Er man fattig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Carina1977

bullerbassen skriver:

hvis man har 5000 kr til at leve for om måneden til 1 barn & 1 voksen ??

Sidder og ser dr1 debat om fattigdom i Danmark, hvor de nævner en mor med et barn som har 5000 kr at leve for når udgifterne er betalt.

Er lidt rystet syntes da faktisk det er en pæn sum penge, til 1 barn & 1 voksen.

Vi har stået med det samme beløb til 3 børn & 2 voksen og har klaret os fint. Siger ikke det er luksus men vi har klaret sig

Hvor er grænsen for fattigdom ?????

Jeg vil sige at hvis man har omkring de 2000 kr. og derunder 1 voksen + 1 barn, så er man fattig, hvis man skal vurdere udfra det danske samfund 

Jeg har prøvet at leve for 1600 kr. i måneden, dengang min søn var helt lille og jeg studerede. Det var da hårdt, men jeg lærte at prioritere, hvad der var vigtigst at bruge pengene på. Det har også gjort at jeg er enormt god til at spare den dag idag, og er udemærket i stand til at sætte nogle penge til side nu, hvor vi har 4000 kr. at leve for i måneden. Jeg føler mig jo faktisk temmelig rig nu....hvis altså jeg skal sammenligne med dengang 

Men altså....det er jo forskelligt hvad folk synes. Nogen ville nok mene at 4000 kr. ikke er ret mange penge....men ejg tror i bund og grund det handler om, hvad man har været vant til, og hvad ens rådighedsbeløb går til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

henh01

Det kommer an på hvem du spørger.. For spørger du banken ifm huslån så er man fattig med 5000 kr

Vi er 2 voksne og 2 børn og kommer til at have 8000 kr til alt når regningerne er betalt.. Det er ikke fordi det er sååå voldsomt igen og vi kommer til at prioritere en del. Min kæreste bruger alene 1000 kr på smøger om mdr. Så er der pludselig kun 7000 kr tilbage til mad, gaver, tandlæge, medicin, tøj osv

Anmeld

30. november 2011

Tulle28

Det synes jeg bestemt ikke man er... Og hvis det tilmed er penge der bare "kommer ind af døren" om man så må sige hver måned, så synes jeg BESTEMT ikke man kan tillade sig at klage...Synes vi er meget forkælede i Danmark!

Anmeld

30. november 2011

stm2812

bullerbassen skriver:

Sidder og ser dr1 debat om fattigdom i Danmark, hvor de nævner en mor med et barn som har 5000 kr at leve for når udgifterne er betalt.

Er lidt rystet syntes da faktisk det er en pæn sum penge, til 1 barn & 1 voksen.

Vi har stået med det samme beløb til 3 børn & 2 voksen og har klaret os fint. Siger ikke det er luksus men vi har klaret sig

Synes bestemt heller ikke at man er fattig hvis man har 5000 kr. og kvinden er som sagt kun sig selv og hendes søn. De vil sagtens kunne stå med 2500-3000 kr efter mad er betalt. og nu har hun jo regnet diverse udgifter såsom hundemad og cigaretter med i budgettet, hvilket man normalt bare tager fra rådighedsbeløbet.

Selvfølgelig kan de da ikke leve i sus og dus, men synes de vil kunne opretholde en pæn levestandars stadig. mange sidder meget strammere end dem..

Anmeld

30. november 2011

Pige2009

bullerbassen skriver:

Næææ, det synes jeg da ikke. Laura og jeg har ca. 4000 kr. når alt er betalt og vi har da eget hus og bil og jeg vil ikke betegne mig selv som fattig

Anmeld

30. november 2011

nathja

har ikke set nævntprogram.men mener da at hvis man er 1 voksen og 1barn i sin husstand og har 5000 efter alt er betalt så skulle man fandme skamme sig over at kalde sig fattig.. sådan en som hende er skyld i at det for os andre nok bliver sværere at få det hele til at slå til og få lidt ekstra hjælp..

her i husstanden har vi max2500 på en god måned efter alt er betalt og vi er 2 voksne og 2 børn og en på vej, vi sidder fandme hårdt i det og har snart solgt alt af værdi som vi kan undvære bare for at have en smule til julegaver og diverse.. derudover er vi så heldige at modtage en hjælpende hånd fra venlige sjæle der sender nogle julegaver og en julekurv til os så vi kan have en hyggeligere jul end det vi ellers havde i sigte..

Anmeld

30. november 2011

vitapigen

bullerbassen skriver:

Har sat et link ind da de erkender de har begået en fejl.... Men synes godt nok de har lavet en kæmpe brøler, for så er halvdelen af den danske befolkning fattige

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/11/29/152011 .htm

Anmeld

30. november 2011

samantha1986

bullerbassen skriver:

Jeg læste et sted for et stykke tid siden hvad man skulle have af penge hvis man feks var to voksne, og hvor mange penge man skulle have når der kom børn til.

Med de beløb de skrev (kan ikke huske hvad de var) så ville de fleste høre under fattige. For kan huske jeg tænkte at det var vilde beløb og det var der da ikke mange der havde når alt var betalt.

Anmeld

30. november 2011

Carina:-)

Nej så er mange fattige.

Og det er ærgeligt med sådan nogle historier,for det er dem der gør at mange folk har svært ved at se nødvendigheden i at hjælpe dem som reelt har det svært.

Jeg har selv doneret 2 julekurve privat,for har oplevet da jeg gjorde det via en fond at folk med 5.000 og mere endda kom og regnede med de kunne få deres jul dækket da de jo sandelig ikke kunne sætte til side -

Nu har jeg i år givet til 2 familier hvor jeg ved at behovet reelt er der.

Anmeld

30. november 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Nej, man er ikke fattig. Man er bare mindrebemidlet. Hehe...

Men der er også forskel på om du bor i en billig lejlighed og cykler alle steder hen og så har 5000 kr tilbage, eller om du kun har 5000 kr tilbage fordi du bruger mange penge på villa, volvo og vovse.

Jeg har selv (et par måneder endnu) 5000 kr tilovers, når alt er betalt og synes vi lever fint. Dog kan det trække tænder ud fx at skulle til tandlæge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.