bullerbassen skriver:
hvis man har 5000 kr til at leve for om måneden til 1 barn & 1 voksen ??
Sidder og ser dr1 debat om fattigdom i Danmark, hvor de nævner en mor med et barn som har 5000 kr at leve for når udgifterne er betalt.
Er lidt rystet syntes da faktisk det er en pæn sum penge, til 1 barn & 1 voksen.
Vi har stået med det samme beløb til 3 børn & 2 voksen og har klaret os fint. Siger ikke det er luksus men vi har klaret sig
Hvor er grænsen for fattigdom ?????
Jeg vil sige at hvis man har omkring de 2000 kr. og derunder 1 voksen + 1 barn, så er man fattig, hvis man skal vurdere udfra det danske samfund 
Jeg har prøvet at leve for 1600 kr. i måneden, dengang min søn var helt lille og jeg studerede. Det var da hårdt, men jeg lærte at prioritere, hvad der var vigtigst at bruge pengene på. Det har også gjort at jeg er enormt god til at spare den dag idag, og er udemærket i stand til at sætte nogle penge til side nu, hvor vi har 4000 kr. at leve for i måneden. Jeg føler mig jo faktisk temmelig rig nu....hvis altså jeg skal sammenligne med dengang 
Men altså....det er jo forskelligt hvad folk synes. Nogen ville nok mene at 4000 kr. ikke er ret mange penge....men ejg tror i bund og grund det handler om, hvad man har været vant til, og hvad ens rådighedsbeløb går til.
Anmeld