Anonym skriver:
jeg tror helt ærligt ikke, at det er så slemt, at det er nødvendigt
men okaj, i min familie har vi aldrig været nogen der går til hjælp af folk der ikke kender os 
Det er en meget trist opfattelse af terapi synes jeg! For det er IKKE et nederlag at få hjælp til at bearbejde sine problemer. Jeg ved godt, at mange har svært ved at erkende, at deres problemer er store, og at de ikke selv kan komme dem til livs.
Det er smadder ærgerligt, da det kunne have været kommet mange til gavn! Jeg kender flere, som burde have fået hjælp, men som i stedet har 'valgt' at nøjes med et liv, hvor problemer fortrænges og lægger en stor dæmper på glæde og livstilfredsstillelse!
Det er jo helt op til jer/ham, og I/han vil have hjælp. Men ærligt talt, så synes jeg det lyder som om hans problem ER alvorligt! Han går og siger, at han ikke vil have barnet alligevel, at du skal få en abort osv. mens du er i 11. uge. Og med den baggrund han har, så ser det tilsyneladende ud til, at det er det der spørger og forhindrer ham i at komitte sig helt til jeres kommende barn! Du må også selv næsten have det på fornemmelsen, siden du har nævnt problemerne med hans fars svigt...
Men det er ikke andre end jer/ham, der kan afgøre hvorvidt I vil tage imod hjælp. Jeg skriver bare det jeg læser mellem linierne!
Jeg håber i hvert fald for jer begge og for jeres barn, at han får det bedre og bliver glad for sin kommende søn/datter!
Anmeld