isabellamor skriver:
jeg har det rigtig svært...
det er sådan en undelig følelse jeg får indeni..
fik ikke bekræftelse som barn og som teenager lignede jeg den grimme ælling, så selvtilliden var altid i bund og der kom altså kun komplimenter fra dem omkring mig som jo kendte mig og som kunne lide mig for min person og som syntes det var synd for mig at jeg havde det skidt med mit eget selvværd, og de sagde jo sådan nogle ting for at gøre mig glade, og derfor har jeg altid følte det at få komplimenter som "et plaster på såret"
selvom komplimenterne er reelle så er det jo også dejligt at få at vide. men det kommer aldrig af sig selv på den måde der som man "går og drømmer om" at blive taget med storm.
det er mere sådan noget med at hvis jeg ønsker at få et kompliment, og ber om det på en eller anden måde og jeg så får det så føles det ikke rigtigt.. så føltes det så lousy...
jo jeg oplever det da, og så bliver jeg sådan helt genert og ved ikke hvad jeg skal sige..
Jeg kender det desværre godt 
Og det er faktisk ikke rart... Ikke at jeg er blevet "pillet ned" derhjemme eller noget, men gennem alle mine teenageår havde jeg enormt lav selvværd/selvtillid og det blev ikke rigtig bygget op via komplimenter før jeg var midt i 20'erne - og så kan det pludselig være rigtig svært at vænne sig til at høre dem.
Det er enormt svært at bygge noget op som har været helt i bund. Jeg var meget overvægtig som teenager og selvom jeg tabte mig 34 kg og var helt normalvægtig, havde jeg stadig svært ved at tro på folk når de sagde at jeg var blevet så slank - for sådan så jeg mig stadig ikke...
Og nej, der er virkelig ikke noget værre end medlidenheds-komplimenter og dem som man nærmest selv ender med af fiske efter - det har bare en endnu værre effekt.
Men jeg øver mig hele tiden, og selvom jeg stadig kan have svært ved at modtage komplimenter der går på mit udseende, så er det blevet bedre.
Anmeld