At give og modtage komplimenter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Wimmie skriver:

Puha, masser af sund mad og stort set ingen usunde sager... Det var en hård tid men jeg gjorde det heller ikke helt ideelt, for jeg dyrkede ingen motion på det tidspunkt og spiste alt for lidt. Jeg tabte mig 25 kg på 5 måneder og min krop kunne slet ikke følge med.

De resterende 9 kg tabte jeg senere og på en langt sundere måde med masser af motion og varieret kost - også lidt usundt ind imellem.

Jeg regner også med at der bliver omkring 10 kg der skal af når jeg har født, og denne gang skal det også gøres på den rigtige måde - selvom det måske tager lidt længere tid 

Jeg kan varmt anbefale Madlog.dk - det brugte jeg da jeg tabte mig  fra 69 til 60 kg 

Ja okay... Jeg vil bare gerne af med i hvert fald 25 kilo!  Nok nærmere omkring 30 når jeg er færdig med at være gravid

Vil i hvert fald lige kigge på Madlog.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Isabella_mor

Wimmie skriver:

Ja, de dér fantom-skavanker er ikke lette af slippe af med. Jeg er 167 høj og har været nede på 60 kg og følte mig langt fra slank selvom jeg sagtens kunne se og mærke forskellen... Jeg kunne endda synes at andre piger var langt tyndere end mig selvom folk så sagde til mig at det var lige omvendt; jeg kunne bare ikke se det. Den dumme mentalitet kan være svær at ryste af sig når det sidder så dybt i én 

men der tror jeg heller ikke at det kun er komplimenter og gode vibes fra folk omkring en der hjælper, det gør selvfølgelig noget hvis det føles rigtigt, men det er den dér, der kommer fra en selv til at indse at HEY, sådan ligger landet altså bare ikke længere... det tager tid..

min mor f.eks. har ALTID haft ENORMT grimme tænder, og på billeder og når hun blev glad eller bare skulle smile, så holdt hun sig for munden, altid... så fik hun revet hele lortet ud og fik et gebis, og ja det har faktisk pyntet rigtig meget på hende. men hun har endnu ikke vennet sig til at hendes tænder faktisk er ENORMT flotte og at hun sagtens kan tillade sig at smile uden at skræmme små børn væk.. og det er jo bare den hæmsko der er for en mht de "skavanker" man har haft, når man er kommet over på den side så er kamelen lidt sværer at sluge end man regnede med..

nogle får selvtilliden med det samme nåpr deres ydre bliver repareret.... andre skal arbejde for at få den op igen i en længere og måske mere intensiv priode.. 

men når man når dertil hvor man oplever at det går op for en at hey. her står der sgu lige et styks lækkert lamselår og stråler i al sin skønhed og bare venter på at blive pakket op, så føler man også at komplimenterne er fucking velfortjent.. og så skal man bare sole sig i dem.. men så kommer janteloven og alt det pis...  

man må ikke være grim for så syntes andre (hvertfald piger) at man er klam og ulækker og whatnot, men man må heller ikke være enormt smuk, for så syntes andre (også piger igen) at man er en trunte on the loose og en kælling osv... haha det er sgu svært at stille tilfreds.. 

mennesker i vores land med høj selvtillid ser mange (og her mener jeg ikke alle) ned på fordi at de mener at de ikke har noget at have den i.. 

jeg personligt kan ikke klare mennesker der er selvfede og selvglade, men jeg kan godt lide mennesker med stor selvtillid fordi at de hviler meget mere i sig selv end de der ikke har..

jeg har da også selv en god selvtillid, bedre end den har været og jeg hviler enormt meget i mig selv, (nogle dage bedre end andre) men jeg ved sgu hvem jeg er og jeg opføre mig ikke som nogen anden for at de mennesker jeg møder på min vej skal kunne lide mig., det sker oftere og oftere at min person bliver respekteret, fordi jeg har fundet selvtilliden bag min noget underlige sorte humor. hvor jeg før brugte min underlige humor som skjold for hvad jeg egentlig følte osv.. 

så det handler om mange indre ting før man kan acceptere sit ydre.. 

hold da kæft en hel masse jeg lige fik bavlet ud..

