Hvor mange er IKKE i a-kasse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Ka+Ma=Be

MariaE skriver:

Undrermig lidt over ale de tilfælde af KH der er herinde hvor de står uden DP fordi de ikke er med i an a-kasse.

DEt er jo noget af det eneste man IKKE har råd til at undvære faktisk, så der er jo mange der svitger både sig selv og familien ved at droppe det???

Såvil da lige høre hvor mange der ikke er i a-kasse og hvorfor pokkerman ikke er det:-)

Ingen kritisering, bare seriøt undren over at man kan gøre det mod sig selv.

Jeg er medlem af både fagforening og a-kasse, trods at jeg blot er studerende! (gratis medlemskab ind til jeg er færdig)

Jeg kunne ikke forestille mig, ikke at være medlem af en a-kasse. Tænk den dag man pludselig står uden job! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

Maja88

jeg er ikke da jeg er studerende.. men er meldt ind så hvis jeg ikke kan få job når min uddannelse er slut så får jeg dagpenge eller hvad det hedder

Anmeld

30. november 2011

Tona

MariaE skriver:

Undrermig lidt over ale de tilfælde af KH der er herinde hvor de står uden DP fordi de ikke er med i an a-kasse.

DEt er jo noget af det eneste man IKKE har råd til at undvære faktisk, så der er jo mange der svitger både sig selv og familien ved at droppe det???

Såvil da lige høre hvor mange der ikke er i a-kasse og hvorfor pokkerman ikke er det:-)

Jeg er ikke i A-kasse da jeg er tilkendt flexjob og som flexjobber er man ikke i A-kasse. Man kan ikke få penge udbetalt derfra.

Jeg har i mange år været faglig aktiv/arbejdet for fagbevægelsen og jeg forstår heller ikke hvorfor så mange ikke er i A-kasse. Jeg tror desværre at mange ikke ved hvor vigtigt det er. Desuden kan man jo også ende på KH fordi ens dagpenge/sygedagpenge udløber og der så ikke er andre muligheder eller hvis man ikke nåede at arbejde længe nok til at optjene dagpenge før man blev syg/arbejdsløs og dermed ender på KH.

Anmeld

30. november 2011

132319

Anonym skriver:

jeg er desværre ikk

og et eller andet sted fortryder jeg det ikk . .

jeg har været og de hjalp mig ikk mere end hvad kommunen kan gøre, ud over at de tager penge fra mig jeg ikk kan undvære
at give 1200 kr om måneden for at være på A kassen og fagforening er penge jeg ikk kunne unvære,. og da jeg så gik ud af det havde jeg pludselig de extra penge . .
men jeg fik så også kun hvad der svarede til lærlinge penge, og det var kun små 8000 hvor jeg får 10.000 af kommunen !
så derfor valgte jeg kommunen

Der er jo intet krav om at man skal betale til fagforening når man er ledig. Jeg betaler kun til a-kasse og det er 400 kr om måneden, hvor jeg kan trække en del af det fra i skat.

Jeg synes det er en forkælet holdning at få penge fra kommunen når man nu HAR haft mulighed for at være i en a-kasse. Også selvom det betyder 2500 kr mere om måneden.

Jeg ville kunne have 1200 kr mere om måneden hvis jeg var på KH men jeg ser det som en borgerlig pligt at betale til en a-kasse hvis man har muligheden.

Holdninger som din, gavner i hvert fald ikke vores skrantende samfundsøkonomi

Anmeld

30. november 2011

M (:

Jeg er først lige kommet i a-kasse i sidste måned (DSR), da min fagforening ikke kræver det før senest 1år inden færdig uddannelse (sygeplejerske).

Da jeg er under 30år og er under uddannelse er den gratis (og så er det jo egentlig fjollet jeg først har meldt mig ind nu!), og jeg kan få DP allerede første dag efter endt uddannelse (14/01/2013).. 

Anmeld

30. november 2011

wamse

jeg har været i en fagforening, men er det ikke mere, da jeg nu er studerende.

Anmeld

30. november 2011

Benjamins'mor

Jeg er ikke i a-kasse, kan jeg ikke fordi jeg er under 18 og på barsel, men kan komme i en fra den dag jeg starter på min udd.

Anmeld

30. november 2011

Zeus

pemiro skriver:

Har stemt nej, da jeg er under uddannelse og intet studiejob har, så jeg ville ikke kunne få noget alligevel da man jo skal tjene op til det med timer...
Men skal helt sikkert i en den dag jeg får et eller andet job..

Me too

Anmeld

1. december 2011

Dinna88

MissChrista skriver:

Jeg er ikke. Jeg har ikke haft et fast fuldstidsjob endnu - jeg har enten haft et studiejob eller været studerende på fuldtid, så jeg kan jo ikke optjene timerne og derved få DP alligevel. Så jeg melder mig først ind ½ års tid før min uddannelse er færdig.
Super ØV at jeg nu sidder på KH indtil min uddannelse starter i januar, men sådan er det jo!
Men helt klart - når jeg har fået min uddannelse vil jeg være medlem af en a-kasse. kan SAGTENS forstå at man gør det!

Det er 100 % samme situation jeg står i Så derfor er jeg heller ikke - ENDNU.

Anmeld

1. december 2011

Frøken J.

pemiro skriver:

Har stemt nej, da jeg er under uddannelse og intet studiejob har, så jeg ville ikke kunne få noget alligevel da man jo skal tjene op til det med timer...
Men skal helt sikkert i en den dag jeg får et eller andet job..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.