Christine skriver:
Hej. Jeg har tænkt meget over det at flere og flere kvinder (så vidt jeg ved går det den vej) vælger at få et barn med en anonym donor. Jeg har selv undværet min far til jeg var omkring 17 og det betød alverden for mig at kunne finde ud af hvem han var.
Desuden synes jeg det har været hårdt, selve det at mangle en far. Derfor kunne JEG aldrig vælge at få et barn på den måde. Desuden så er der jo også lidt det med at der jo i forvejen er så mange børn i verden der har problemer og kunne trænge til at blive adopteret, så derfor forstår jeg ikke helt hvorfor man skulle vælge at få "lavet" et barn der allerede fra start har den ulempe at han/hun aldrig får at vide hvem far er (og muligvis ikke har en faderfigur fra starten af sit liv).
Hvad synes andre? Er der nogen der har samme eller anden mening?
Jeg ville egentlig skrive som anonym, men jeg synes alligevel jeg må stå ved min holdning som jo er som den er. Jeg håber ikke jeg bliver lynchet.
Indlægget skal iøvrigt helst ikke støde nogen, men jeg håber da at kvinder der overvejer at få et donorbarn som enlige alligevel vil overveje de ulemper der kan være for BARNET 
Jeg er også én af dem der har valgt at få barn med donor... I mit tilfælde anonym.. Grunden til jeg har anonym donor, er fordi jeg er under lægelig behandling og læger må ikke inseminere med åben donor.. Skod regel? JA! Men sådan er det nu engang..
Jeg er 100 % afklaret med, at der VIL komme spørgsmål når den er stor nok og jeg vil kunne forklarer hvorfor jeg har det valg OG stå 100 % inde for mit valg..
Ja, der vil komme et savn fra det biologiske ophav, og et savn ikke at vide hvor det kommer fra, fra begge sider.. Men med tiden vil den få en far, for ingen tvivl om at jeg nok skal finde en mand en dag..
Når de spørgsmål en dag kommer, vil jeg hive min æske frem, i den æske er der notater, "dagbøger" over hvert besøg på klinikken, tanker jeg havde inden jeg besluttede mig endeligt, tanker før, under og efter behandlinger.. Donorene er skrevet ned ALT!
Så den vil ikke være i tvivl om, at den fuldt ud er et ønskebarn, selvom vi ikke har været 2 om det..
Vedr. adoption, så har dette altid været et ønske fra min side, fra jeg var helt lille.. Men det er ikke en mulighed for mig, da jeg har astma og PCOS, så må man ikke adoptere - HAR undersøgt mulighederne..