Hvor mange er IKKE i a-kasse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Anonym

Vi er begge.

Og manden har tegnet en lønsikring,da dp ville være meget mindre end det han tjener i dag.

Jeg forstår det heller ikke.

For omkring 400 i måned-kan man undgå kh .

Men tænker også at mange af dem der er på kh har været det i mange år,eller har ikke haft arbejde.Og så har de jo af naturlige årsager ikke kunne skrabe timerne sammen til dp.

Eller er endt på kh  efter dpperiode,fordi blandt andet krisen har gjort de ikke kunne slippe ud af systemet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

Anonym

jeg er desværre ikk

og et eller andet sted fortryder jeg det ikk . .

jeg har været og de hjalp mig ikk mere end hvad kommunen kan gøre, ud over at de tager penge fra mig jeg ikk kan undvære
at give 1200 kr om måneden for at være på A kassen og fagforening er penge jeg ikk kunne unvære,. og da jeg så gik ud af det havde jeg pludselig de extra penge . .
men jeg fik så også kun hvad der svarede til lærlinge penge, og det var kun små 8000 hvor jeg får 10.000 af kommunen !
så derfor valgte jeg kommunen

Anmeld

30. november 2011

Frk.S

Vi er begge i A-kasse.
Skal ikke risikere noget. Forstår ikke dem der vælger at spare de penge - efter min mening er de selv ude om det hvis de så skulle komme på KH.

Anmeld

30. november 2011

Toshiba

MariaE skriver:

Undrermig lidt over ale de tilfælde af KH der er herinde hvor de står uden DP fordi de ikke er med i an a-kasse.

DEt er jo noget af det eneste man IKKE har råd til at undvære faktisk, så der er jo mange der svitger både sig selv og familien ved at droppe det???

Såvil da lige høre hvor mange der ikke er i a-kasse og hvorfor pokkerman ikke er det:-)

Ingen kritisering, bare seriøt undren over at man kan gøre det mod sig selv.

jeg har været på kontant hjælp i 10-12 år.... har ikke været i a-kasse da det jo kræver man har fast arbejde en periode - og pga sygdom har dette ikke været muligt

Anmeld

30. november 2011

jydeinden

MariaE skriver:

Undrermig lidt over ale de tilfælde af KH der er herinde hvor de står uden DP fordi de ikke er med i an a-kasse.

DEt er jo noget af det eneste man IKKE har råd til at undvære faktisk, så der er jo mange der svitger både sig selv og familien ved at droppe det???

Såvil da lige høre hvor mange der ikke er i a-kasse og hvorfor pokkerman ikke er det:-)

er ikke med i en akasse da jeg endnu ikke har haft et job hvor jeg har nok timer, den dag jeg ved jeg har nok timer til at kunne komme det, dér kommer jeg i en

Anmeld

30. november 2011

Tvillingemor80

Det er vi begge her hjemme !

Anmeld

30. november 2011

twinny

pemiro skriver:

Har stemt nej, da jeg er under uddannelse og intet studiejob har, så jeg ville ikke kunne få noget alligevel da man jo skal tjene op til det med timer...
Men skal helt sikkert i en den dag jeg får et eller andet job..

samme her...

Anmeld

30. november 2011

SussieThyssen

MariaE skriver:

Jeg har faktisk stemt ja, selvom jeg ikke er det mere.
Jeg har været det lige siden jeg fik mit første reelle job som 19 årig og var det lige til jeg gik over til flexydelse sidste år.

Men jeg står skam stadig i fagforening

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. november 2011

Mor Christa

Jeg er ikke. Jeg har ikke haft et fast fuldstidsjob endnu - jeg har enten haft et studiejob eller været studerende på fuldtid, så jeg kan jo ikke optjene timerne og derved få DP alligevel. Så jeg melder mig først ind ½ års tid før min uddannelse er færdig.
Super ØV at jeg nu sidder på KH indtil min uddannelse starter i januar, men sådan er det jo!
Men helt klart - når jeg har fået min uddannelse vil jeg være medlem af en a-kasse. kan SAGTENS forstå at man gør det!

Anmeld

30. november 2011

Dot D

Jeg er og har været det i snart 20 år. Jeg bliver der også selvom, jeg er studerende, da det kan hjælpe mig, når jeg er færdiguddannet.

Man skal huske, at når man er i lønnede praktikker, så "sparer" man også op, så man forholdsvis hurtigt efter uddannelsens afslutning er dækket. Så det er en rigtig god idé, OGSÅ når man studerer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.