Det var dog utroligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2011

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Åhh det kan jeg sagtens forstå....det må være enormt rart, for december måned er da dyr nok i sig selv.

Desværre har jeg ikke råd til at gøre det samme, for så skulle jeg godt nok klemme ballerne sammen  Men sådan ca. ½ betalingsfri måned, kan jeg gøre det til 

Det er jo også bedre end ingen ting..bare det at kunne få en tusse ekstra på budgettet i dec gør en stor forskel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Carina1977

Frk-Lotusblomst skriver:

Ja jeg anbefaler det også kun.
Jeg ahr stået i lignende situation.. Det var så bare min kærestes økonomi.. Bankrådgiveren skulle lægge budget udfra han selv kunne sidde i det hus han ville købe - jeg var 19 og ville derfor ikke ind i huset.. Hun regnede frem til at han ville have 4500 når alt var betalt, så det havde han.. Jeg kunne dog ikke forstå alle minusserne o.s.v så jeg gik det igennem.. Det vidste sig han betalte - 2000 på budgetten hver måned. FUCCCCK!!!.. (Jeg betalte selvfølglig halvdelen af alle fælles udgifter.. SÅ HVORDAN FANDEN SKULLE HAN KUNNE SIDDE SELV..) Puuha, fik heldigvis rettet op på det efter 5-6 måneder.. men hold op et tab.. Så skulle vi lige pludselig betalte meget mere for også at rette op på det..

og så tænker man bare....hun er bankrådgiver, sådan noget SKAL de bare have styr på. godt han har sådan en kvik kæreste, der lige gik det igennem. 2000 kr.....det dækkede vel ikke engang huslejen/terminen.

Anmeld

6. december 2011

dorthemus

Carina1977 skriver:

Jeg ved ikke om I kan huske at jeg for omkring 3 måneder siden, skrev at jeg havde fået ny bankrådgiver uden jeg havde vidst det. Idag ville jeg så logge på netbank for at få overført nogle penge fra budgettet, og så viser det sig at jeg allerede igen har fået ny bankrådgiver og igen uden at have fået noget at vide.

Det er lidt irriterende, for man skal hele tiden forklare en ny bankrådgiver, hvordan ens økonomi hænger sammen. jeg plejer jo altid at bede om at få overført nogle penge fra budgettet i december måned, hvis jeg kan se at jeg ikke har brugt for meget el og vand. Indbetaler nemlig altid ekstra i tilfælde af at jeg skulle have brugt for meget et år. Men lige netop i år får jeg penge tilbage i el og vand, hvilket er skøøønt, for så har jeg ekstra penge her i december 

Men at skulle forklare en ny det hvert år, virker så tiggende og bedende, selvom jeg udemærket godt er klar over at det er mine egne penge 

Overvejer egentlig at få lavet min budgetkonto om, således at jeg selv kan hive penge frem og tilbage imellem budgetkonto og lønkonto. Det ville være SÅ meget nemmere, og så ville jeg egentlig ikke have brug for en bankrådgiver længere. Jeg har 100 % styr på min økonomi og bankrådgiveren ville egentlig blive overflødig for mig, hvis jeg fik det lavet sådan. Jeg bruger hende kun 1 gang om året, når jeg skal have ført penge fra budgettet og over på min konto.

Hvordan gør I? Kan i selv flytte penge rundt eller er det en bankrådgiver der styrer det for jer?

Jeg bestemmer JEG...ikke min Bankrådgiver

Anmeld

6. december 2011

Carina1977

dorthemus skriver:

Jeg bestemmer JEG...ikke min Bankrådgiver

Sådan skal det lyde  Jeg vil også til at bestemme nu 

Anmeld

6. december 2011

Frk-Lotusblomst

Carina1977 skriver:

og så tænker man bare....hun er bankrådgiver, sådan noget SKAL de bare have styr på. godt han har sådan en kvik kæreste, der lige gik det igennem. 2000 kr.....det dækkede vel ikke engang huslejen/terminen.

Ja hun var en torsk.. Og vi har hende stadig. hahaha.. Men hun er blevet bedre og erkendte sin fejl.. Hov kan se jeg har skrevet det dumt.. Det var 2000 MINDRE på budgetten end der skulle have været.. Så altså han betalte ind på budgettet bare ikke nok. - Kan godt lige se det andet står forkert..

