Må man godt bande og svovle samt være sur???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2011

Steph_Laurits

Bshizzle skriver:

Det ved man ikke..
Jeg har været alt igennem.. akupunktur, Kiropraktor, Fysi-behandling, Massage og div scanninger og "stød-teste"..
Har så før min graviditet gået på et kursus ligende forløb på Sygehuset hvor man lærer at acceptere ens smerter som de er og at man kan forbrede sig på at leve med dem..
( Som jeg IKKE kan acceptere.. og som jeg hver dag venter på et kæmpe håb om at blive smertefri..).

Men har du prøvet Zoneterapi..?   

Ej hvor ærgeligt

Hvad har du fået piskesmæld fra? Bilulykke?
Længe du har haft det?

Nej har kun prøve fys og akupunktur. Gik hos en neurolog og kom i MR-scanner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

Steph_Laurits

Mille83 skriver:

Sikke noget røv, kan du ikke nå og klage til klagenævnet, jeg mener hvis du har en læge/fys og andet der vil skrive at skaden er sket for 8 år siden så burde der være noget og gøre......

Har også tænkt mig at prøve og sende en klage ind til patientklagenævnet - for det er jo en lægefejl uanset om det forårsager hovedpinerne eller ej.

Man kan se det på min E-journal at den var "forstuvet/forvredet" i 2003 - så har jo også selv "beviset"!

Men gemmer sygehuse røngtenbilleder? For er vel påstand mod påstand, når der står i journalen den var forstuvet/forvredet, men en anden læge sagde den VAR brækket, men da jeg var ved ham var den så kun forstuvet (altså 2. gang), så han har vel heller ikke skrevet noget om at den HAR været brækket, da det jo ikke var relevant eftersom det jo havde været og ikke var det da jeg var ved ham - der var det jo bare forstuvning, så det er vel også det han bare har skrevet i journalen??

Håber ikke det blev for rodet?? 

Anmeld

11. december 2011

Muffin_girl

EinahpetS skriver:

Tusinde tak din møg læge på ********* Sygehus!! Havde du nu for 8-9 år siden kunne finde ud af dit arbejde - så havde jeg sgu nok ikke døjet med det lort nu!!!

Min akupunktør sagde idag at min højre fod som jeg brækkede for 8-9 år siden muligvis er årsagen til mine voldsomme hovedpiner, som jeg har døjet med on/off i 1½ år!!!

Dengang jeg brækkede min fod var jeg på skadestuen og få taget røntgenbilled af min fod - den vidste en flig der var slået af knoglen, men ifølge lægen var det en gammel skade (som om man ikke burde kunne mærke det), han sagde derfor så at min fod blot var kraftigt forstuvet og gav mig forbinding på.

Begyndte så at støtte/gå på foden 2-3 uger efter skaden, på trods af at det gjorde ondt. Et par måneder efter bliver jeg "stemplet" på en hoppedepude og vrider så rundt på min fod - det resulterede i en forstuvning af foden og beskeden om, at første gang jeg kom til skade med den, der VAR den brækket!!!!

Og hvad kan man så lige stille op!?!?!?! Punge ud til hhv. fys og akupunktur og håbe 

Ja bare lige et brokke og "ud-med-raseriet" indlæg fra mig

Ja band og svovl du bare !! Det er bare ikke okay... ! Jeg har desværre oplevet det samme.. Jeg brækkede min hånd for 6 år siden, slår den så igen for ½ år siden.. Og de siger den er forstuvet + gammel skade.. SÅ ringer lægen satme 2 måneder efter slaget og siger de har ringet fra hospitalet og at den er BRÆKKET! Men de kan ikke gøre noget nu, uden operation.. Så jeg skal gå med et brækket håndled i 8 måneder mere indtil de vil vurdere om de skal opereres eller om det kan lappe sig selv sammen igen..

Men forstår dig så godt.. Det er sur røv med et liv, med smerter der kunne være undgået! 

