Vis jeres "frække" tumlinger frem :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

Lou87

Mor til Frederic skriver:

Bare vent, den ven kommer ligepludselig...

Vi har aldrig brugt ordet nej herhjemme, som du selv siger så virker det ikke... Skift evt nej ud med hendes navn.. Her hjemme er det; frederic, jeg vil gerne du ****. Eller; Frederic det er ikke iorden, kan du lægge det på plads igen/rydde op eller lign.

Og så ned i hans højde, istedet for at råbe nej fra køkkenet hvor man kan se han laver noget han ikke må. Så lader jeg mad være mad og går ind til ham.

Om det har gjort han bedre hører efter, aner jeg ikke.

Han får 3 chancer. Og på 2. gang får han at vide hvad konsikvens er for ikke at gøre det 3. gang (enten i gangen eller tager jeg det legetøj og smider i skraldespand). Han får mulighed for at rydde/lægge det legetøj på plads på 3. gang og sidste gang og gør han det stadig ikke. Ja så ved han hvad der sker..

Suk ja.. synes jeg også jeg har prøvet..
Altså det der med at sige: Liva kan du lukke skuffen igen, Liva kan du samle den op igen, Liva kom hen til mor..
Men lige meget hvad så er det nok kun 2 ud af 10 gange det lykkes
Men som sagt, så kommer det nok, hun er kun 15 mdr, så hun skal nok li lære det der helt.

Men ku godt være nu vi flytter vi ska prøve det mere med og sætte hende ind på værelset og LUKKE lågen. Li nu har hun værelse oven på, så det er mest i stuen nedenunder hun leger. Men der hader hun til gengæld nå vi lukker lågen ud til gang og køkken..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

Mor til Frederic og Freya

Lou87 skriver:

Suk ja.. synes jeg også jeg har prøvet..
Altså det der med at sige: Liva kan du lukke skuffen igen, Liva kan du samle den op igen, Liva kom hen til mor..
Men lige meget hvad så er det nok kun 2 ud af 10 gange det lykkes
Men som sagt, så kommer det nok, hun er kun 15 mdr, så hun skal nok li lære det der helt.

Men ku godt være nu vi flytter vi ska prøve det mere med og sætte hende ind på værelset og LUKKE lågen. Li nu har hun værelse oven på, så det er mest i stuen nedenunder hun leger. Men der hader hun til gengæld nå vi lukker lågen ud til gang og køkken..

Uh hun forstå mere end hun selv kan udtrykke sig...

Vi lærte frederic babytegn da han var lille (8-9 mdr) og skal love for han kunne give igen med tegn ret hurtigt... Men også den anden vej, hvor han 'spurgte' om hjælp når ting drilled - bede om noget at drikke osv.

Laved en skuffe i køkkenet og tv bord der var hans, så han også havde noget.

Følte også vi snakked for døve øre i start, men fortsatte også fordi så blev det til en vane for os ikke at sige nej. Det gælder om at skabe kontakt med ham og kort fortælle at det er ikke okay og evt flytte ham, jo ældre han blev des mere vi fortælle/forklare ham.

Det var dp der started med det 'side og slappe af' da han var lidt over 1 år... Det gør hun ved alle sine børn, så det overførte vi til herhjemme... Aldrig brug værelset som 'straf' - men vælg et død kedeligt sted. En skammel i gang eller lign.

Anmeld

13. november 2011

Lou87

Uh hun forstå mere end hun selv kan udtrykke sig...

Vi lærte frederic babytegn da han var lille (8-9 mdr) og skal love for han kunne give igen med tegn ret hurtigt... Men også den anden vej, hvor han 'spurgte' om hjælp når ting drilled - bede om noget at drikke osv.

Laved en skuffe i køkkenet og tv bord der var hans, så han også havde noget.

Følte også vi snakked for døve øre i start, men fortsatte også fordi så blev det til en vane for os ikke at sige nej. Det gælder om at skabe kontakt med ham og kort fortælle at det er ikke okay og evt flytte ham, jo ældre han blev des mere vi fortælle/forklare ham.

Det var dp der started med det 'side og slappe af' da han var lidt over 1 år... Det gør hun ved alle sine børn, så det overførte vi til herhjemme... Aldrig brug værelset som 'straf' - men vælg et død kedeligt sted. En skammel i gang eller lign.

Okay, det må vi klart overveje..
Man kan jo ikk gøre andet end og forsøge..

Anmeld

13. november 2011

MaleneJensen

Ja man kan ikke helt tage det alvorligt med det charme smil der bliver sendt når man vil skælde ud

Anmeld

13. november 2011

NinaNymannMadsen

Lou87 skriver:

Har også et godt choko billede af hende..

Og haha hvor godt - knap så heldigt hvis dankortet er væk og man ikk har opdaget det en dag man ska ned og handle

hvor er hun da bare lækker

Anmeld

13. november 2011

merle2010

uha den bliver ikke så svær

1. merle har hugget storesøsters hue

2.merle drikker af kanden

3. merle piller ved fars anlæg

4. merle rækker tunge..

hehe

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. november 2011

Lou87

NNM skriver:

hvor er hun da bare lækker

Tak, total choko-lækker ja

havde du prøvet dankortet var væk når du sku ned og handle nu hun tømmer pungen fuldstændig ??

Anmeld

13. november 2011

Lou87

merle2010 skriver:

uha den bliver ikke så svær

1. merle har hugget storesøsters hue

2.merle drikker af kanden

3. merle piller ved fars anlæg

4. merle rækker tunge..

hehe

Haha, hvor er hun sød!!

Ja her er der ingen søskende men hun stjæler hundens legetøj konstant og mine støvler og sko.. !!
Det med kanden var klart gået galt her, så var hun da blevet plask våd griner..

Uhhh ja og fars anlæg - det må man ikk røre

Anmeld

13. november 2011

2721

Sikke nogle herlige billeder...

Pyh jo ældre de bliver des svære bliver de at fange...

Måtte lige tømme mobil og camera for de sidste nye billeder og her kommer lige lidt af frederic...

1. klar til bh og vil ikke kigge på mor...

2. luk mig så ud...

3. mor måtte lige fange ham op ad døren, krudt ugle fra morgenstund.

4. Mig? nej det var mine hænder...

5. er ofte at finde oppe i vindues karm...

6. pille næse? nej slet ikke...

K**t hvor er han altså LÆKKER

Anmeld

13. november 2011

NinaNymannMadsen

Lou87 skriver:

Tak, total choko-lækker ja

havde du prøvet dankortet var væk når du sku ned og handle nu hun tømmer pungen fuldstændig ??

ja men det var fordi min kæreste havde lånt det.
gudskelov havde jeg penge på mig den dag også.
men nu har jeg også to hævekort(det ene til mad og huslige ting, det andet til mig selv) og har oplevet at det til mad var væk en dag vi skulle ned og handle mad og sådan nogen ting ind, så måtte jeg tage det på mit eget kort.

har prøvet sygesikringskort var væk og jeg skulle ringe til lægen og kan ikk deres nummer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.