Anmeld

6. december 2011

samantha1986

Carina1977 skriver:

Jeg ved ikke om I kan huske at jeg for omkring 3 måneder siden, skrev at jeg havde fået ny bankrådgiver uden jeg havde vidst det. Idag ville jeg så logge på netbank for at få overført nogle penge fra budgettet, og så viser det sig at jeg allerede igen har fået ny bankrådgiver og igen uden at have fået noget at vide.

Det er lidt irriterende, for man skal hele tiden forklare en ny bankrådgiver, hvordan ens økonomi hænger sammen. jeg plejer jo altid at bede om at få overført nogle penge fra budgettet i december måned, hvis jeg kan se at jeg ikke har brugt for meget el og vand. Indbetaler nemlig altid ekstra i tilfælde af at jeg skulle have brugt for meget et år. Men lige netop i år får jeg penge tilbage i el og vand, hvilket er skøøønt, for så har jeg ekstra penge her i december 

Men at skulle forklare en ny det hvert år, virker så tiggende og bedende, selvom jeg udemærket godt er klar over at det er mine egne penge 

Overvejer egentlig at få lavet min budgetkonto om, således at jeg selv kan hive penge frem og tilbage imellem budgetkonto og lønkonto. Det ville være SÅ meget nemmere, og så ville jeg egentlig ikke have brug for en bankrådgiver længere. Jeg har 100 % styr på min økonomi og bankrådgiveren ville egentlig blive overflødig for mig, hvis jeg fik det lavet sådan. Jeg bruger hende kun 1 gang om året, når jeg skal have ført penge fra budgettet og over på min konto.

Hvordan gør I? Kan i selv flytte penge rundt eller er det en bankrådgiver der styrer det for jer?

For det første synes jeg det er utrolig dårligt du får ny bankrådgiver så tit. Vi skiftede bank i foråret. den gamle bank havde vi haft den samme rådgiver i fem år. Og kæresten havde haft hende siden han blev konfirmeret. I den nye bank har vi fået en rådgiver som vi vil skulle have hele tiden også.

Når det er sagt så er vores budget lavet sådan at vi selv kan overføre penge til og fra den. Det er ti gange nemmere end at vi først skal have fat i vores rådgiver inden vi gør noget.

Anmeld

6. december 2011

Carina1977

Frk-Lotusblomst skriver:

Ja hun var en torsk.. Og vi har hende stadig. hahaha.. Men hun er blevet bedre og erkendte sin fejl.. Hov kan se jeg har skrevet det dumt.. Det var 2000 MINDRE på budgetten end der skulle have været.. Så altså han betalte ind på budgettet bare ikke nok. - Kan godt lige se det andet står forkert..

Nåhh okay...men 2000 kr. for lidt bliver jo også til et enormt underskud på årsbasis 

Anmeld

6. december 2011

Frk-Lotusblomst

Carina1977 skriver:

Nåhh okay...men 2000 kr. for lidt bliver jo også til et enormt underskud på årsbasis 

Jep det var da lige 12000 kr på det halve år som vi ligepludselig skulle finde ... Puuha.. Og derudover skulle der jo så også ekstra 2000 ind på budgetten hver måned efterfølgende..Så det holdt hårdt men vi andt da.. hehe

Anmeld

6. december 2011

Carina1977

samantha1986 skriver:

For det første synes jeg det er utrolig dårligt du får ny bankrådgiver så tit. Vi skiftede bank i foråret. den gamle bank havde vi haft den samme rådgiver i fem år. Og kæresten havde haft hende siden han blev konfirmeret. I den nye bank har vi fået en rådgiver som vi vil skulle have hele tiden også.

Når det er sagt så er vores budget lavet sådan at vi selv kan overføre penge til og fra den. Det er ti gange nemmere end at vi først skal have fat i vores rådgiver inden vi gør noget.

Det er også det jeg synes. det noget bøvl, når man skal skrive til rådgiveren hver gang. Der går jo som oftest 2-3 dage, før hun svarer tilbage. Jeg kan også ringe til hende, men de er ikke altid lige nemme at få fat i. Så når hun lige får svaret tilbage, så beder jeg hende få lavet kontoen om til sådan en betalingskonto i stedet for, og så styrer jeg det selv fra nu af 

Anmeld

6. december 2011

dorthemus

Carina1977 skriver:

Sådan skal det lyde  Jeg vil også til at bestemme nu 

You go Girl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.