Det var dog utroligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2011

Mira0911

Carina1977 skriver:

Jeg har den der store bank der hedder Nordea 

Oh Yes... Det har vi også... 

De er total dårlige til at give besked når man får ny rådgiver... Vi ringede og brokkede os, de sagde så at der ville komme et brev til os om at vi havde fået ny rådgiver... Der kom aldrig et brev... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Silas&Mille

Vi styre det også selv. Jeg overflytter selv til budgetten hver måned og er der et lille overskud, som vi kan se vi lige kan bruge på noget andet, uden det gør det helt vilde, kan jeg selv gå ind og flytte dem tilbage igen

Anmeld

6. december 2011

Carina1977

Frk-Lotusblomst skriver:

Ja det er rigtig fedt.. Udover de 8000 vi trak ud har vi jo selvfølgelig brugt budgettet til udforudsete udgifter et par gange. Og ja, det sikrer en lidt bedre.

Skønt  Jeg kan også kun anbefale, at man sætter beløbet op, sådan at der altid er noget ekstra. kunne huske engang hvor jeg havde en klovn af en bankrådgiver, der havde regnet fuldstændigt forkert. Der var jeg godt nok på spanden på et tidspunkt. Så nu er jeg også mere obs på selv at regne efter, og sikre mig at de har regnet rigtigt.

Anmeld

6. december 2011

Carina1977

Mira0911 skriver:

Oh Yes... Det har vi også... 

De er total dårlige til at give besked når man får ny rådgiver... Vi ringede og brokkede os, de sagde så at der ville komme et brev til os om at vi havde fået ny rådgiver... Der kom aldrig et brev... 

Jeg har fået besked en eneste gang og det var da jeg havde min ynglings-bankrådgiver. hun var så god til at give besked til sine kunder, og den dag hun flyttede til ny filial, kontaktede hun mig pr. mail om der var noget hun kunne hjælpe mig med/gøre for mig inden hun holdte den og den dato. Men siden da har jeg aldrig fået besked, og det er enormt irriterende.

Anmeld

6. december 2011

Carina1977

SilasMor skriver:

Vi styre det også selv. Jeg overflytter selv til budgetten hver måned og er der et lille overskud, som vi kan se vi lige kan bruge på noget andet, uden det gør det helt vilde, kan jeg selv gå ind og flytte dem tilbage igen

Det må også være rart  jeg ser det nærmest som en befrielse sådan noget 

Anmeld

6. december 2011

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Betalingsfri?? betyder det at I slet ikke betaler penge til budgettet i december måned eller?

Ja..vi betaler det over årets andre 11 mdr, så de trækker det ekstra, sådan at vi har den rene indtægt i december at råde over.
Pengene til udgifterne er der selvfølgelig, men dem skal vi så slet ikke spekulere på.
Det er ski også nødvendigt da vi jo har et hav af fødselsdage i dec, samt jul og alt det der.

Anmeld

6. december 2011

l.kjoeller

Carina1977 skriver:

Jeg ved ikke om I kan huske at jeg for omkring 3 måneder siden, skrev at jeg havde fået ny bankrådgiver uden jeg havde vidst det. Idag ville jeg så logge på netbank for at få overført nogle penge fra budgettet, og så viser det sig at jeg allerede igen har fået ny bankrådgiver og igen uden at have fået noget at vide.

Det er lidt irriterende, for man skal hele tiden forklare en ny bankrådgiver, hvordan ens økonomi hænger sammen. jeg plejer jo altid at bede om at få overført nogle penge fra budgettet i december måned, hvis jeg kan se at jeg ikke har brugt for meget el og vand. Indbetaler nemlig altid ekstra i tilfælde af at jeg skulle have brugt for meget et år. Men lige netop i år får jeg penge tilbage i el og vand, hvilket er skøøønt, for så har jeg ekstra penge her i december 

Men at skulle forklare en ny det hvert år, virker så tiggende og bedende, selvom jeg udemærket godt er klar over at det er mine egne penge 

Overvejer egentlig at få lavet min budgetkonto om, således at jeg selv kan hive penge frem og tilbage imellem budgetkonto og lønkonto. Det ville være SÅ meget nemmere, og så ville jeg egentlig ikke have brug for en bankrådgiver længere. Jeg har 100 % styr på min økonomi og bankrådgiveren ville egentlig blive overflødig for mig, hvis jeg fik det lavet sådan. Jeg bruger hende kun 1 gang om året, når jeg skal have ført penge fra budgettet og over på min konto.

Hvordan gør I? Kan i selv flytte penge rundt eller er det en bankrådgiver der styrer det for jer?

jeg flytter selv rundt mellem alle mine konti ville dælme også være træt af at skifte rådgiver hele tiden så ville klage

Anmeld

6. december 2011

Carina1977

SussieThyssen skriver:

Ja..vi betaler det over årets andre 11 mdr, så de trækker det ekstra, sådan at vi har den rene indtægt i december at råde over.
Pengene til udgifterne er der selvfølgelig, men dem skal vi så slet ikke spekulere på.
Det er ski også nødvendigt da vi jo har et hav af fødselsdage i dec, samt jul og alt det der.

Åhh det kan jeg sagtens forstå....det må være enormt rart, for december måned er da dyr nok i sig selv.

Desværre har jeg ikke råd til at gøre det samme, for så skulle jeg godt nok klemme ballerne sammen  Men sådan ca. ½ betalingsfri måned, kan jeg gøre det til 

Anmeld

6. december 2011

Carina1977

l.kjoeller skriver:

jeg flytter selv rundt mellem alle mine konti ville dælme også være træt af at skifte rådgiver hele tiden så ville klage

Jeg er den her søde kunde, der aldrig brokker sig   

Men idag kunne jeg ikke dy mig og påpegede i min mail, at det da var meget mærkeligt at jeg ikke havde fået besked 

Anmeld

6. december 2011

Frk-Lotusblomst

Carina1977 skriver:

Skønt  Jeg kan også kun anbefale, at man sætter beløbet op, sådan at der altid er noget ekstra. kunne huske engang hvor jeg havde en klovn af en bankrådgiver, der havde regnet fuldstændigt forkert. Der var jeg godt nok på spanden på et tidspunkt. Så nu er jeg også mere obs på selv at regne efter, og sikre mig at de har regnet rigtigt.

Ja jeg anbefaler det også kun.
Jeg ahr stået i lignende situation.. Det var så bare min kærestes økonomi.. Bankrådgiveren skulle lægge budget udfra han selv kunne sidde i det hus han ville købe - jeg var 19 og ville derfor ikke ind i huset.. Hun regnede frem til at han ville have 4500 når alt var betalt, så det havde han.. Jeg kunne dog ikke forstå alle minusserne o.s.v så jeg gik det igennem.. Det vidste sig han betalte - 2000 på budgetten hver måned. FUCCCCK!!!.. (Jeg betalte selvfølglig halvdelen af alle fælles udgifter.. SÅ HVORDAN FANDEN SKULLE HAN KUNNE SIDDE SELV..) Puuha, fik heldigvis rettet op på det efter 5-6 måneder.. men hold op et tab.. Så skulle vi lige pludselig betalte meget mere for også at rette op på det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.