Christine skriver:
Jeg var bestemt ønsket og elsket af min far, selv om jeg ikke så ham fra jeg var 3 til jeg var 17!! Og det betød netop alverden for mig at møde ham og finde ud af at jeg ikke bare var et uheld, eller et onenightstand eller en tikfældighed. At han faktisk kendte min mor og at de havde en historie osv.
At jeg ikke kan med min far er hvad det er, men for mig har det været meget svært at forstå hvor jeg kom fra og hvem jeg var på trods af en engageret stedfar osv.
Og jeg forstår bestemt godt at man kan være "desperat" efter at få børn, jeg forstår bare ikke at man så ikke gør alt for at finde en at få det med 
Jeg tænker at det giver meget for vores børn at se hvordan vi kommunikerer som to voksne mennesker, hvorfor jeg også synes det er en fordel at vi er to.
I det hele taget er der mange argumenter der i MINE øjne gør det lidt betænkeligt at man bare får donorbørn i stedet for at give sine børn en familie. Det er altså værd at kæmpe for, synes jeg. En anden ting er at det er svært at debattere fordi sådan en som jeg altid får smidt i hoevdet at jeg jo er så ung, så jeg kan ikke sætte mig ind i det, samt at jeg jo HAR børn så jeg forstår det ikke.
Jeg mener at det der gør at jeg netop synes jeg forstår det er fordi jeg aktivt har valgt at få børn imens alderen er med mig og planlagt ud fra at vi netop var to om det og det har jeg vurderet var mest ønskeligt. Fordi jeg VED hvordan det er at bo med kun en mor og ikke at vide hvordan far ser ud eller hvor han er.
Og det med "faderfigur skal de nok få" det får de jo så kun hvis man er ekstra opmærksom på det.
Jeg vil ikke sige at noget er forkert og rigtigt, men jeg synes bare det virker som en meget stor beslutning man tager på vegne af sit barn (allerede før det er undfanget) og det virker altså ldt skødesløst nogle gange. Så jeg håber bare at mødre til donorbørn ikke glemmer eller ignorerer at det faktisk ER en stor ting som KAN betyde rigtigt meget for barnet igennem hele hans/hendes liv. Derfor må det jo også være ekstra hårdt for moderen, hvis der altid skal kompenseres (hvilket jeg netop argumenterer for at der skal) og jeg har da mødt nogen hvor jeg virkelig ikke kunne se/høre at der var blevet tænkt over de ting.
Hvis nogen skænker det en ekstra tanke for børnenes skyld, så har denne tråd da ikke levet forgæves 
Du underbygger faktisk min påstand.
I og med, at det betød alverden for dig at møde ham for at finde ud af, at du "ikke bare var et uheld, eller et onenightstand eller en tilfældighed".
Et donorbarn går ikke fra det er 3-17 år og er i tvivl om deres far har ønsket og elsket dem. De er bevist om, at der er doneret sæd, så deres mor fik det højt elskede og ønskede barn. Kan du se forskellen?
Du var et fravalg (enten pga din mor eller far). Et donorbarn er et 100 pct tilvalg.
Du skal passe på med at hive dine egne følelser og erfaringer ned over, hvad et donorbarn må føle.
En ting som uden tvivl vil plage i større eller mindre grad et donorbarn er selvfølgelig biologien. Der render en mand rundt et sted, som er biologisk ophav. Tænker han på mig? Har jeg halvsøskende? Hvordan ser han ud? Er han sjov? Klog? Osv.
Det er man som mor klar over. Det er noget som man skal gøre op med sig selv, om man vil give sit barn den udfordring. Er man kommet frem til, at man har så meget at tilbyde et barn, at man kan forsvare sin handling. Livet er så meget mere end at have en biologisk far. Det er en af de ting, som jeg vil fokusere på.
At du hentyder, at det er en overilet beslutning at blive mor til et donorbarn er helt forkert. I hvert fald i de fleste tilfælde. En typisk mor til et donorbarn er i midt/slut 30'erne. Dvs. man har nok gjort sig nogle overvejelser i nogle år - plus man har forsøgt at finde en parnter at få børn med.
Det er ikke som at få en tatovering. Det kræver nosser at møde op på en klinik og lade sig inseminere. At forklare, argumentere og til tider forsvare overfor sin familie, venner og kollegaer. Det er ikke bare noget man gør...
Jeg mener, at du selvfølgelig har ret til at have din mening, og du skal da ikke dømmes uden for debatten fordi du selv er ung og har fået et par børn. Vil dog sige, at jeg alligevel tænker, at du er "ung og har fået børn", når jeg læser din ignorante udtalelse om, at man bør gøre alt for at finde en at få dem med!!! Doooh!! Tror du, at vi har siddet hjemme på vores værelse til vi var 32 år, og så gået direkte op på en klinik?
Selvfølgelgi er det en fordel at være to voksne om et barn. Samfundet i dag byder bare på rigtig mange enlige forældre. Donorbørn og skilsmissebørn. De fleste børn har dog heldigvis rig lejlighed til at opleve deres mor i samspil med andre voksne.
Din tråd er relevant. Det er dejligt at få mulighed for at forklare sig. Jeg vil dog mene, at vi der vælger at få donorbørn har tænkt os om maaange maaaange gange inden vi tog det store skridt at blive mor.