Kom med jeres mening..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2011

EKBJ

Benjamins'mor skriver:

Niks. Når du har født er du myndig over dig selv og dit barn, men skal du have fælles lejekontrakt med din kæreste skal en af dine forældre skrive under på det er din underskrift, gør de ikke det, så kan i ikke få en lejlighed hvor dit navn står på lejekontrakten.

Okay det vidste jeg ikke. Min far mener bestemt at han bestemmer over mig selvom jeg har fået et barn.. hvilket jeg faktisk mente han ikke gjorde.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Benjamins'mor

EKBJ skriver:

Okay det vidste jeg ikke. Min far mener bestemt at han bestemmer over mig selvom jeg har fået et barn.. hvilket jeg faktisk mente han ikke gjorde.. 

Nå jamen det gør han altså ikke.

Det fik jeg afvide af både læger og kommune folk da jeg var gravid. Fordi min mor ville nemlig heller ikke lade mig flytte, og der sagde de at så kunne jeg gøre det når jeg havde født, for så bestemte jeg selv. Men fik så lov af min mor alligevel.

Anmeld

22. november 2011

EKBJ

Benjamins'mor skriver:

Nå jamen det gør han altså ikke.

Det fik jeg afvide af både læger og kommune folk da jeg var gravid. Fordi min mor ville nemlig heller ikke lade mig flytte, og der sagde de at så kunne jeg gøre det når jeg havde født, for så bestemte jeg selv. Men fik så lov af min mor alligevel.

Okay, noget du kan sende papire på eller finde bevis på?:-). 

Anmeld

22. november 2011

Sakris

Vores skal også være i vores soveværelse til vi får råd til noget større. Når jeres soveværelse er så stort, kan I jo sætte en rumdeler op? Så kan I lave et børnehjørne måske?

Anmeld

23. november 2011

Benjamins'mor

EKBJ skriver:

Okay, noget du kan sende papire på eller finde bevis på?:-). 

Øhm, det ved jeg ikke lige.. Prøv evt. at høre på kommunen.

Anmeld

23. november 2011

SussieThyssen

EKBJ skriver:

Min far har købt et hus på 136 kvm, min kæreste og jeg får stue etagen.. vi får en stue på 20 kvm og et soveværelse på 20 kvm.. gør det noget at der de først 3 år ikke er noget værelse til den bette, så den ikke får sit eget værelse? 

Kan I ikke lave en form for opdeling af jeres soveværelse..en skillevæg med en skyde/foldedør, så både I og barnet kan få lidt privatliv?
Det er altså rarest at have sit soveværelse for sig selv, så sover man bedre, og der kan blive plads til lidt "voksenliv"

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. november 2011

Sara.

Har lige fundet denne debat. måske du kan bruge den......

https://www.baby.dk/debat/33861pi2/ordet-er-frit/na ar-ikke-myndige-faar-boern.aspx

Anmeld

23. november 2011

Sara.

Kender du forresten hjemmesiden

cyberhus.dk?

Det er en rigtig god side som har nogle frivillige der hjælper børn og unger med forskellige problemer og spørgsmål.

De hjælper også med hvilke rettigheder man f.eks. har. F.eks om du er myndig.

Den vil jeg råde dig til at kigge nærmere på :-)

Ville ønske at alle vidste at den fandtes! :-) Jeg læser til pædagog og har haft en ude fra cyberhus som fortalte om hvad de laver osv.

De skriver selv dette på deres hjemmeside

Opdateret den: 04.11.2010

Cyberhus er dit klubhus på nettet, hvor døren er på klem døgnet rundt.

I Cyberhus kan du være aktiv på mange måder. Du kan chatte med en voksen i vores chatrådgivning eller stille spørgsmål i brevkasserne. Du kan få råd eller dele dine erfaringer og meninger med andre unge, eller være aktiv i et af vores værksteder.
Læs mere om mulighederne her. 

Hvis du har lyst, kan du også få din egen blog i Cyberhus - vi kalder det ungeblogger. Du kan skrive om lige det du interesserer dig for.
Du kan læse mere om ungebloggere her.

I hele Cyberhus kan du møde voksne der gerne vil lytte til det du har på hjerte. Næsten alle de voksne arbejder frivilligt i Cyberhus og her kan du se hvem du kan møde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.