Hvor mange er IKKE i a-kasse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Ja det er jeg selvfølgelig. Jeg synes faktisk, at de som kan være med i en A-kasse, men har fravalgt dette og dermed er på kontanhjælp ikke burde modtage kontanhjælp.

(Jeg taler IKKE om dem, som er "landet mellem to stole" eller som ikke opfylder betingelserne for at modtage dagpenge, men om dem som "bare" har fravalgt A-kasse - de må efter min mening så skulle klare sig selv. - ligesom hvis man fravælger enhver anden form for forsikring)

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
132319 skriver:

Der er jo intet krav om at man skal betale til fagforening når man er ledig. Jeg betaler kun til a-kasse og det er 400 kr om måneden, hvor jeg kan trække en del af det fra i skat.

Jeg synes det er en forkælet holdning at få penge fra kommunen når man nu HAR haft mulighed for at være i en a-kasse. Også selvom det betyder 2500 kr mere om måneden.

Jeg ville kunne have 1200 kr mere om måneden hvis jeg var på KH men jeg ser det som en borgerlig pligt at betale til en a-kasse hvis man har muligheden.

Holdninger som din, gavner i hvert fald ikke vores skrantende samfundsøkonomi

Meget enig.

Anmeld

1. december 2011

Isabeau

Anonym skriver:

Nej du kan naturligvis ikke få begge dele.....

:p

Anmeld

7. december 2011

Anonym

Fik et tilbud om at være gratis i en a-kasse mens jeg studerede, så der blev jeg heldigvis.

Anmeld

7. december 2011

Mortilxx

Da jeg er under 18 år, kan jeg ikke være medlem af en A-kasse, min kæreste på 25 er heller ikke, da vi ikke har råd til det.

Anmeld

7. december 2011

Drømme

MariaE skriver:

Undrermig lidt over ale de tilfælde af KH der er herinde hvor de står uden DP fordi de ikke er med i an a-kasse.

DEt er jo noget af det eneste man IKKE har råd til at undvære faktisk, så der er jo mange der svitger både sig selv og familien ved at droppe det???

Såvil da lige høre hvor mange der ikke er i a-kasse og hvorfor pokkerman ikke er det:-)

Ingen kritisering, bare seriøt undren over at man kan gøre det mod sig selv.

Jeg er ikke - afsluttede hf sidste år, tog grundforløbet til dyrepasseruddannelsen men fik ingen elevplads, kunne ikke finde job, og har derved ikke haft nok timer til at kunne få noget ud af at være i en a-kasse.
Er på kh nu, har jeg været siden i sommers, og jeg er bitter over det

Går på barsel til januar.

Anmeld

7. december 2011

Drømme

Drømme skriver:

Jeg er ikke - afsluttede hf sidste år, tog grundforløbet til dyrepasseruddannelsen men fik ingen elevplads, kunne ikke finde job, og har derved ikke haft nok timer til at kunne få noget ud af at være i en a-kasse.
Er på kh nu, har jeg været siden i sommers, og jeg er bitter over det

Går på barsel til januar.

Det skal lige siges jeg har været inde at snakke med den om muligheden om at blive medlem af en a-kasse, men de ville ikle tilmelde mig når jeg ikke havde nogen timer på arbejdsmarkedet. De sagde faktisk det var spild af mine penge.

Men så snart jeg kommer på arbejdsmarkedet tilmelder jeg mig både a-kasse og fagforenimg.

Anmeld

12. december 2011

anne2009

Jeg TROR, der er mange årsager. Jeg giver næsten 1200 kr om måneden, der skal betales hver måned, og det samme for min mand. Tror måske, der er mange, der synes der er et stort beløb for deres budget at betale  ca. 2400 om måneden.

Mine forældre, har altid arbejdet og betalt til a-kasse, det bliver snart pensionist. Ved så nu ikke, om de for noget glæde ud af det senere, eller om det er, gået til spilde.

Tror også, der er nogle, der ikke synes at det kan betale sig, for dem. Da de alligevel er ex. enlig mor og få boligsikring og lignende ved siden af, hvor de får det samme nogenlunde udbetalt om måneden, som dem fra a-kasse. Slet ikke for at kritisere dem, tværtimod. Men som sagt, bare et gæt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.