejen Alexander Sylvester Dinés, og hvis jeg ville lave en anden stavemåde ville det nok blive

Aleksander, det synes jeg er rigtig fint, så vil han også højtsansynligt blive kaldt Sander, istedet for Alex.
og hvis du godt kan lide Z'et kan det jo også bruges det så Alekzander.

jeg synes XZ bliver lidt for meget, også fordi z'et ikke gør noget for udtalelsen, det er bare et fyldbogstav.

Men det er bare min meningen.

Det irritere mig selv at skulle stave mit navn altid.

Ronja Cæcilie Walther Birch

og så hedder jeg jo Ronja Birch, som Ronja Røverdatter og henden ven Birk... bvarr

Anmeld

13. december 2011

FrkT

Har lige kigget, og nej, man må IKKE stave Sylvester med C, altså Cylvester..... det må KUN staves Sylvester... så du har ret!

Anmeld

13. december 2011

Sofia

FrkT skriver:

Har lige kigget, og nej, man må IKKE stave Sylvester med C, altså Cylvester..... det må KUN staves Sylvester... så du har ret!

Det tænkte jeg nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.