trætte af Kommunen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.810 visninger
46 svar
0 synes godt om
20. november 2011

Anonym trådstarter

både mig og min kæreste er virkelig under et stort pres i forhold til vores ny bagte forældre evner og så siger det hele jo sig selv at vi er under kommunens søgelys. Og det er egentlig ikke fordi at kommunen her selv mente vi skulle have ekstra særlig støtte på, men min gamle kommune der faktisk mente jeg ikke var forældre egnet og derfor gav min nye kommune besked om 'bekymringer' og der sku hjælp på. & det kan jeg godt hilse og sige - det kom der i den grad også! og ja på mange måder forstår jeg det også! jeg har levet under nogle barske vilkår pga min omsorgssvigtede barndom der har plantet sig skader.. og derfor har rigtig mange ting at slås med og forståelsen for mange ting. har dog aldrig været på stoffer eller været under alkoholsmisbrug eller vold har hørt hjemme! Men er bare et skadet barn.. Mine forældre troed dog heller aldrig på jeg ville kunne stå med et barn og det ville aldrig gå, og det barn ville helt klart blive taget fra mig.. Men jeg har vist så meget at mine forældre er fuldstændig overrasket og imponeret & stolte! og roser mig så TIT! ja, sådan er der mange der er flot overrasket.. Så vil jeg egentlig bare gerne ud af denne her hjælp! jeg er ved at gå ud af mit gode skin!!! jeg har ikke noget imod en smule støtte - men det er støtte med 2 SP der kommer sammen - og 2 forskellige pædagoer der har 2 timer hver - som skiftes hver 2 dag til at komme.. og Tirsdagen er en Helle - der går jeg i mødregruppe men de taler sammen med min saggsbehandler og fortæller hende om gangene jeg er der, og ser på hvordan jeg er sammen med min datter.. Det hele er ved at give mig flat!! og ja, igen så ved jeg godt vi alle sammen vil det bedste fór min 4 mdr'gamle baby, men jeg kan snart ikke holde til det mer! ikke fordi jeg selv vil sige det er et svagt tegn - og man kæmper selvf for sine børn! Men der er hele tiden noget de kan rette mig med! kommentere ting jeg køber - og bamser med lyde, som husk det stadig jer hun skal ville snakke med, stadig købte vi bare en bamse med lyde - fordi det hyggeligt.. ligesom en badestol, som vi har bestilt siger de, jamen hun skal stadig mærke jeres nærver.. !! føler ikke vi kan noget som familie , uden de fag folk skal blandes ind over ! alting rette rette rette på en! og altid kommentere små ting! vi kan næsten aldrig tage i byen og hygge os - fordi de kommer midt på eftermiddagen - og så er det svært at få noget passet ind og skal være hjemme senest der og der og der.. aftale med den pædago der er sat til at komme om vi - må det og det - om det passer ind i deres skema hvor vi ikke som myndige par kan gøre hvad vi VIL! ikke engang en kat synes de var ok at skaffe, og vupti nu vi kommet af med vores killing! fordi de mener at de arbejde der skal være i et barn ikke er nok til barnet hvis vi også skal tænke på dyr, og at om et år kan vi tage den op! igen deres fucking Mening!!!!!! jeg har mega lyst til at skride og flytte KOMMUNE - men så flytter de dumme parpir med )x hver dag er en trussel for mig! de kommer i vores hjem og blir total involdveret i ALT! vores sagsbehandler siger det må være sådan da hun er så skøbelig og lille og det ikke kan være anderledes nu - men hjælpen skal være mindre og mindre jo bedre det går os! - jeg vil bare gerne VÆK! alle de folk omkring en! fortryder snart helt jeg er blevet mor - for alle andre har snart overtaget mit liv! du måå ik dit og du må ik dat! )x synes selv det går så godt! og frygter bare at kommunen blir ved at være over os - selvf bare i mindre tid, men hvad så når man får sit næste barn engang? starter deet jo om igen! kan man nægte sig hjælp? hvad ville i mene om hele denne her situation? er under stort pres og min kæreste kan især ikke mere nu, og mine forældre kan godt forstå vi er trætte af dem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

Anonym trådstarter

det er så fucking hårdt

Anmeld

20. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

KÆMPE ! Jeg ved ikke lige hvad jeg synes om situationen, men ville ikke gå uden at give et kram.

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

KÆMPE ! Jeg ved ikke lige hvad jeg synes om situationen, men ville ikke gå uden at give et kram.

tak for det. Du får lige et tilbage igen

Anmeld

20. november 2011

eliasogmor

pyh, kan godt forstå dig.. men tror ikke du får så meget ud ad at flytte.... jeg har ikke selv stået  i situationen,men min sp, ville da min søn var spæd have mig op på familie centret 3 gange i ugen.. det sagde jeg pænt nej tak til, da jeg ikke mente det var nødvendigt.. men kunne forestille mig at du får mere ud af at samarbejde.. og så forhøre dem om, hvor længe de regner med at i skal have støtte på og på hvilken begrundelse at i stadig har.. for hvis  i mener i er klar til at stå på egne ben.. må de jo også synes det... da det jo er en omkostning for kommunen at de skal rende hos jer... så de vil nok ikke være der uden grund.. så hvis jeg var dig, så tag fat i dem og spørg, hvorfor de stadig mener i skal have støtte på.. hvis du da ikke allerede har gjort det..

