Nu kan jeg snart ikke mere :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

SussieThyssen

Ansemusen skriver:

Ja det var også derfor jeg ikke forstod det. Men herregud, det er vel ikke værre end at jeg nu er blevet gjort opmærksom på misforståelsen!

Jeg mener stadig, at det lyder som om hendes kæreste har nogle serious issues omkring sin kommende faderrolle, og det lyder som om det er barndommen og hans egen fars svigt, der spøger. Men det er jo bare sådan JEG ser det

Jamen DET er vi til gengæld helt enige om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Ja det var også derfor jeg ikke forstod det. Men herregud, det er vel ikke værre end at jeg nu er blevet gjort opmærksom på misforståelsen!

Jeg mener stadig, at det lyder som om hendes kæreste har nogle serious issues omkring sin kommende faderrolle, og det lyder som om det er barndommen og hans egen fars svigt, der spøger. Men det er jo bare sådan JEG ser det

Nu skal vi lige blive enige om, at jeg skrev - at jeg troede det måske kunne være derfor, fordi jeg ikke kan forstå man kan 'fravælge' sit barn, men han suger jo selv, at han er ligeglad med hvordan hans far er og var, for sådan bliver han ikke, siger han.. Bare lige inden der kommer en intern diskussion mellem jer omkring min kæreste, når det slet ikke er sandt  

Anmeld

8. december 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Nu skal vi lige blive enige om, at jeg skrev - at jeg troede det måske kunne være derfor, fordi jeg ikke kan forstå man kan 'fravælge' sit barn, men han suger jo selv, at han er ligeglad med hvordan hans far er og var, for sådan bliver han ikke, siger han.. Bare lige inden der kommer en intern diskussion mellem jer omkring min kæreste, når det slet ikke er sandt  

Ingen diskussion om din kæreste  Jeg vidste bare ikke at du mente, at det var din kæreste og lillebroren som iikke havde samme far. En misforståelse fra min side!

Men jeg synes stadig det lyder som om din kæreste har problemer mht. sin fortid og det store ansvar han står overfor. Der er en grund til at der er noget man kalder social arv. Det er fordi mange desværre kommer til at videreføre de svigt de selv har oplevevet i barndommen. Slet ikke alle, men mange!

Anmeld

8. december 2011

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Ingen diskussion om din kæreste  Jeg vidste bare ikke at du mente, at det var din kæreste og lillebroren som iikke havde samme far. En misforståelse fra min side!

Men jeg synes stadig det lyder som om din kæreste har problemer mht. sin fortid og det store ansvar han står overfor. Der er en grund til at der er noget man kalder social arv. Det er fordi mange desværre kommer til at videreføre de svigt de selv har oplevevet i barndommen. Slet ikke alle, men mange!

Jamen ingen har nævnt konkrete eks hvor min kæreste har sagt/gjort noget, så man kunne tvivle på om han ville blive sådan? OG Så vidt jeg ved, kender kun jeg ham, jeg havde bare alle muligheder åbne.. Og han er bare meget gammeldags, at fuld uddannelse, hus, osv skal være på plads før man kan få børn, og har derfor haft svært ved tanken, men det har han da efterhånden vænnet sig til det.. Og social arv snakker man gerne om i forbindelse om uddannelse osv, ikke svigt..

Anmeld

10. december 2011

Ansemusen

Jamen ingen har nævnt konkrete eks hvor min kæreste har sagt/gjort noget, så man kunne tvivle på om han ville blive sådan? OG Så vidt jeg ved, kender kun jeg ham, jeg havde bare alle muligheder åbne.. Og han er bare meget gammeldags, at fuld uddannelse, hus, osv skal være på plads før man kan få børn, og har derfor haft svært ved tanken, men det har han da efterhånden vænnet sig til det.. Og social arv snakker man gerne om i forbindelse om uddannelse osv, ikke svigt..

Jamen så er alt jo godt igen tilsyneladende.. Selvom jeg desværre synes, at de ting han har sagt (det du har skrevet tidliger) virker lidt ekstremt på såå sent et tidspunkt i din graviditet. Det lyder ikke bare som om det skyldes, at han er gammeldags og gerne vil have alt det praktiske i orden. Jeg er bange for at du ikke rigtigt har lyst til at se problemets omfang i øjnene, måske fordi du er grundlæggende imod psykologhjælp. Det er ærgerligt! Hvis I fx en dag får behov for parterapi for at forhindre jeres forhold i at gå i stykker, synes jeg det er smadder synd for både jer og jeres barn, hvis I ikke vil tage imod den hjælp! Men jeg kan sagtens have misforstået dig!

Hvad mente du med dette, hvis du ikke synes der er et egentligt problem?:
"og nu vil han selv ende med at blive den far, som hans egen er.. så kan han give sin datter/søn, samme fornøjelse, som han selv har haft.. og ændrer det sig ikke inden en måned, så tror jeg, at jeg bliver nødt til at flytte.. det her barn er elsket og ønsket så højt af mig, at det nok til, at det ikke skal ende med sådan en far"

Mht. social arv (ikke i forhold til din kæreste specielt, men bare sådan generelt) så er det NETOP rigtig meget i forhold til svigt, opdragelse osv. Social arv kan spille ind på alle områder af livet. Men særligt når det kommer til svigt i barndommen. Social arv kan jo også være positivt, idet man kan arve gode ting hjemmefra

Dette er ikke ment som en provokation, selvom jeg godt kan fforstå hvis det kan opfattes sådan! Men jeg bliver bare lidt trist over at fornemme, at du løber fra problemet og ikke vil være med til at løse det for hans/jeres og i særdeleshed for jeres kommende barns skyld!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.