Anmeld

11. december 2011

Mille83

EinahpetS skriver:

Har også tænkt mig at prøve og sende en klage ind til patientklagenævnet - for det er jo en lægefejl uanset om det forårsager hovedpinerne eller ej.

Man kan se det på min E-journal at den var "forstuvet/forvredet" i 2003 - så har jo også selv "beviset"!

Men gemmer sygehuse røngtenbilleder? For er vel påstand mod påstand, når der står i journalen den var forstuvet/forvredet, men en anden læge sagde den VAR brækket, men da jeg var ved ham var den så kun forstuvet (altså 2. gang), så han har vel heller ikke skrevet noget om at den HAR været brækket, da det jo ikke var relevant eftersom det jo havde været og ikke var det da jeg var ved ham - der var det jo bare forstuvning, så det er vel også det han bare har skrevet i journalen??

Håber ikke det blev for rodet?? 

Så dvs ingen "beviser" på den var brækket? 

Jeg forstuede også min fod for mange år siden og idag er det sådan at jeg har super svært ved og have høje hæle på da jeg ikke kan bøje fødderne lige meget - gir det mening? 

Men jeg tror de skal gemme røntgen billeder i din journal, men jeg ved det ikke.....

Anmeld

11. december 2011

Steph_Laurits

AalborgPigen skriver:

Ja band og svovl du bare !! Det er bare ikke okay... ! Jeg har desværre oplevet det samme.. Jeg brækkede min hånd for 6 år siden, slår den så igen for ½ år siden.. Og de siger den er forstuvet + gammel skade.. SÅ ringer lægen satme 2 måneder efter slaget og siger de har ringet fra hospitalet og at den er BRÆKKET! Men de kan ikke gøre noget nu, uden operation.. Så jeg skal gå med et brækket håndled i 8 måneder mere indtil de vil vurdere om de skal opereres eller om det kan lappe sig selv sammen igen..

Men forstår dig så godt.. Det er sur røv med et liv, med smerter der kunne være undgået! 

Det er mega belastende.

Kan jo ikke sige med sikkerhed om foden er med til at forårsage hovedpinerne, men da ikke utænkeligt - i '08 begyndte jeg også at få ondt i min lænd indimellem hvis jeg står for meget eller laver for meget - det er jo også opstået efter min fod har været brækket.

Var engang til læge med min lænd i '08, hvor han sagde min lænd var svag og bare skulle trænes. Men fik jo så at vide at det med lænden også kunne være pga. min ændrede holdning osv. efter min fod var brækket - for det har jo gjort foden "skæv" (se evt. billed på side 2)

Men prøver at sende en klage til patientklagenævnet, så må de jo se om de vil gøre noget!!

Anmeld

11. december 2011

Steph_Laurits

AalborgPigen skriver:

Fandme da også ringe behandling du har fået.

Ja læger er også mennesker og kan begå fejl. Men i mit tilfælde "Der er slået en flig af din knogle - men det er en gammel skade" - øhm undskyld, men er du ikke læge?? Ergo må du da vide at der skal noget til at slå en flig af en knogle, og det kan da mærkes!!

Anmeld

11. december 2011

Steph_Laurits

Mille83 skriver:

Så dvs ingen "beviser" på den var brækket? 

Jeg forstuede også min fod for mange år siden og idag er det sådan at jeg har super svært ved og have høje hæle på da jeg ikke kan bøje fødderne lige meget - gir det mening? 

Men jeg tror de skal gemme røntgen billeder i din journal, men jeg ved det ikke.....

Nej for 1. gang: Forstuvning/forvredning (fik taget røngten, og en flig var slået af knoglen) - fik forbinding og en støtte"skinne" med velcro på.

