serinasmor skriver:
heldigvis lyder han psykisk som ethvert andet barn på hans alder ....
der er en helt bestemt børnelogik i den alder ...
du må ikke fortælle den her hemmelighed til nogen - jo én gang må jeg godt
Du skal vaske hænder når du har været på toilettet - hvis nu jeg bare tænder for vandet og slukker det igen så er det nok fint
hvilken frugt vil du gerne have - æble , for jeg kan ikke lide skrællen og så må det være ok at smide det hele ud
se mor solen skinner fordi det er lyst og vi er stået op
du skal rydde op på dit værelse - jeg skal jo lege igen imorgen
det er nat og du skal sove - det er ikke nat jeg leger bare at det er det.
kan godt forstå jeres skabe er fyldte... må være svært at blive ved med at tilbyde mad der ikke bliver spist .. så sevfølgelig skal ALT prøves af for stort - med mindre i selvfølgelig havde fundet den ting der virkede 
thi hi...
Men han ved vi kan høre forskel på om han blot tænder for vandet eller vasker fingre, og han ved det er en ommer når han ikke gør det ordenligt 1. gang. så den er sjælendt herhjemme...
Det er ikke kun æbler, desvære... Selv chokoladekiks - små yoghurt bæger osv bliver smidt ud...
Hvis han er træt, er det lige meget om solen er stået op eller ej. Han tjekker gerne vejret hver morgen ved at åbne bryggers døren og kigge ud; nej mor idag regner det, så solen må skinne et andet sted...
Ryde op? det er han god til... For han ved at hvis han ikke er begyndt på det 3. gang vi beder ham om det, så ryger det i en sort skrældesæk og ud. At han beder om hjælp til at rydde op er helt fint.. Det samme i bh, der hjælper han de andre færdig - når han har ryddet sit eget op...
Nat nat... Han sover som regl inden vi har sunget hans godnat sang færdig, tror det kan blive til 1 gang i kvartal at han efter putning er ude og det er fordi han skal ud og lave stort..
Morgenmad er mere fordi han selv bliver bedt om at finde det han vil have, så han har ikke den mulighed at sige; jeg vil gerne have havregryn idag, men det har vi ikke - så skal ikke have noget idag...