kaster op med vilje... hvad gør vi lige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2011

twinboys

Mor til Frederic skriver:

ja det er utroligt at han kan være så snedig og alligevel få det smidt ubemærket i skraldespand, ved godt at de ikke kun kan sidde og holde øje med ham - men også så lidt opsyn at han formår at finde et hul og nå i skraldespanden - for han ved det er forkert og bliver han taget i det, kommer han tilbage på sin plads og det uspiste æble tilbage i posen..

Suk altså... 

Her skal maden blive på bordet.

ja det med maden skal blive på bordet kører vi også med, men så skal han jo sidde i døgndrift og vi har fundet ud af at han spiser lidt mere hvis han må tage en mad med ind på værelset og klare det selv uden opsyn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

Mor til Frederic og Freya

twinboys skriver:

ja det med maden skal blive på bordet kører vi også med, men så skal han jo sidde i døgndrift og vi har fundet ud af at han spiser lidt mere hvis han må tage en mad med ind på værelset og klare det selv uden opsyn

frederic glemmer total at spise hvis han ikke sider ved bordet, vi har prøvet en gang at sidde foran tv med ham og der fik han intet spist.. 

Men han er heller ikke så gammel endnu, til at spise på eget værelse..

Anmeld

4. december 2011

twinboys

frederic glemmer total at spise hvis han ikke sider ved bordet, vi har prøvet en gang at sidde foran tv med ham og der fik han intet spist.. 

Men han er heller ikke så gammel endnu, til at spise på eget værelse..

vi skal til at spise nu og Oliver siger muuuuuums det dufter godt jeg er sulten... Vi skal have spaghetti kødsovs... er meget spændt på hvordan det går idag...

Han sidder pt. og siger ja min hund kan godt lide spaghetti, ja hunden er hans sovedyr...

velbekomme til jer også

Majbritt

Anmeld

4. december 2011

twinboys skriver:

vi skal til at spise nu og Oliver siger muuuuuums det dufter godt jeg er sulten... Vi skal have spaghetti kødsovs... er meget spændt på hvordan det går idag...

Han sidder pt. og siger ja min hund kan godt lide spaghetti, ja hunden er hans sovedyr...

velbekomme til jer også

Majbritt

siger han det ofte?

må da håbe der ryger noget ned...

Anmeld

4. december 2011

twinboys

siger han det ofte?

må da håbe der ryger noget ned...

siger han næsten hver dag og siger også det ser lækkert ud...

Weeeeeeeeeeeee han spiste og spiste bare, og så tænker man som moar det får vi så at spise imorgen igen... men så spiser han ingenting...

Men man tænker også tit nå nu gør han det og så tror man på guld og grønne skove, men bliver atter snydt...

Jeg glæder mig til den dag, hvor lille manden bare spiser ved alle måltider hver evig eneste gang og dag...

Majbritt

Anmeld

4. december 2011

twinboys skriver:

siger han næsten hver dag og siger også det ser lækkert ud...

Weeeeeeeeeeeee han spiste og spiste bare, og så tænker man som moar det får vi så at spise imorgen igen... men så spiser han ingenting...

Men man tænker også tit nå nu gør han det og så tror man på guld og grønne skove, men bliver atter snydt...

Jeg glæder mig til den dag, hvor lille manden bare spiser ved alle måltider hver evig eneste gang og dag...

Majbritt

Kender godt den rutsjetur hver gang...

Her havde vi aftalt vi skulle have fisk og pasta... Farmand kommer så en grønsags bullion i, med microskopiske stykker gulerøder mm - så ingen pasta til den unge mand idag... 

Anmeld

4. december 2011

twinboys

Kender godt den rutsjetur hver gang...

Her havde vi aftalt vi skulle have fisk og pasta... Farmand kommer så en grønsags bullion i, med microskopiske stykker gulerøder mm - så ingen pasta til den unge mand idag... 

ja det kender vi også her... men den kan også vende... Oliver gider ikke slik ,men idag sagde jeg han skulle prøve at dufte til det, for det duftede af lakrids... havde puttet de der stjerneanis i...men ja i morgen hedder det risengrød hos mormor og morfar...

Anmeld

4. december 2011

Molly8

Han blev akut opereret da han var 5 uger gammel i næsten 6 timer.