2. Gang: Min fod blev mærket på osv. og fik at vide det var en forstuvning. Men at den havde været brækket første gang.

Kan ikke se noget på min E-journal om lægebesøg - ville jeg ellers rigtig rigtig gerne, for at se hvad lægen 2. gang har noteret. Men tvivler på der står noget med at den VAR brækket, tror kun han har skrevet hvad der var galt da jeg kom ind til ham med en forstuvning

Jo jeg tror jeg ved hvad du mener  Vildt at du "lider" sådan under en forstuvning - troede ikke en forstuvning kunne gøre så meget

Prøv at se hvordan min fod ser ud på siden.
Kan du se forskel?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. december 2011

Miss T

Jeg har desværre selv været udsat for det samme. I en sommerferie var vi i Fårup Sommerland, hvor jeg faldt ned af en kuppel og vred rundt. På grund af sommerferien kørte vi til en eller anden by og på skadestuen og der fik jeg diagnosen en hyppig forstuvning, de tog ikke engang røntgenbilleder og jeg kunne ikke gå i måneder.

et par år efter bliver jeg stemplet i en fodboldkamp og kommer på skadestuen, hvor de kan se, at den tidligere har været brækket samme sted, da der sad gammelt blod i knoglen. så ja kender til din situation!!! og min fod knirker i dag, jeg har heldigvis ikke haft problemer udover det.

Men nu er det sådan at jeg har arbejdet på en skadestue efterfølgende i 6 år og hvis der tages røngenbilleder gennemgår de dem på konference, hvorefter der bliver ringet til pt. hvis skaden er fraktur. Da lægerne på skadestuerne i landet for det meste er reservelæge (under uddannelse) så kan de ikke altid være sikre, men skal tilkalde en bagvagt hvis de er. Så ja man kan sige, at vi to har været ekstremt uheldige fordi, at de ikke har været grundige nok - RØVHULLER

Anmeld

11. december 2011

Mille83

EinahpetS skriver:

Nej for 1. gang: Forstuvning/forvredning (fik taget røngten, og en flig var slået af knoglen) - fik forbinding og en støtte"skinne" med velcro på.

2. Gang: Min fod blev mærket på osv. og fik at vide det var en forstuvning. Men at den havde været brækket første gang.

Kan ikke se noget på min E-journal om lægebesøg - ville jeg ellers rigtig rigtig gerne, for at se hvad lægen 2. gang har noteret. Men tvivler på der står noget med at den VAR brækket, tror kun han har skrevet hvad der var galt da jeg kom ind til ham med en forstuvning

Jo jeg tror jeg ved hvad du mener  Vildt at du "lider" sådan under en forstuvning - troede ikke en forstuvning kunne gøre så meget

Prøv at se hvordan min fod ser ud på siden.
Kan du se forskel?

Ja jeg kommer nok til og "lide" under det resten af livet, men jeg meldte det heldigvis til forsikringen dengang, så der kan jeg altid melde tilbage på, heldigvis. 

En forstuning er tit værre end hvis den har været brækket, det er hvertfald hvad jeg fik af vide...

Mon ikke lægen har skrevet noget i sin journal? Har du samme læge nu? Så kan du evt ringe og tjekke? For det er vist ikke alt man kan se på nettet hvad de skriver vil jeg tro....

Anmeld

11. december 2011

Steph_Laurits

Mille83 skriver:

Ja jeg kommer nok til og "lide" under det resten af livet, men jeg meldte det heldigvis til forsikringen dengang, så der kan jeg altid melde tilbage på, heldigvis. 

En forstuning er tit værre end hvis den har været brækket, det er hvertfald hvad jeg fik af vide...

Mon ikke lægen har skrevet noget i sin journal? Har du samme læge nu? Så kan du evt ringe og tjekke? For det er vist ikke alt man kan se på nettet hvad de skriver vil jeg tro....

Nej har desværre ikke samme læge længere. Har flyttet mange gange så har haft en del læger. Men kan godt huske hvor den ligger og i hvilken by  Men de har jo intet med det at gøre længere. Mon min egen læge kan se så lang tilbage??
Skal man så ikke "søge" om aktindsigt først??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.