Det var dog utroligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2011

MisMille

Carina1977 skriver:

Jeg har den der store bank der hedder Nordea 

Vi styre det selv 

Sjovt vi har også Nordea, men vi bliver underrette 2 mdr. før vores bankrådgiver stoppet og hvem det var vi fremadrette vil få

Har du snakket med din nye bankrådgiver om du gerne vil underrettes i fremtiden? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Carina1977

MisMille skriver:

Vi styre det selv 

Sjovt vi har også Nordea, men vi bliver underrette 2 mdr. før vores bankrådgiver stoppet og hvem det var vi fremadrette vil få

Har du snakket med din nye bankrådgiver om du gerne vil underrettes i fremtiden? 

Det er sikkert forskelligt alt afhængig af hvolken filial man hører under. Jeg er kun blevet underrettet en gang. Ja jeg har nævnt det overfor den nye idag over en mail 

Anmeld

6. december 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vi styrer det helt selv herhjemme

Har hver vores lønkonto og så en fælles budgetkonto..

hver mdr. bliver der overført et fast beløb der er inkl. minibeløb af de udgifter der kun kommer en gang imellem såsom licens og vægtafgift...

sidder og retter budgettet til en gang imellem som jeg har i excel for at holde øje med de forskellige ting der går op og ned i pris så beløbet stadig passer og der ikke kommer underskud eller for meget overskud på budgetkontoen...

skal f.eks. lige have tjekket op på at jeg har fået rettet til mht at vi har fået et billigere internet+tv og at vores indboforsikring vist nok er steget lidt også...

Anmeld

6. december 2011

Carina1977

Wampires skriver:

vi styrer det helt selv herhjemme

Har hver vores lønkonto og så en fælles budgetkonto..

hver mdr. bliver der overført et fast beløb der er inkl. minibeløb af de udgifter der kun kommer en gang imellem såsom licens og vægtafgift...

sidder og retter budgettet til en gang imellem som jeg har i excel for at holde øje med de forskellige ting der går op og ned i pris så beløbet stadig passer og der ikke kommer underskud eller for meget overskud på budgetkontoen...

skal f.eks. lige have tjekket op på at jeg har fået rettet til mht at vi har fået et billigere internet+tv og at vores indboforsikring vist nok er steget lidt også...

Det gør da ikke noget, hvis der er for mange penge....det kan vi jo godt li   

Men jeg synes også det lyder meget rart at man selv har fuld kontrol over sin egen økonomi. Så længe man kan styre det, så er det jo fint. Så jeg vil sørge for at få min budgetkonto lavet om, sådan at jeg selv kommer til at styre det.

Anmeld

6. december 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Carina1977 skriver:

Det gør da ikke noget, hvis der er for mange penge....det kan vi jo godt li   

Men jeg synes også det lyder meget rart at man selv har fuld kontrol over sin egen økonomi. Så længe man kan styre det, så er det jo fint. Så jeg vil sørge for at få min budgetkonto lavet om, sådan at jeg selv kommer til at styre det.

nemmerlig

jeg blev sat til at lave en oversigt netop fordi vi syntes vi brugte for mange penge uden rigtig at kunne se hvor de blev af...

så satte mig ned og gik 3 mdr bagud på netbank og så blev udgifterne plottet ind en for en.. tog mig 3 timer at komme igennem første gang da der var en del poster der skulle laves og skulle regne ud osv...

men er superglad for at jeg gjorde det den gang...

Anmeld

6. december 2011

Carina1977

Wampires skriver:

nemmerlig

jeg blev sat til at lave en oversigt netop fordi vi syntes vi brugte for mange penge uden rigtig at kunne se hvor de blev af...

så satte mig ned og gik 3 mdr bagud på netbank og så blev udgifterne plottet ind en for en.. tog mig 3 timer at komme igennem første gang da der var en del poster der skulle laves og skulle regne ud osv...

men er superglad for at jeg gjorde det den gang...

Selvom det var et stort arbejde, så er det helt klart "sundt" lige at få en ide om, hvor pengene ryger hen.

Nu har jeg ikke dankort, så jeg kan ikke gå ind og se, hvad jeg bruger mine penge på. Kan kun se mine hævninger. Men umiddelbart har jeg en fornuftig økonomi. Hæver 800 kr. i ugen og resten ryger på opsparing 

Anmeld

6. december 2011

Clisolka

Jeg kan selv flytte frem og tilbage på min netbank i Danske Bank. Jeg har som Sussie også betalingsfri måned - både december og januar (de dejlige måneder) 

Men i Danske Bank har de heller ikke været for gode til at informere om ny bankrådgiver, men det er de kommet efter, i hvert fald her i min afdeling 

Anmeld

6. december 2011

mulle7430

Carina1977 skriver:

Jeg ved ikke om I kan huske at jeg for omkring 3 måneder siden, skrev at jeg havde fået ny bankrådgiver uden jeg havde vidst det. Idag ville jeg så logge på netbank for at få overført nogle penge fra budgettet, og så viser det sig at jeg allerede igen har fået ny bankrådgiver og igen uden at have fået noget at vide.

Det er lidt irriterende, for man skal hele tiden forklare en ny bankrådgiver, hvordan ens økonomi hænger sammen. jeg plejer jo altid at bede om at få overført nogle penge fra budgettet i december måned, hvis jeg kan se at jeg ikke har brugt for meget el og vand. Indbetaler nemlig altid ekstra i tilfælde af at jeg skulle have brugt for meget et år. Men lige netop i år får jeg penge tilbage i el og vand, hvilket er skøøønt, for så har jeg ekstra penge her i december 

Men at skulle forklare en ny det hvert år, virker så tiggende og bedende, selvom jeg udemærket godt er klar over at det er mine egne penge 

Overvejer egentlig at få lavet min budgetkonto om, således at jeg selv kan hive penge frem og tilbage imellem budgetkonto og lønkonto. Det ville være SÅ meget nemmere, og så ville jeg egentlig ikke have brug for en bankrådgiver længere. Jeg har 100 % styr på min økonomi og bankrådgiveren ville egentlig blive overflødig for mig, hvis jeg fik det lavet sådan. Jeg bruger hende kun 1 gang om året, når jeg skal have ført penge fra budgettet og over på min konto.

Hvordan gør I? Kan i selv flytte penge rundt eller er det en bankrådgiver der styrer det for jer?

hva bank har du søde

Anmeld

6. december 2011

Muffin_girl

Carina1977 skriver:

Jeg har den der store bank der hedder Nordea 

MIn kæreste havde også Nordea, og der skete det samme Han er nu helt uden problemer efter bank skift  

Anmeld

7. december 2011

Carina1977

mulle7430 skriver:

hva bank har du søde

Nordea 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.