Som 9 uger gammel fik han de 4 S'er (stafylokok- skoldet-skind- syndrom), hvor han fik drop i hovedet med medicin hver 8 time i 6 dage - 2 poser hver gang og ellers holdt åben med sukker/salt vand.

6 mdr fik han 3 dage mere på børne afd, hvor ingen kunne røre eller flytte ham uden at han skreg af smerte.

Og så lige den planlagte indlæggelse i 5 dage i dec sidste år, hvor spiseteam skulle se om de kunne gøre noget for ham. 

Der udover har han jo rendt på børne amb til kontrol siden han var 1 år; astma - aff og vækst kontrol. Da han spiser/drikker så lidt at hans mave/tarm ikke selv kan være med, får han dagligt aff pulver. 

Men ellers ved han ikke hvad børne sygdome er, aldrig blevet ringet hjem og aldrig selv haft brugt barnets 1. sygedag. Klager ikke over tænder - bliver ikke syg af vacciner - græder ikke ved blodprøver..

Hold da op. Det er da en ordentlig tur, den lille fyr har været igennem. Det har ikke været nemt for nogen af jer. Jeg håber, I får hold på opkastningerne og kan få lidt ro på fremover.

Held og lykke med det.

Kh Molly

Anmeld

28. februar 2012

Camøls

Hvor er det godt at høre i prøver at få jeres søn så meget ind over maden som muligt.. Mht at børnenes mad bliver smidt ud i BørneHaven ville det måske nok være til gavn for jer og alle forældrene at voksne efter maden pakkede børnenes rester ind i nyt papir og tilbage i madkassen igen..? Sådan gør de i min søns børnehave og så kan jeg os finde ud af hvor meget han har spist og hvad der er blevet levnet. Min søn er nu 3år og 3md og han kaster også op i perioder med nogle ugers mellemrum og nogle gange flere gange på en uge og vejer kun 14kg men jeg tror det ganske normalt desværre at nogle børn i den alder bare kaster op netop fordi de kan  Men hos os har vi tilgengæld fået råd fra sundhedsplejerske og pædagoger om at gøre helt modsa??Ni når han har perioder hvor han knap vil røre maden så hedder som hos jer at han som detmindste skal smage på maden og så er der ellersehk så meget med at fonde livretter og andre retter han skal spise hvad der bliver serveret, han må meget gerne inddrages idet som vi har valgt vi laver af mad og hjælpe med tilberedningen for ikke at stå med et valg omhvad der skal spises og hvad han vil have på madpakke osv til sidst tror jeg at det må føles tryggere for barnet at valget bliver truffet for ham og at der ikke bliver skabt for meget påstyr og opmærksomhed omkring mad. Børnenes smagsløg er jo stadig i fuld gang med at udvikle sig og nogle børns smagsløg er bare mere modtagelige overfor nye smagsindtryk end andres ..jeg begyndte nemlig at få ham til selv at vælge morgenmad, selv at vælge aftensmad osv men rent faktisk hjalp depjokke spor han havde jo stadig sine perioder og det gik også udover hans opdragelse for nu tænkte han: hvad kan jeg nu ellers bestemme kondisko istedet for røjserne når det regnede og til plageriger mht legetøj han syntes vi skulle købe.. Nu er vi begyndt ord at indrage ham i selve madlavningen og det syntes han er spændenet og generelt elsker børn mad der knaser og det kan være din sønmåske. Ligesom vores vil komme til at elske at spise fek. gullerods stænger eller peberfrugter i strimler oppe på køkkenbordet tænkte at i måske kunne prøve da det har hjulpet for os og ved at du kan se hvad du får tilbage i madpakken gør os du selv kan se hvor meget han spiser og så kan du jo derfra og kun med madpakken spørge ind til hvorfor de forskellige ting ikke er spist prøv at hør om hvad hans bedste ven får med vi er begyndt på makrel for se spiste hans bedste ven åbenbart og det gør det os mere hyggeligt for ham. Jeg skærer for eksempel æblet ud i både for ham og skære agurk og gulerødder i pinde for ham og lidt peberfrugt fordi de i børnehaven self ikke kan være med over hvert barns mundfuld så derfor, lav madpakken til en oplevelse og noget spændenet med det hele hver for sig så han kan vænne sig til de forskellige smage hver for sig

Håber at du kunne bruge dette råd til noget og held og lykke med alt fremover - hilsen Camilla mor til en dreng på 3år og en på 5md 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.