Anmeld

17. november 2011

Thalia

Jeg bliver altid lidt usikker på mig selv når jeg modtager komplimenter, uanset om de handler om mit udseende eller min personlighed.

Til gengæld har jeg øvet mig meget i at fortælle folk omkring mig når de i mine øjne gør noget godt. Jeg synes faktisk at det er rigtigt vigtigt at anerkende andre på den måde

Anmeld

17. november 2011

Wimmie

rikkeregnbue skriver:

Ja okay... Jeg vil bare gerne af med i hvert fald 25 kilo!  Nok nærmere omkring 30 når jeg er færdig med at være gravid

Vil i hvert fald lige kigge på Madlog.dk

Selvom det er p..... svært så vil jeg i hvert fald anbefale dig at tabe dig med tålmodighed og på den rigtige måde - det giver bedste resultat 

Jeg skulle virkelig overvinde mig selv for at melde mig ind i et motionscenter - jeg troede jeg ville hade det da jeg altid har hadet at dyrke motion, men da jeg fandt ud af at det var dejligt at kunne motionere i sit eget tempo (og at motionscentre ikke kun var får steroide-pumpede fyre og små tynde piger), så endte jeg med at elske det 

Har trænet hele min graviditet og stoppede først i mandags...og savner det allerede, hehe

Anmeld

17. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Wimmie skriver:

Selvom det er p..... svært så vil jeg i hvert fald anbefale dig at tabe dig med tålmodighed og på den rigtige måde - det giver bedste resultat 

Jeg skulle virkelig overvinde mig selv for at melde mig ind i et motionscenter - jeg troede jeg ville hade det da jeg altid har hadet at dyrke motion, men da jeg fandt ud af at det var dejligt at kunne motionere i sit eget tempo (og at motionscentre ikke kun var får steroide-pumpede fyre og små tynde piger), så endte jeg med at elske det 

Har trænet hele min graviditet og stoppede først i mandags...og savner det allerede, hehe

Ville ønske det var mig!  Jeg må desværre næsten ingenting mere pga. bækkenløsning

Anmeld

17. november 2011

-Sigrid-

Wimmie skriver:

Nemlig! Sådanne kurser må da være derude for os akavede kompliment-modtagere 

Suk... at der ikke er nogen som har tænkt på det før

Anmeld

17. november 2011

jydeinden

Wimmie skriver:

Hehe, også mig 

Jeg er ikke særlig materialistisk og jeg værdsætter selv gaver med lidt tanker bag.

Jeg fyldte 30 i år og havde en måned før været til min svigerindes fødselsdag (ikke rund) - jeg anede ikke hvad jeg skulle give hende men fandt til sidst på en meget personlig gave som jeg lagde megen tid og mange kræfter i... Til min (runde) fødselsdag fik jeg en blomst købt på en tankstation 

Jeg var virkelig skuffet - pyt med hvad gaven kostede; det er jeg fuldstændig ligeglad med, men jeg kunne ikke lade være med at tage det en anelse personligt. Jeg sagde naturligvis intet men overvejer da kraftigt hvor meget jeg gider at lægge i at finde en julegave til hende 

På den anden side kan jeg jo stadig godt lide at glæde andre.... Og så kan jeg jo bare håbe på at hun har dårlig samvittighed over at købe mine gaver på Shell 

ej det gør man da heller ikke

jeg kunne finde på at købe en buket blomster for at mundtre nogen op ( også fra shell af) eller som tak for at jeg måtte komme. men sgu da ikke til en rund fødselsdag, og så som gaven

men har oplevet lidt den anden vej rundt, hvilket jeg er ret sur over, min moster var jeg en gang på julegave med. Og min bror og jeg havde brugt lang tid på at finde den perfekte gave, blot for at finde ud af bagefter at det hele alligevel bare skulle byttes, for hun havde set noget sengetøj hun gerne ville have, og det havde hun ikke lige råd til. Hun er self i sin god ret til det, men synes da det er lidtt nedern ting at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.