At give og modtage komplimenter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

-Sigrid-

Wimmie skriver:

Ja, og man føler sig så dum bagefter... Kunne man dog ikke bare have sagt tak - eller have sagt hvor meget man egl. værdsætter komplimenten 

Ja, nemlig!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Wimmie

jydeinden skriver:

jeg går altid efter noget jeg enten selv godt gad have, eller noget som jeg tror personen ville blive glad for så jeg starter feks altid til jul med at ligge "huen" i blød allerede nu

Hehe, også mig 

Jeg er ikke særlig materialistisk og jeg værdsætter selv gaver med lidt tanker bag.

Jeg fyldte 30 i år og havde en måned før været til min svigerindes fødselsdag (ikke rund) - jeg anede ikke hvad jeg skulle give hende men fandt til sidst på en meget personlig gave som jeg lagde megen tid og mange kræfter i... Til min (runde) fødselsdag fik jeg en blomst købt på en tankstation 

Jeg var virkelig skuffet - pyt med hvad gaven kostede; det er jeg fuldstændig ligeglad med, men jeg kunne ikke lade være med at tage det en anelse personligt. Jeg sagde naturligvis intet men overvejer da kraftigt hvor meget jeg gider at lægge i at finde en julegave til hende 

På den anden side kan jeg jo stadig godt lide at glæde andre.... Og så kan jeg jo bare håbe på at hun har dårlig samvittighed over at købe mine gaver på Shell 

Anmeld

17. november 2011

Wimmie

-Sigrid- skriver:

Ja, nemlig!! 

Vi må tage et kursus 

Anmeld

17. november 2011

lio

Wimmie skriver:

Det er nemlig også én af grundene til at jeg gerne selv vil blive bedre til at tage imod en kompliment; fordi det kan virke akavet at være afsenderen hvis den ikke bliver godt modtaget.

Men jeg er også helt enig i at det kommer an på hvordan og hvem afsenderen er - og om man kan fornemme at komplimenten er oprigtigt ment.

Ja, kan tydeligt mærke når nogen siger noget pæntaf ren venlighed båret med lidt jalouxi... det er øv...

Anmeld

17. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Har aldrig været god til at tage imod komplimenter, og bliver tit rød i hovedet hvis jeg får en  

Når jeg gik i byen og en fyr sagde til mig: "Du ser godt ud" Så lavede jeg den der... " 2 sek... skal lige noget"

Og så kom jeg først tilbage når jeg var normal farvet igen

Med tiden har jeg dog lært bare at sige "tak" - og stadig blive helt rød i krydderen!

Anmeld

17. november 2011

Wimmie

rikkeregnbue skriver:

Har aldrig været god til at tage imod komplimenter, og bliver tit rød i hovedet hvis jeg får en  

Når jeg gik i byen og en fyr sagde til mig: "Du ser godt ud" Så lavede jeg den der... " 2 sek... skal lige noget"

Og så kom jeg først tilbage når jeg var normal farvet igen

Med tiden har jeg dog lært bare at sige "tak" - og stadig blive helt rød i krydderen!

Hehe, ja der er bare ikke noget mere sexet end når man er knaldrød i hele fjæset 

Anmeld

17. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Wimmie skriver:

Hehe, ja der er bare ikke noget mere sexet end når man er knaldrød i hele fjæset 

Haha  Det er vildt akavet!

Jeg så lige i den her tråd at du tabte dig, må jeg spørge hvordan f*nden du gjorde?! For efter fødsel VIL og SKAL jeg af med de ekstra kilo!

Anmeld

17. november 2011

-Sigrid-

Wimmie skriver:

Vi må tage et kursus 

Ja nemlig, og i det kursus burde også indgå almindelige ting som hvordan andre helst vil have komplimenterne og hvordan de gives uden de virker sleske - og hvad folk mener når de kommer med en kompliment - helt præcis

Anmeld

17. november 2011

Wimmie

rikkeregnbue skriver:

Haha  Det er vildt akavet!

Jeg så lige i den her tråd at du tabte dig, må jeg spørge hvordan f*nden du gjorde?! For efter fødsel VIL og SKAL jeg af med de ekstra kilo!

Puha, masser af sund mad og stort set ingen usunde sager... Det var en hård tid men jeg gjorde det heller ikke helt ideelt, for jeg dyrkede ingen motion på det tidspunkt og spiste alt for lidt. Jeg tabte mig 25 kg på 5 måneder og min krop kunne slet ikke følge med.

De resterende 9 kg tabte jeg senere og på en langt sundere måde med masser af motion og varieret kost - også lidt usundt ind imellem.

Jeg regner også med at der bliver omkring 10 kg der skal af når jeg har født, og denne gang skal det også gøres på den rigtige måde - selvom det måske tager lidt længere tid 

Jeg kan varmt anbefale Madlog.dk - det brugte jeg da jeg tabte mig  fra 69 til 60 kg 

Anmeld

17. november 2011

Wimmie

-Sigrid- skriver:

Ja nemlig, og i det kursus burde også indgå almindelige ting som hvordan andre helst vil have komplimenterne og hvordan de gives uden de virker sleske - og hvad folk mener når de kommer med en kompliment - helt præcis

Nemlig! Sådanne kurser må da være derude for os akavede kompliment-modtagere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.