Hvor mange er IKKE i a-kasse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2011

Valle81

MariaE skriver:

Undrermig lidt over ale de tilfælde af KH der er herinde hvor de står uden DP fordi de ikke er med i an a-kasse.

DEt er jo noget af det eneste man IKKE har råd til at undvære faktisk, så der er jo mange der svitger både sig selv og familien ved at droppe det???

Såvil da lige høre hvor mange der ikke er i a-kasse og hvorfor pokkerman ikke er det:-)

Ingen kritisering, bare seriøt undren over at man kan gøre det mod sig selv.

Er i a-kasse og har været det siden jeg blev 18 år, så det er snart 13 år. Ville aldrig have undværet det:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

Tulle28

Jeg er, synes det er sund fornuft. Og man kan jo trække meget af det fra i skat.Måske skulle der være noget mere information om konsekvenserne ved ikke at være medlem af en A kasse i skolen - samfundsfag måske? Mange unge er måske slet ikke klar over at der dels er en periode man skal have medlem før man kan få noget udbetalt, og jeg tror også mange ikke er klar over at det kan trækkes fra i skat.

Anmeld

1. december 2011

Fru Aagaard

Nu har jeg godt nok fast arbejde, men jeg er medlem af en A-Kasse...

Anmeld

1. december 2011

morethanperfect

MariaE skriver:

Undrermig lidt over ale de tilfælde af KH der er herinde hvor de står uden DP fordi de ikke er med i an a-kasse.

DEt er jo noget af det eneste man IKKE har råd til at undvære faktisk, så der er jo mange der svitger både sig selv og familien ved at droppe det???

Såvil da lige høre hvor mange der ikke er i a-kasse og hvorfor pokkerman ikke er det:-)

Jeg er ikke medlem af a kasse , fordi jeg fik kontanthjælp lige da jeg blev  18 .. Der var jeg syg .. Så gik syg længe , uden penge eller job .. 

Anmeld

1. december 2011

Hasselnødden

Både mand og jeg er. Har været det i en lang årrække efterhånden, har dog været studerende de sidste 4.5 år og indimellem det på barsel, men er ikke gået fra min A-kasse af den grund. Jeg vil IKKE være foruden. Man ved ALDRIG hvornår man får brug for den. Som stud. kan jeg tilmed enten være gratis eller betale meget lidt kontigent, men får stadigvæk den behøvede hjælp. Krifa har altid været god for mig med hjælp og spg.

Skifter A-kasse når jeg er uddannet, skal bare ringe den dag jeg har mit bevis så går resten nogenlunde af sig selv. Er berettiget til dagpenge så snart jeg er færdig. Det er dejligt

Anmeld

1. december 2011

Muhmi

Fordi jeg har været for nærrig til at betale til det mens jeg boede på sjælland... Jeg kunne altid finde arbejde derovre...

Efter jeg er flyttet til jylland har jeg faktisk ikke rigtig arbejdet så meget.. Der er intet at finde og mens jeg gik på sosu-skolen havde jeg ikke råd til at betale til a-kasse fordi jeg har et hus og en masse regninger som følge... Ville have råd til at stå i a-kasse nu, men er arbejdsløs(og på barsel), så det nytter ingenting...

Anmeld

1. december 2011

Isabeau

MariaE skriver:

I min kommune må man ikke være medlem af en A kasse, når man er på Kontanthjælp..?

Anmeld

1. december 2011

Maemi

Jeg er ikke medlem af en a-kasse endnu. 
Har studiestart her til ferbuar, så har tænkt mig at melde mig ind til den tid.

Jeg er både uddannet sosuhjælper og assistent, og igennem begge uddannelser har jeg ikke været medlem, simpelthen af den grund at økonomien ikke var til det. Den situation vil jeg ikke stå i igen, selvom jeg heller ikke fik brug for det, syntes jeg det er et godt sikkerhedsnet at ha'  

Anmeld

1. december 2011

linefun

K&S skriver:

Vi er begge i a-kasse - vi tør ikke lade være

Samme her
Det er vores sikkerhed

Anmeld

1. december 2011

Anonym

Isabeau skriver:

I min kommune må man ikke være medlem af en A kasse, når man er på Kontanthjælp..?

Nej du kan naturligvis ikke få begge dele.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.