At give og modtage komplimenter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

Wimmie

AnneBJ skriver:

Med at modtage har jeg det præcis som dig!

Med at give, har jeg desværre modsat. Jeg er virkelig dårlig til det, og jeg ved ikke hvorfor. jeg ville vildt være gerne være god til at give mine medmennesker (ærlige!) komplimenter, men det "ligger ikke til mig"... Min stedmor er, som den eneste i min familie, supergod til det, og det føles så rart når hun gør det!

Jeg kan huske at jeg engang blev beskyldt for kun at give komplimenter fordi jeg selv ville have nogle tilbage...det sårede mig meget, for jeg er bare en kompliment-givende person og jeg siger det sjældent hvis jeg ikke mener det (så skal jeg i hvert fald være sikker på at mit pokerfjæs er i orden, hehe).

Så i et stykke tid turde jeg næsten ikke at rose folk fordi min selvtillid var så dårlig og jeg regnede med at folk bare ville tro at jeg "fedtede" for dem ved at rose 

Men det fik jeg da heldigvis rystet af mig igen 

Dejligt at du har en stedmor som er en "naturlig kompliment-giver" - der er ikke noget bedre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Isabella_mor

Wimmie skriver:

Jeg kender det desværre godt 

Og det er faktisk ikke rart... Ikke at jeg er blevet "pillet ned" derhjemme eller noget, men gennem alle mine teenageår havde jeg enormt lav selvværd/selvtillid og det blev ikke rigtig bygget op via komplimenter før jeg var midt i 20'erne - og så kan det pludselig være rigtig svært at vænne sig til at høre dem.

Det er enormt svært at bygge noget op som har været helt i bund. Jeg var meget overvægtig som teenager og selvom jeg tabte mig 34 kg og var helt normalvægtig, havde jeg stadig svært ved at tro på folk når de sagde at jeg var blevet så slank - for sådan så jeg mig stadig ikke...

Og nej, der er virkelig ikke noget værre end medlidenheds-komplimenter og dem som man nærmest selv ender med af fiske efter - det har bare en endnu værre effekt.

Men jeg øver mig hele tiden, og selvom jeg stadig kan have svært ved at modtage komplimenter der går på mit udseende, så er det blevet bedre.

ja lige præcist, melidenhedskomplimenter, det giver den totalt modsatte effekt.. jeg kan godt sætte mig ind i hvordan det må have været, jeg troede jo jeg havde bøjle på mine tænder i flere år efter jeg havde fået den af.. 

Anmeld

17. november 2011

Wimmie

dpb skriver:

Er elendig til at modtage komplimenter... Det ender som regel med noget i stil med et " øhh, okay, tak" virkelig skidt

Er desvære heller ikke den bedste til at komme med komplimenter Det sker men desvære ikke så ofte som jeg egentlig gerne ville... syntes ofte det bliver akavet når jeg så endelig for sagt noget....

Qnuz

Ja, kender alt for godt dét med bare at ende med at sige "tak" og blive genert. Jeg er heldigvis blevet meget bedre; nu kan jeg som regel sige "tak" med et smil - og mene det 

Men det kan være rigtig svært nogle gange...

Anmeld

17. november 2011

Wimmie

isabellamor skriver:

ja lige præcist, melidenhedskomplimenter, det giver den totalt modsatte effekt.. jeg kan godt sætte mig ind i hvordan det må have været, jeg troede jo jeg havde bøjle på mine tænder i flere år efter jeg havde fået den af.. 

Ja, de dér fantom-skavanker er ikke lette af slippe af med. Jeg er 167 høj og har været nede på 60 kg og følte mig langt fra slank selvom jeg sagtens kunne se og mærke forskellen... Jeg kunne endda synes at andre piger var langt tyndere end mig selvom folk så sagde til mig at det var lige omvendt; jeg kunne bare ikke se det. Den dumme mentalitet kan være svær at ryste af sig når det sidder så dybt i én 

Anmeld

17. november 2011

-Sigrid-

Normalt syntesje jeg at jeg er ret god både til at modtage og give komplimenter, men hvis folk fisker efter komplimenter så får de dem ikke - også selvom det de har gjort ellers er rigtig godt

Og så roser min papmor mig rigtig meget, og jeg bliver helt taget på sengen med det hver gang :O er ikke van til at min familie (ud over Peder) roser mig meget, så at hun gør det ... Ja, jeg vil gerne sige at jeg også syntes hun er fantastisk og dejlig og hvor glad jeg er for at hun er der, men jeg går helt i baglås og begynder at joke 

Anmeld

17. november 2011

Wimmie

jydeinden skriver:

er hverken sådan særlig god til at give komplimenter eller modtage dem. begge dele hænger nok sammen med at jeg er lidt genert og er elendig til at få ordene ud af munden ( de hænger fint sammen inde i mit hoved, men når de skal ud, så kommer der ingenting)

jeg er nok den type der er bedre til at give en gave, en oprigtig en, og så vise hvad jeg føler af den vej. derfor elsker jeg personligt julen.

Gaver kan heldigvis også være en fin måde at give komplimenter på - når bare gaven er personlig og oprigtige nok, så skal ens nærmeste nok vide at man mener det 

Jeg er også selv typen der går efter at give noget personligt - noget fra hjertet 

Anmeld

17. november 2011

Wimmie

-Sigrid- skriver:

Normalt syntesje jeg at jeg er ret god både til at modtage og give komplimenter, men hvis folk fisker efter komplimenter så får de dem ikke - også selvom det de har gjort ellers er rigtig godt

Og så roser min papmor mig rigtig meget, og jeg bliver helt taget på sengen med det hver gang :O er ikke van til at min familie (ud over Peder) roser mig meget, så at hun gør det ... Ja, jeg vil gerne sige at jeg også syntes hun er fantastisk og dejlig og hvor glad jeg er for at hun er der, men jeg går helt i baglås og begynder at joke 

Åh ja, den kender jeg også alt for godt; jeg bliver også så let forlegen hvis jeg bliver "taget på sengen" mht. komplimenter at jeg bruger humoren som en forsvarsmekaniske... 

Anmeld

17. november 2011

-Sigrid-

Wimmie skriver:

Åh ja, den kender jeg også alt for godt; jeg bliver også så let forlegen hvis jeg bliver "taget på sengen" mht. komplimenter at jeg bruger humoren som en forsvarsmekaniske... 

Ja, og det virker så ... Plat Det ER så plat 

Anmeld

17. november 2011

jydeinden

Wimmie skriver:

Gaver kan heldigvis også være en fin måde at give komplimenter på - når bare gaven er personlig og oprigtige nok, så skal ens nærmeste nok vide at man mener det 

Jeg er også selv typen der går efter at give noget personligt - noget fra hjertet 

jeg går altid efter noget jeg enten selv godt gad have, eller noget som jeg tror personen ville blive glad for så jeg starter feks altid til jul med at ligge "huen" i blød allerede nu

Anmeld

17. november 2011

Wimmie

-Sigrid- skriver:

Ja, og det virker så ... Plat Det ER så plat 

Ja, og man føler sig så dum bagefter... Kunne man dog ikke bare have sagt tak - eller have sagt hvor meget man egl. værdsætter komplimenten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.