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

eliasogmor skriver:

pyh, kan godt forstå dig.. men tror ikke du får så meget ud ad at flytte.... jeg har ikke selv stået  i situationen,men min sp, ville da min søn var spæd have mig op på familie centret 3 gange i ugen.. det sagde jeg pænt nej tak til, da jeg ikke mente det var nødvendigt.. men kunne forestille mig at du får mere ud af at samarbejde.. og så forhøre dem om, hvor længe de regner med at i skal have støtte på og på hvilken begrundelse at i stadig har.. for hvis  i mener i er klar til at stå på egne ben.. må de jo også synes det... da det jo er en omkostning for kommunen at de skal rende hos jer... så de vil nok ikke være der uden grund.. så hvis jeg var dig, så tag fat i dem og spørg, hvorfor de stadig mener i skal have støtte på.. hvis du da ikke allerede har gjort det..

mh okey. Tror også det bedst at blive og arbejde sammen. Ja deres begrundelse har været hidtil fordi vores barn har været faldet fra kontakten, og den er heldigvis kommet igen - og det gjorde de satte hjælpen op end at sætte den ned, så fordi der skete det med hendes øjenkontakt er de lidt mere på dupperne nu.. og så føles det som en evighed at komme ud af

Anmeld

20. november 2011

Louise mortil4

Anonym skriver:

mh okey. Tror også det bedst at blive og arbejde sammen. Ja deres begrundelse har været hidtil fordi vores barn har været faldet fra kontakten, og den er heldigvis kommet igen - og det gjorde de satte hjælpen op end at sætte den ned, så fordi der skete det med hendes øjenkontakt er de lidt mere på dupperne nu.. og så føles det som en evighed at komme ud af

Der er jo en grund til de er der, tror ingen sys at det er sjovt at blive overvåget på den måde, men du skriver jo selv hendes øjenkontakt har været dårlig, det er der jo en grund til den har været og derfor også en grund til de er der. 

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

Louise mortil4 skriver:

Der er jo en grund til de er der, tror ingen sys at det er sjovt at blive overvåget på den måde, men du skriver jo selv hendes øjenkontakt har været dårlig, det er der jo en grund til den har været og derfor også en grund til de er der. 

ja det er rigtig nok. Men nu er den oppe igen og er ked af det på mange måder gik sådan - så tror jeg på den største den af bekymringerne igennem kommunen var ovre.

Anmeld

20. november 2011

Bassemor<3

Hejsa du får lige et stort kram ! 

Jeg vil sige at jeg tager hatten af for at i kæmper så meget som i gør, for det burde ikke være sådan ! på de ting du skriver lyder det lidt som om kommunen bare kommenterer på ting for at finde fejl, fx. det med badestolen  Jeg har da i deng rad tænkt mig at anskaffe en badestol, og jeg havde hørt meget forskelligt om den, og vendte det derfor med mon jordemor, som sagde at det var der da ingen problemer i ! 

Jeg synes helt klart at du skal tage en snak med dem. sig din 100% ærlige mening, som du har gjort herinde ! I har taget imod et "tilbud" om støtte og føler jer mere overvåget end støttet, og du skal ikke lågge låg på nogle ting. Du skal sige, at du faktisk er stolt af dig selv og at du synes godt de må lytte mere til jer, det kan ikke være rimeligt at den så kaldte "støtte" i får mere føles som en afmyndighed ! 

Hvis du siger din helt ærlige og gennemtænkte mening, er jeg sikker på de nok skal se det på en anden måde. Det viser netop også samarbejdsvilje osv. at I melder ud når det bliver for meget, og når DE overtræder jeres grænser ! 

Jeg er sikker på at du er en god mor, og ligemeget hvor meget hjælp man får så stopper det bare med at være hjælp når det ligefrem for moderen til at fortryde hun er blevet mor ! 

Jeg håber i finder ud af det ! og du får lige igen en stor krammer !  Bliv ved med at kæmpe ! 

Anmeld

20. november 2011

eliasogmor

Anonym skriver:

men så er det da også bare super godt at de opdagede det... for hvis de nu ikke havde gjort ¨det og i ikke havde hvade jeres barn jo været skadet.. så det er da super godt i har fået den hjælp tror du skal tænke at de gør det for at hjælpe jer og jeres barn og ikke fordi de vil tage jeres barn fra jer...jeg kan huske at min sp var meget over mig og jeg synes det var meget træls,,men hun gjorde det jo af god mening, det var møg irreterende.. men  i sidste ende er det for jeres egen skyld.. så samarbejd med dem, luk dem evt  i de problemer  i måske har med dem, eller som forældre..jeg havde masser af startproblemer, men jeg var ærlig omkring dem, jeg tror det har gjort mig til dem mor jeg er  i dag.... tror ikke man  får noget ud af at "lukke dem ude"da de jo nok ser det som et svaghedstegn...og at man ikke vil modtage det de kan tilbyde, believe it or not.. nogen af dem kan faktisk en helt masse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.